ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 41
Проєкт
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
засідання вісімнадцятої сесії VІI скликання
Р І Ш Е Н Н Я
від 18 грудня 2019 року м.Хуст № ______
Про районний бюджет
на 2020 рік
07313200000
(код бюджету)
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» районна рада в и р і ш и л а:
Р І Ш Е Н Н Я
від 18 грудня 2019 року м.Хуст № ______
Про районний бюджет
на 2020 рік
07313200000
(код бюджету)
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» районна рада в и р і ш и л а:
- Визначити на 2020 рік:
доходи районного бюджету у сумі 532 510 002,00 гривень, у тому числі доходи загального фонду районного бюджету – 525 656 312,00 гривень та доходи спеціального фонду районного бюджету - 6 853 690,00 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;
видатки районного бюджету у сумі 532 510 002,00 гривень, у тому числі видатки загального фонду бюджету – 525 309 212,00 гривень, та видатки спеціального фонду бюджету – 7 200 790,00 гривень згідно з додатком 3 до цього рішення;
повернення кредитів до спеціального фонду районного бюджету у сумі 150 000,00 гривень згідно з додатком 4 до цього рішення;
надання кредитів із районного бюджету в сумі 150 000,00 гривень зі спеціального фонду районного бюджету згідно з додатком 4 до цього рішення;
профіцит за загальним фондом районного бюджету у сумі
347 100,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
дефіцит за спеціальним фондом районного бюджету у сумі
347 100,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
оборотний залишок бюджетних коштів районного бюджету у розмірі 200 000,00 гривень, що становить 0,04 відсотків видатків загального фонду районного бюджету, визначених цим пунктом;
резервний фонд районного бюджету у розмірі 250 000,00 гривень, що становить 0,05 відсотків видатків загального фонду районного бюджету, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів районного бюджету на 2020 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, у тому числі по загальному фонду 525 309 212,00 гривень та спеціальному фонду 7 200 790,00 гривень згідно з додатками 3,4 до цього рішення.
3. Затвердити на 2020 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 6 до цього рішення.
Затвердити розподіл між місцевими бюджетами іншої дотації на здійснення переданих з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування видатків на утримання закладів дошкільної освіти, будинків культури, клубів та бібліотек відповідно до пункту 20 розділу IV "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.
4. Затвердити розподіл витрат районного бюджету на реалізацію місцевих (регіональних) програм у сумі 3 969 808,00 гривень згідно з додатком 5 до цього рішення.
5. Установити, що до доходів загального фонду районного бюджету на 2020 рік належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, та трансферти, визначені статтею 97 Бюджетного кодексу України.
6. Установити, що джерелами формування спеціального фонду районного бюджету на 2020 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтею 691 Бюджетного кодексу України;
2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 10 частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України та джерела фінансування визначені статтею 72 Бюджетного кодексу України;
3) у частині кредитування є надходження, визначені пунктами 10 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та джерела фінансування визначені статтею 72 Бюджетного кодексу України.
7. Установити, що у 2020 році кошти, отримані до спеціального фонду районного бюджету (абзаци 1, 2 пункту 6 цього рішення) згідно з відповідними пунктами частини 1 статті 691 та частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених частиною 2 статті 71 та статтями 91 Бюджетного кодексу України, а кошти спеціального фонду згідно з абзацом 3 пункту 6 цього рішення спрямовуються відповідно на надання кредитів індивідуальним сільським забудовникам, а також на їх обслуговування.
8. Визначити на 2020 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками районного бюджету видатки загального фонду на:
оплата праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
поточні трансферти населенню;
поточні трансферти місцевим бюджетам.
9. Відповідно до статті 16 Бюджетного кодексу України надати право начальнику фінансового управління райдержадміністрації в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів районного бюджету на депозитах, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду.
10. Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України надати право райдержадміністрації отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів районного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
11. Головним розпорядникам коштів районного бюджету забезпечити виконання норм Бюджетного кодексу України стосовно:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) забезпечення доступності інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2020 року;
оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
4) врахування у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
5) проведення у повному обсязі розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ і послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання.
12. Надати право райдержадміністрації за погодженням із постійною комісією районної ради з питань бюджету у період між пленарними засіданнями сесій районної ради:
12.1. Приводити у відповідність до змін та доповнень бюджетної класифікації доходи, видатки, кредитування та джерела фінансування районного бюджету, здійснювати протягом 2020 року розподіл обсягів субвенцій і дотацій з Державного бюджету України та інших місцевих бюджетів, відповідно до змін, внесених законодавчими актами, нормативними урядовими рішеннями та рішеннями місцевих рад.
12.2. Вносити зміни до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у разі, якщо після прийняття рішення про районний бюджет повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається відповідно до законодавства від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого головного розпорядника бюджетних коштів. При цьому, дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій чи послуг іншим головним розпорядником районного бюджету, якому це доручено.
12.3. Вносити зміни до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у разі внесення змін до структури районної державної адміністрації та передачі повноважень головних розпорядників коштів, визначених цим рішенням, іншим структурним підрозділам райдержадміністрації.
12.4. За обґрунтованим поданням головних розпорядників бюджетних коштів вносити зміни до переліку об’єктів та обсягів їх фінансування, будівництво або реконструкція яких проводиться за рахунок коштів бюджету розвитку, а також по адміністративно-територіальних одиницях, відповідно до проектно-кошторисних документацій, назв об’єктів та робіт, видатки на які передбачені в районному бюджеті на 2020 рік.
12.5. У межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів перерозподіляти видатки за бюджетними програмами окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету, у тому числі обсяги регіональних програм.
12.6. Вносити зміни за головними розпорядниками коштів районного бюджету та місцевими бюджетами району до видатків, які будуть здійснюватися за рахунок субвенції з державного бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.
13. Надати право райдержадміністрації за погодженням із комісією районної ради з питань бюджету затверджувати перелік об'єктів, які фінансуються за рахунок районного бюджету на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за районною Програмою фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності Хустського району на 2017-2020 роки.
14. Установити, що в процесі виконання районного бюджету перерозподіл видатків за економічною класифікацією в межах затвердженого загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів по загальному та спеціальному фондах районного бюджету здійснюється фінансовим управлінням райдержадміністрації за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів.
15. Рішення набирає чинності з 1 січня 2020 року.
16. Додатки № 1- 6 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
17. Оприлюднити це рішення в десятиденний строк з дня його прийняття відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України.
18. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету ( Попович М.М.).
Голова ради Ю.Іванчо
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКАвидатки районного бюджету у сумі 532 510 002,00 гривень, у тому числі видатки загального фонду бюджету – 525 309 212,00 гривень, та видатки спеціального фонду бюджету – 7 200 790,00 гривень згідно з додатком 3 до цього рішення;
повернення кредитів до спеціального фонду районного бюджету у сумі 150 000,00 гривень згідно з додатком 4 до цього рішення;
надання кредитів із районного бюджету в сумі 150 000,00 гривень зі спеціального фонду районного бюджету згідно з додатком 4 до цього рішення;
профіцит за загальним фондом районного бюджету у сумі
347 100,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
дефіцит за спеціальним фондом районного бюджету у сумі
347 100,00 гривень згідно з додатком 2 до цього рішення;
оборотний залишок бюджетних коштів районного бюджету у розмірі 200 000,00 гривень, що становить 0,04 відсотків видатків загального фонду районного бюджету, визначених цим пунктом;
резервний фонд районного бюджету у розмірі 250 000,00 гривень, що становить 0,05 відсотків видатків загального фонду районного бюджету, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів районного бюджету на 2020 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, у тому числі по загальному фонду 525 309 212,00 гривень та спеціальному фонду 7 200 790,00 гривень згідно з додатками 3,4 до цього рішення.
3. Затвердити на 2020 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 6 до цього рішення.
Затвердити розподіл між місцевими бюджетами іншої дотації на здійснення переданих з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування видатків на утримання закладів дошкільної освіти, будинків культури, клубів та бібліотек відповідно до пункту 20 розділу IV "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України.
4. Затвердити розподіл витрат районного бюджету на реалізацію місцевих (регіональних) програм у сумі 3 969 808,00 гривень згідно з додатком 5 до цього рішення.
5. Установити, що до доходів загального фонду районного бюджету на 2020 рік належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, та трансферти, визначені статтею 97 Бюджетного кодексу України.
6. Установити, що джерелами формування спеціального фонду районного бюджету на 2020 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтею 691 Бюджетного кодексу України;
2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 10 частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України та джерела фінансування визначені статтею 72 Бюджетного кодексу України;
3) у частині кредитування є надходження, визначені пунктами 10 частини 1 статті 691 Бюджетного кодексу України та джерела фінансування визначені статтею 72 Бюджетного кодексу України.
7. Установити, що у 2020 році кошти, отримані до спеціального фонду районного бюджету (абзаци 1, 2 пункту 6 цього рішення) згідно з відповідними пунктами частини 1 статті 691 та частини 1 статті 71 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених частиною 2 статті 71 та статтями 91 Бюджетного кодексу України, а кошти спеціального фонду згідно з абзацом 3 пункту 6 цього рішення спрямовуються відповідно на надання кредитів індивідуальним сільським забудовникам, а також на їх обслуговування.
8. Визначити на 2020 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками районного бюджету видатки загального фонду на:
оплата праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
поточні трансферти населенню;
поточні трансферти місцевим бюджетам.
9. Відповідно до статті 16 Бюджетного кодексу України надати право начальнику фінансового управління райдержадміністрації в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів районного бюджету на депозитах, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду.
10. Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України надати право райдержадміністрації отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів районного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
11. Головним розпорядникам коштів районного бюджету забезпечити виконання норм Бюджетного кодексу України стосовно:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) забезпечення доступності інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2020 року;
оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
4) врахування у першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
5) проведення у повному обсязі розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ і послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання.
12. Надати право райдержадміністрації за погодженням із постійною комісією районної ради з питань бюджету у період між пленарними засіданнями сесій районної ради:
12.1. Приводити у відповідність до змін та доповнень бюджетної класифікації доходи, видатки, кредитування та джерела фінансування районного бюджету, здійснювати протягом 2020 року розподіл обсягів субвенцій і дотацій з Державного бюджету України та інших місцевих бюджетів, відповідно до змін, внесених законодавчими актами, нормативними урядовими рішеннями та рішеннями місцевих рад.
12.2. Вносити зміни до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у разі, якщо після прийняття рішення про районний бюджет повноваження на виконання функцій або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передається відповідно до законодавства від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого головного розпорядника бюджетних коштів. При цьому, дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій чи послуг іншим головним розпорядником районного бюджету, якому це доручено.
12.3. Вносити зміни до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у разі внесення змін до структури районної державної адміністрації та передачі повноважень головних розпорядників коштів, визначених цим рішенням, іншим структурним підрозділам райдержадміністрації.
12.4. За обґрунтованим поданням головних розпорядників бюджетних коштів вносити зміни до переліку об’єктів та обсягів їх фінансування, будівництво або реконструкція яких проводиться за рахунок коштів бюджету розвитку, а також по адміністративно-територіальних одиницях, відповідно до проектно-кошторисних документацій, назв об’єктів та робіт, видатки на які передбачені в районному бюджеті на 2020 рік.
12.5. У межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів перерозподіляти видатки за бюджетними програмами окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету, у тому числі обсяги регіональних програм.
12.6. Вносити зміни за головними розпорядниками коштів районного бюджету та місцевими бюджетами району до видатків, які будуть здійснюватися за рахунок субвенції з державного бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.
13. Надати право райдержадміністрації за погодженням із комісією районної ради з питань бюджету затверджувати перелік об'єктів, які фінансуються за рахунок районного бюджету на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за районною Програмою фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності Хустського району на 2017-2020 роки.
14. Установити, що в процесі виконання районного бюджету перерозподіл видатків за економічною класифікацією в межах затвердженого загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів по загальному та спеціальному фондах районного бюджету здійснюється фінансовим управлінням райдержадміністрації за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів.
15. Рішення набирає чинності з 1 січня 2020 року.
16. Додатки № 1- 6 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
17. Оприлюднити це рішення в десятиденний строк з дня його прийняття відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України.
18. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету ( Попович М.М.).
Голова ради Ю.Іванчо
до проекту районного бюджету
на 2020 рік
Проект районного бюджету на 2020 рік сформовано з урахуванням змін, внесених до Бюджетного та Податкового кодексів України та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин. Показники соціальних стандартів та обсяги трансфертів з державного бюджету враховано відповідно до додатку 5 Закону України „ Про Державний бюджет України на 2020 рік ”, прийнятого Верховною Радою України 14 листопада 2019 року, проєкту показників обласного бюджету на 2020 рік (в т.ч. розміри соціальних стандартів) які здійснено з врахуванням рекомендацій, наведених у листах Міністерства фінансів України від 11.09.2019 №05110-14-10/22752, від 19.09.2019 №05110-14-6/23541, від 05.11.2019 № 05110-14-6/28262, наказу Міністерства фінансів України від 23.09.2019 № 392 „Про внесення змін до Типової форми рішення про місцевий бюджет” та розрахунків показників районного бюджету.
Відповідно до пункту 18 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України районний бюджет на 2020 рік сформовано із застосуванням програмно-цільового методу.
Прогноз показників районного бюджету за основними видами доходів та видатків на 2020 рік
Дохідна частина проекту районного бюджету на 2020 рік розроблена на основі норм Бюджетного, Податкового кодексів України та Закону України „ Про Державний бюджет України на 2020 рік ”.
При прогнозуванні дохідної частини районного бюджету враховано основні показники економічного і соціального розвитку району на 2020 рік, фактичне виконання доходів за 2018 рік та очікуване виконання за 2019 рік.
Загальний обсяг доходів районного бюджету на 2020 рік прогнозується в сумі 532 125,2 тис. грн.
Обсяг ресурсу загального фонду районного бюджету на 2020 рік прогнозується у сумі 525 656,3 тис.грн., із них:
податки, збори та інші надходження у сумі 71 927,4 тис. грн.;
відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України міжбюджетні трансферти з державного бюджету районному бюджету у сумі 417 576,4 тис.грн. враховані у обсягах, визначених додатком 5 Закону України „ Про Державний бюджет України на 2020 рік ”, а саме : базової дотації у сумі 128 759,9 тис.грн., освітньої субвенції у сумі 272 071,9 тис.грн. та медичної субвенції у сумі 16 744,6 тис.грн.( на І квартал 2020 року);
дотація з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам (з обласного бюджету, додаток 5 до рішення „ Про обласний бюджет на 2020 рік ”) на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 26 856,1 тис.грн.;
субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам у сумі 9 296,4 тис.грн., із них із:
обласного бюджету ( додаток 5 до рішення „ Про обласний бюджет на 2020 рік ”) у сумі 2 539,2 тис.грн.;
бюджету м.Хуст у сумі 6 757,2 тис.грн.; у тому числі на:
здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров'я за рахунок коштів медичної субвенції у сумі 6 157,2 тис.грн.;
обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями в Центрах соціальної реабілітації дітей - інвалідів та Центрів професійної реабілітації інвалідів у сумі 600,0 тис.грн.
Обсяг ресурсу спеціального фонду районного бюджету на 2020 рік прогнозується у сумі 6 853,7 тис. грн., а саме по власних надходженнях бюджетних установ.
Обсяг надходжень загального фонду (без трансфертів) районного бюджету прогнозується у сумі 71 542,6 тис. гривень.
Податок та збір на доходи фізичних осіб спрогнозовано у сумі 70 384,8 тис. грн., що на 7,7 відс. або на 5 044,1 тис.грн. більше уточненого планового показника 2019 року. Податок на доходи фізичних осіб продовжує залишатися найвагомішим джерелом доходів районного бюджету, питома вага його в доходах загального та спеціального фондів бюджету (без трансфертів) становитиме близько 89,3 відс., в доходах загального фонду (без трансфертів) – 97,9 відсотка. Згідно із Бюджетним кодексом України норматив зарахування до районного бюджету податку на доходи фізичних осіб становить 60 відсотків від загального обсягу надходжень, що справляється на території району.
Прогноз надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2020 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня мінімальної та середньої заробітної плати.
Основним чинником, який сприятиме збільшенню надходжень податку на доходи фізичних осіб, є ріст фонду оплати праці у зв’язку із встановленням мінімальної заробітної плати з 1 січня 2020 року у розмірі 4 723 грн. та зростанням середньомісячної заробітної плати працівників. Також збільшення надходжень податку сприятимуть заходи з скорочення податкового боргу та легалізації виплати заробітної плати.
Згідно інформації районної ради розрахункові показники надходжень податку на прибуток підприємств та фінансових установ районної комунальної власності на 2020 рік становлять 1,4 тис.грн. та частини чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучається до відповідного місцевого бюджету у сумі 1,2 тис.грн. ( по комунальному підприємству „ Хустська районна друкарня ”).
За розрахунками проведеними відділами райдержадміністрації (центром надання адміністративних послуг та відділом державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців ) на 2020 рік спрогнозовано надходжень плати за надання адміністративних послуг у сумі 930,0 тис.грн., у тому числі:
адміністративний збір за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у сумі 72,0 тис.грн.;
плата за надання інших адміністративних послуг у сумі 660,0 тис.грн.;
адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у сумі 180,0 тис.грн.;
плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а також плата за надання інших платних послуг, пов’язаних з такою державною реєстрацією у сумі 18,0 тис.грн.
За даними районної ради, відповідно до укладених договорів оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад району на 2020 рік, очікуються надходження плати за оренду та користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності у сумі 590,0 тис.грн., що більше планового показника 2019 року на 130,0 тис.грн. та очікуваних надходжень за 2019 рік на 30,0 тис.грн..
За результатами аналізу надходжень 2018 - 2019 років прогнозується, що до загального фонду районного бюджету у 2020 році надійде інших надходжень у сумі 20,0 тис.грн., за рахунок надходжень по відшкодуванню коштів згідно актів контролюючих органів.
Обсяг надходжень доходів спеціального фонду (без трансфертів) районного бюджету на 2020 рік визначений у сумі 6 853,7 тис. грн..
Основним джерелом доходів спеціального фонду залишаються власні надходження бюджетних установ. Зазначені надходження спрогнозовано на підставі даних бюджетних установ, які фінансуються з районного бюджету, у сумі 6 853,7 тис. грн..
Видатки районного бюджету
Розрахунок видатків районного бюджету здійснено на основі Бюджетного кодексу України зі змінами, Закону України „Про Державний бюджет на 2020 рік”, з врахуванням:
розміру мінімальної заробітної 4723 гривні (до 2019 року зросте на 13,2 відс.);
розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС 2102 гривні (ріст порівняно з 2019 роком – 9,4 відс.);
індексу споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) – 106,0 відсотків.
Загальний обсяг видатків районного бюджету на 2020 рік передбачено у сумі 532 510,0 тис. грн (загальний фонд – 525 309,2 тис. грн, спеціальний фонд – 7200,8 тис. грн), з яких 56 686,5 тис. грн – трансферти іншим бюджетам.
Слід зауважити, що у 2020 році з державного бюджету не передбачено субвенцій соціального характеру, таких як для:
надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
виплати допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, особам, які не мають право на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку;
виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом «гроші ходять за дитиною».
Видатки на ці цілі здійснюватимуться Міністерством соціальної політики України за окремою бюджетною програмою.
Обсяг видатків загального фонду районного бюджету зменшився порівняно з плановими показниками на 2019 рік на 32,5 відс., або на 252 493,7 тис. гривень.
Фонд оплати праці по загальному фонду районного бюджету на 2020 рік складає 325 507,3 тис.грн., що більше, ніж затверджено рішенням сесії про районний бюджет на 2019 рік на 11,6 відсотків або 33817,4 тис грн..
На оплату енергоносіїв та комунальних послуг, що споживаються бюджетними установами передбачається на 2020 рік 17644,4 тис.грн., що більше від затверджених показників на 2019 рік на 3,8 відсоток.
Нижче наведено дані затверджених і уточнених планових показників загального фонду районного бюджету на 2019 рік та проект на 2020 рік у розрізі галузей бюджетної сфери (без врахуванням трансфертів іншим бюджетам).
Видатки загального фонду районного бюджету у 2019 році та проект на 2020 рік
Назва галузі | 2019 рік – затверджений план (тис.грн.) | 2019 рік – план з урахуванням змін (тис.грн.) | Проект на 2020 (тис.грн.) | Відхилення показників на 2020р. до плану на 2019 р. | Питома вага у загальному обсязі, % | ||
сума (тис.грн.) | % | 2019 | 2020 | ||||
Освіта | 367 538,3 | 370744,1 | 409062,7 | 41524,4 | 11,3 | 47,3 | 87,3 |
Охорона здоров’я | 99 608,9 | 100063,0 | 35189,1 | -64419,8 | -64,7 | 12,8 | 7,5 |
Соціальний захист та соціальне забезпечення | 237 312,3 | 198957,7 | 8958,4 | -228353,9 | -96,2 | 30,5 | 1,9 |
Культура і мистецтво | 4 875,8 | 4925,8 | 5185,3 | 309,5 | 6,3 | 0,6 | 1,1 |
Фізкультура та спорт | 3224,3 | 3224,3 | 2928,9 | -295,4 | -9,2 | 0,4 | 0,6 |
Органи управління | 6 723,7 | 7038,7 | 7048,4 | 324,7 | 4,8 | 0,9 | 1,5 |
Інші галузі (з врахуванням резервного фонду) | 1940 | 2730,1 | 250,0 | -1690 | -87,1 |
0,2 | 0,1 |
Причиною зменшення загального обсягу видатків є перехід з квітня 2020 року закладів охорони здоров'я на фінансування з державного бюджету Національною службою охорони здоров’я України та перехід з 1 січня 2020 року виплат соціального спрямування на фінансування з державного бюджету Міністерством соціальної політики.
Бюджетні програми галузей соціально-культурної сфери у 2020 році займатимуть 99,9 відс. загального обсягу запланованих видатків по загальному фонду районного бюджету, що більше запланованого на 2019 рік (92,5 відсотків).
У проекті районного бюджету на 2020 рік передбачено профіцит по загальному фонду та дефіцит по спеціальному фонду у сумі 347,1 тис.грн на обсяг коштів, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) для проведення капітальних видатків.
Резервний фонд заплановано у обсязі 250,0 тис. гривень.
Районна рада
Для районної ради у проекті бюджету на 2020рік передбачено видатки у сумі 7048,4 тис. грн. по загальному, в т.ч.:
4740,9 тис. грн. – видатки на утримання органів місцевого самоврядування – апарату Хустської районної ради по загальному фонду. На оплату праці з нарахуваннями передбачено – 4 326,5 тис. грн., на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 78,4 тис. грн.
2307,5 тис. грн. – на фінансування районних програм, з яких:
2265,5 тис. грн. – для реалізації Програми утримання адмінбудинку та будівель районної ради і прилеглих до них територій на 2020 рік.
42,0 тис. грн. – для реалізації Програми ефективного використання та приватизації майна спільної комунальної власності територіальних громад селища та сіл Хустського району на 2019 рік.
Районна державна адміністрація
Районній державній адміністрації у проекті бюджету на утримання двох установ та реалізацію районних програм передбачено 10 165,0 тис. грн., у тому числі по загальному фонду – 9 300,4 тис. грн., по спеціальному – 864,7 тис. грн., у т.ч. на:
забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю – 8770,0 тис. грн., у тому числі по загальному фонду – 7 905,3 тис. грн., по спеціальному фонду – 864,7 тис. грн., за рахунок власних надходжень;
утримання та забезпечення діяльності центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді – 1007,9 тис. грн.
Відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації
У проекті районного бюджету на 2020 рік відділу освіти, молоді та спорту рай держадміністрації на фінансування галузі освіти передбачено обсяг видатків у сумі 402 574,9 тис. грн., у тому числі за загальним фондом – 397 838,8 тис. гривень. У зазначеному обсязі заплановано видатки, що здійснюватимуться за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету – фінансування оплати праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної освіти в сумі 272071,9 тис. грн. Обсяг видатків спеціального фонду становить 4 323,5 тис. грн., у тому числі за рахунок власних надходжень бюджетних установ − 3 995,5 тис. грн. та за рахунок коштів, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 347,1 тис. грн.
Видатки відділу освіти, молоді та спорту рай держадміністрації по загальному фонду на оплату праці з нарахуваннями заплановано в сумі 364768,0 тис.грн., їх питома вага у загальному фонді складає 91,7 відс.; на оплату комунальних послуг та енергоносіїв установ галузі передбачено 17055,2 тис. грн., що становить 4,3 відс. видатків загального фонду.
На утримання та навчально-тренувальну роботу комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл – 2499,4 тис. грн.
На реалізацію заходів Програми розвитку фізичної культури та спорту на 2017-2021 роки передбачено спрямувати із загального фонду районного бюджету 42,4 тис. грн. для проведення змагань, спортивно-масових заходів.
По загальноосвітніх школах видатки на безкоштовне харчування передбачені у сумі 251,2 тис. грн. згідно Закону України №3628 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах, та учнів 1-4 класів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям”. Кошти заплановані із розрахунку 8,00 грн. на 1 діто - день харчування. Кількість дітей пільгової категорії становить 157 учнів.
Загальна сума видатків на придбання продуктів харчування в частині дошкільних груп в навчально – виховних комплексах складає 592,6 тис. грн. Кошти передбачені із розрахунку 10,00 грн. на одну дитину на день за рахунок коштів районного бюджету та 15,00 грн. за рахунок коштів батьків. Вартість харчування становить 25,00 грн. Кількість дітей становить 372.
Для Н. Бистрівської гімназії передбачені кошти на харчування 108 дітей у сумі 900, 0 тис. грн.
Відділ охорони здоров'я райдержадміністрації
На фінансування установ охорони здоров’я на 2019 рік передбачено видатки у сумі 36069,0 тис. грн., у т.ч. по загальному фонду – 35189,0 тис. грн. та по спеціальному – 880,0 тис. грн. за рахунок власних надходжень бюджетних установ.
За рахунок медичної субвенції з державного бюджету заплановано видатки у сумі 22901,8 тис. грн., яка у повному обсязі спрямовується на поточні видатки, за винятком видатків на оплату енергоносіїв та комунальних послуг, які відповідно до законодавства здійснюються за рахунок коштів районного бюджету.
Доведений обсяг медичної субвенції забезпечує фінансування установ охорони здоров’я до 1 квітня 2020 року.
По загальному фонду передбачено також видатки за рахунок субвенцій з державного бюджету на:
- програму цукровий та нецукровий діабет на 2017-2021 роки – 618,7 тис. грн.
На проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії за рахунок коштів районного бюджету заплановано 10060,4 тис. грн., що складає 28,6 відс. видатків загального фонду на охорону здоров'я.
У проекті районного бюджету на 2020 рік передбачено видатки на фінансування районних програм у галузі охорони здоров'я у сумі 400,0 тис. грн., зокрема на:
- програму протидії захворювання на туберкульоз на 2017-2021 року сумі 32,0 тис. грн.;
-програму профілактики, діагностики та лікування злоякісних новоутворень у населення району на 2020 рік – 177,2,0 тис. грн.;
- програму медикаментозного забезпечення пільгових категорій населення району на 2020-2021 роки – 190,8 тис. грн..
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
Головному розпоряднику коштів районного бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення у проекті районного бюджету на 2020 рік передбачено видатки у сумі 45,1 тис. грн. по загальному фонду за рахунок коштів іншої субвенції з обласного бюджету на компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування.
З метою удосконалення управління видатками соціального спрямування в Держаному бюджеті на 2020 рік враховано передачу Мінсоцполітиці видатків, що у 2019 році здійснювалися за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, зокрема на надання пільг та субсидій на придбання твердого палива та скрапленого газу та на виплату держаних соціальних допомог.
Відділ культури райдержадміністрації
На фінансування головного розпорядника коштів – відділу культури райдержадміністрації в проекті районного бюджету на 2020 рік передбачено видатки в сумі 19670,9 тис. грн., з них по загальному фонду – 18950,9 тис. грн.. та по спеціальному – 720,0 тис. грн.. за рахунок власних надходжень бюджетних установ.
На галузь освіти для фінансування шкіл естетичного виховання дітей передбачено 14485,7 тис. грн., з них по загальному фонду – 13765,7 тис. грн. та по спеціальному – 720,0 тис. грн. власні надходження бюджетних установ.
На галузь культури і мистецтва у проекті районного бюджету на 2020 рік для фінансування районних установ та виконання місцевих програм у галузі культури передбачено обсяг видатків у сумі 5185,2 тис. грн., по загальному фонду.
Видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам районних бюджетних установ культури заплановано в сумі 4592,7 тис. грн., що становить 88,6 відсотка видатків загального фонду на галузь культури і мистецтва.
На фінансування Програми розвитку культури і мистецтва в Хустському районі на 2020 рік передбачено 200,0 тис. грн., по загальному фонду.
Фінансове управління райдержадміністрації
Резервний фонд районного бюджету в обсязі 250,0 тис. грн. передбачено головному розпоряднику - фінансовому управлінню райдержадміністрації
Також, для надання міжбюджетних трансфертів низовим бюджетам (Інші дотації з місцевого бюджету) по загальному фонду районного бюджету передбачено 56 686,5 тис. грн. на утримання закладів дошкільної освіти, будинків культури, клубів та бібліотек .
Кредитування
Згідно із Районною цільовою Програмою "Власний дім" на 2016-2020 роки для надання кредитів громадянам на будівництво, придбання житла, поліпшення житлово-побутових умов проживання у сільській місцевості (крім того, на витрати, пов’язані з наданням та обслуговуванням пільгових довгострокових кредитів) по спеціальному фонду районного бюджету районній державній адміністрації передбачено 150,0 тис. грн.
Фінансове управління райдержадміністрації
13.12.2019
ПРОГНОЗ
районного бюджету Хустського району
на 2021-2022 роки
I. Загальна частина:
Прогноз районного бюджету розроблено з урахуванням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України; положень програми діяльності Кабінету Міністрів України; Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017–2020 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 № 142-р; макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020 – 2022 роки, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 15.05.2019 № 555; реалізації реформ у галузі освіти та охорони здоров’я; рекомендацій, наведених у листах Міністерства фінансів України від 11.09.2019 №05110-14-10/22752, від 19.09.2019 №05110-14-6/23541, від 05.11.2019 № 05110-14-6/28262; прийнятого Верховною Радою України 14 листопада 2019 року Закону України ,,Про Державний бюджет України на 2020 рік ” та складено відповідно до прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку країни, області, району, регіональних та державних цільових програм.
Метою прогнозу районного бюджету на 2021-2022 роки є створення механізму управління бюджетним процесом, встановлення взаємозв’язку між стратегічними цілями розвитку держави та можливістю бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення передбачуваності та послідовності бюджетної політики.
Основними завданнями є:
підвищення результативності та ефективності бюджетних видатків;
посилення бюджетної дисципліни та контролю за витратами бюджету;
забезпечення фінансування проектів (програм), що мають термін реалізації більше одного року.
Очікувані результати:
Досягнення максимальної ефективності використання бюджетних коштів в процесі виконання бюджетних програм (з врахуванням змін у бюджетному законодавстві у зв’язку із застосуванням програмно-цільового методу у бюджетному процесі).
Основні показники районного бюджету Хустського району на 2019-2022 роки наведені у додатку 1.
II. Основні індикативні прогнозні показники районного бюджету
При розрахунку показників бюджету враховано:
1. Фактичне виконання за 2018 рік та очікуване виконання за 2019 рік.
2. Макропоказники, визначені з урахуваннями постанови Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 року № 555 „Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020 – 2022 роки”, за варіантом 1, який передбачає:
Найменування показника, одиниця виміру | 2019 рік (очікуване) | 2020 рік | 2021 рік | 2022 рік |
валовий внутрішній продукт номінальний, темп зростання, % | 102,8 |
103,3 |
103,8 |
104,1 |
індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року), % | 107,4 |
106,0 |
105,7 |
105,3 |
індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року), % | 111,1 |
108,4 |
108,0 |
106,1 |
розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня, грн. | 4 173 |
4 723 |
5 003 |
5 290 |
ріст мінімальної зарплати до попереднього року, % | 12,1 |
13,2 |
5,9 |
5,7 |
розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня, грн. | 1 921 |
2 102 |
2 270 |
2 445 |
ріст посадового окладу І тарифного розряду ЄТС до попереднього року, % | 9,0 |
9,4 |
8,0 |
7,7 |
ІІІ. Дохідна спроможність районного бюджету
Доходи районного бюджету на 2021-2022 роки наведені у додатку 2.
Структура доходів районного бюджету, частка (%)
Показники | 2021 рік | 2022 рік |
Загальний обсяг | 100 | 100 |
Трансферти | 82,7 | 82,6 |
Податкові надходження | 15,4 | 15,5 |
Неподаткові надходження | 1,9 | 1,9 |
Основні бюджетоутворюючі податки та збори
тис. грн.
Показники | 2021 рік | 2022 рік |
Податок на доходи фізичних осіб | 73 904,0 | 77 599,2 |
Податок на прибуток | 1,8 | 2,2 |
Плата за надання адміністративних послуг |
967,5 | 977,8 |
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності | 620,0 | 650,0 |
Інші надходження | 20,0 | 20,0 |
Власні надходження бюджетних установ | 7 390,1 | 7 968,9 |
Вплив на податкову базу районного бюджету законодавчих змін
Основним чинником, який сприятиме збільшенню надходжень податку на доходи фізичних осіб, буде ріст фонду оплати праці у зв’язку із зростанням розміру мінімальної заробітної плати, зокрема з 1 січня 2021 р. до 5 003 грн., з 1 січня 2022 р. – до 5 290 гривень.
Втрати районного бюджету внаслідок надання пільг зі сплати податків та зборів у 2021-2022 роках не передбачаються.
Перелік заходів, що планується вжити для розширення бази оподаткування та залучення додаткових надходжень бюджету
Пріоритетним напрямами розвитку бюджетоутворюючих галузей регіону та основні завдання щодо активізації підприємницької діяльності є:
- приріст обсягів промислового виробництва шляхом сприяння розвитку галузей машинобудування, деревообробної та легкої промисловості;
- розвиток туристично-сервісної інфраструктури;
- поглиблення економічної транскордонної інтеграції господарюючих суб’єктів;
- створення умов для розвитку підприємництва шляхом удосконалення системи дешевих кредитів для малого та середнього бізнесу на території району, роботи центрів надання адміністративних послуг, забезпечення виконання програми підтримки малого підприємництва.
Розширення бази оподаткування та залучення додаткових надходжень до бюджету планується внаслідок:
– зростання фонду оплати праці;
– легалізації виплати заробітної плати;
– підвищення прибутковості підприємств приватного сектору економіки та комунальної форми власності;
– скорочення заборгованості з виплати заробітної плати;
– скорочення податкового боргу з платежів до бюджету;
– результативної та дієвої роботи відповідних комісій і робочих груп при райдержадміністрації;
– підвищення ефективності управління об’єктами комунальної власності, здійснення дієвого контролю за своєчасним надходженням до бюджету плати за оренду об’єктів майна районної комунальної власності.
Можливими ризиками невиконання прогнозних показників може виступати поява негативних структурних зрушень в економіці краю, що спричинить зниження фонду оплати праці та не забезпечить прогнозоване збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб.
Загальні показники районного бюджету на середньостроковий період:
Основні показники районного бюджету Хустського району на 2019-2022 роки наведені у додатку 1.
Доходи районного бюджету на 2019-2022 роки наведені у додатку 2.
Видатки та надання кредитів районного бюджету за головними розпорядниками коштів наведені у додатках 3 (3.1 – загальний фонд, 3.2 – спеціальний фонд).
Бюджетні програми районного бюджету, які забезпечують виконання інвестиційних проектів на 2019-2022 роки наведені у додатку 4.
IV. Фінансове забезпечення пріоритетних напрямів розвитку
Пріоритетні напрямки розвитку:
Освіти
забезпечення належного функціонування 44 загальноосвітніх шкіл-інтернатів різного типу, одного навчального закладу для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, трьох закладів позашкільної освіти, 6 шкіл естетичного виховання (музичними, художніми, хореографічними, театральними, хоровими, мистецькими), методичне забезпечення діяльності навчальних закладів (методкабінет), 2 навчально - виробничі комбінати, централізована бухгалтерія, група по господарському обслуговуванню, інклюзивно-ресурсний центр.
Охорони здоров’я
забезпечення надання населенню багатопрофільної стаціонарної медичної допомоги, шляхом забезпечення функціонування комунального підприємства, та стоматологічної допомоги до 1 квітня 2020 рок ;
реалізація програм по забезпеченню пільгової категорії населення медикаментами;
забезпечення оплати енергоносіїв та комунальних послуг районних закладів охорони здоров'я.
Соціального захисту та соціального забезпечення
надання соціальних послуг та забезпечення належного функціонування районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв`язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю.
Культури і мистецтва
забезпечення функціонування двох районних бібліотек, районного будинку культури, а також районного організаційно-методичного центру закладів культури;
реалізація районної програми з розвитку культури і мистецтва в районі, спрямованої на забезпечення участі аматорських колективів у культурно-мистецьких акціях; популяризація народної творчості, традицій, звичаїв та проведення культурно-мистецьких заходів.
Фізичної культури і спорту
забезпечення функціонування двох дитячо-юнацьких спортивних шкіл;
реалізація програми з розвитку фізичної культури і спорту спрямованої на залучення широких верств населення до масового спорту, популяризації здорового способу життя та фізичної реабілітації, формування у населення району сталих традицій та мотивацій щодо фізичного виховання і спорту.
.
Також пріоритетним напрямком буде:
забезпечення спрямування коштів для співфінансування будівництва та реконструкції об’єктів соціально-культурної сфери, житлово-комунального господарства та інших об’єктів, фінансування яких буде проводитися за рахунок державного фонду регіонального розвитку;
утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету.
Кредитування
Пріоритетними напрямами у 2021-2022 роках визначено кредитування громадян на будівництво, придбання житла, поліпшення житлово-побутових умов проживання у сільській місцевості. Обсяг наданих кредитів у 2021 році – 200,0 тис.грн., у 2022 році – 200,0 тис.грн.,повернення очікується у 2021 році у сумі 150,0 тис.грн., у 2022 році – 150,0 тис. грн. Кредитування планується здійснювати відповідно до районної програми „Власний дім”.
V. Реалізація інвестиційних програм
Бюджетні програми районного бюджету, які забезпечують виконання інвестиційних проектів на 2019-2022 роки наведені у додатку 4.
VІ. Міжбюджетні відносини
Прогнозний обсяг трансфертів з державного бюджету на 2021-2022 роки наведено у додатку 2.
Фінансове управління райдержадміністрації
11.12.2019