ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 10
ПРОЄКТ
УКРАЇНА
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
засідання вісімнадцятої сесії VІІ скликання
РІШЕННЯ №
18 грудня 2019 року м. Хуст
Про Програму вдосконалення ефективності
управління та оперативності обслуговування
фінансових ресурсів місцевих бюджетів району
на 2020-2021 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Програму вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2020-2021 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Попович М.М.).
Голова районної ради Ю. Іванчо
СХВАЛЕНОПро Програму вдосконалення ефективності
управління та оперативності обслуговування
фінансових ресурсів місцевих бюджетів району
на 2020-2021 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Програму вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2020-2021 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Попович М.М.).
Голова районної ради Ю. Іванчо
Розпорядження голови
державної адміністрації
28.11.2019 № 419
ПРОГРАМА
вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів
району на 2020-2021 роки
І. Передумови
Питання прозорості бюджетного процесу, ефективності використання наявних фінансових ресурсів та цільового спрямування бюджетних коштів місцевих бюджетів набувають особливої актуальності в умовах запровадження нових норм бюджетного законодавства, які сприяють більш ефективному їх використанню.
Зміни бюджетної політики та нормативних актів, які відбуваються під впливом демократичного механізму приймання рішень, розширення завдань та функцій органів державної влади, підвищують місце і роль фінансових органів в обслуговуванні розпорядників та одержувачів коштів державного, місцевого бюджетів, контролю за їх цільовим використанням.
Програма розроблена у відповідності до Конституції України, Законів України „Про державний бюджет України”, „Про місцеві державні адміністрації” та інших законів, наказів, інструкції та інших нормативних актів Міністерства фінансів України, з метою вирішення проблем розвитку району, забезпечення концентрації фінансових, матеріально-технічних ресурсів, а також для координування діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій.
Відповідно до Бюджетного кодексу України та інших нормативно – правових актів, фінансове управління райдержадміністрації забезпечує реалізацію державної бюджетної політики на території району. Здійснює загальну організацію та управління виконанням районного бюджету на території району, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету, проведення експертизи проектів нормативно-правових документів райдержадміністрації та районної ради в частині дотримання бюджетного законодавства та можливості фінансового забезпечення. Здійснює контроль за відповідністю бюджетному законодавству показників затверджених бюджетів, розпису бюджету, кошторисів бюджетних установ та інших документів, які використовуються у бюджетному процесі.
ІІ. Мета
Головною метою Програми є підвищення ефективності та якості роботи структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади щодо реалізації повноважень, супроводу програм розвитку району, забезпечення аналітичними, інформаційними, звітними та іншими матеріалами, необхідними для прийняття управлінських рішень і використання для цього сучасних (креативних) інформаційних технологій. Налагодження зворотного зв’язку щодо співпраці фінансового управління державної адміністрації і інших її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування (сільських, селищної рад) територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади з підприємствами, установами, організаціями та громадянами району у процесі реалізації державної регіональної політики із застосуванням сучасної комп’ютерно-технологічної бази та надання оперативної, кваліфікованої консультації у процесах управління соціально-економічним розвитком району.
Підвищення соціальних стандартів для державних службовців, а саме: виплати всіх складових заробітної плати гарантованих чинним законодавством, що забезпечить належний рівень існування та життя державних службовців, що в свою чергу призведене до якісного та ефективного з високим рівнем професіоналізму виконання своїх посадових обов’язків та делегованих їм повноважень.
ІІІ. Шляхи і засоби вирішення проблем, обсяги та джерела фінансування Програми
Програма передбачає проведення протягом 2020-2021 років заходів, направлених на залучення громадськості до процесів формування і реалізації державної регіональної політики, проведення інформаційних заходів щодо діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в частині розробки і виконання програм розвитку району, підтримку їх ініціатив, вивчення громадської думки жителів району та надання їм і органам місцевого самоврядування консультацій, аналітичних, інформаційних, звітних та інших матеріалів.
Одним із вагомих факторів спрямування активності працівників на досягнення конкретних результатів є стимулювання. Ефективність стимулювання пов’язана з проблемою диференціації доходів працівників управління
Досягнення поставлених цілей можливе за умови належного фінансового забезпечення діяльності управління. Програма передбачає фінансове забезпечення видатків на поточне утримання фінансового управління райдержадміністрації, що буде сприяти ефективному функціонуванню, підвищенню оперативності та ефективності прийняття та реалізації управлінських рішень.
Виконавцями Програми виступає фінансове управління районної державної адміністрації.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів районного бюджету у межах бюджетних призначень за рахунок вільного залишку бюджетних коштів, або перевиконання дохідної частини загального фонду районного бюджету з урахуванням вимог статті 85 Бюджетного кодексу України. Збільшення видатків на оплату праці працівників фінансового управління, виходячи з розрахунку надбавки за інтенсивність в розмірі 50 відсотків посадового окладу на одну посаду згідно штатного розпису.
Прогнозовані обсяги фінансування заходів програми складають 828,0 тис.грн. згідно додатком до Програми.
IV. Завдання і заходи Програми
Керованість фінансовими ресурсами виходить на перше місце для фінансових органів різних рівнів влади та органів місцевого самоврядування. Необхідність чіткого контролю за рухом фінансових ресурсів, забезпечення правильного розподілу коштів і їх витрачання для досягнення найбільшої економічної віддачі, повної та оперативної інформації, яка пов’язана з плануванням бюджету, звітністю.
Для досягнення зазначених цілей і завдань необхідний ефективний супровід із застосуванням інформаційних технологій, моніторинг виконання запланованих показників як районного бюджету, так і безпосередньо сільських та селищного бюджетів;
удосконалення управління державними фінансами та забезпечення єдиного підходу до процесів складання розпису і виконання місцевих бюджетів;
запровадження нових напрямів і методів здійснення управлінських функцій, таких як аналітична, роз’яснювальна, інформаційна та контролююча робота щодо планування і ефективності використання коштів за всіма напрямами - від витрат на утримання установ і організацій до їх витрачання на соціально важливі цілі, дотримання фінансово-бюджетної дисципліни;
встановлення систематичного обміну інформацією між усіма учасниками бюджетного процесу, а також органами, які забезпечують та контролюють його виконання, тобто, необхідна сучасна комп’ютерно-технологічна, програмно-аналітична база у фінансовому управлінні райдержадміністрації, яка дозволить ефективно впроваджувати інформаційні технології та відповідне програмне забезпечення;
Зросла також потреба у проведенні роз’яснювальних заходів з питань законодавства з охопленням широкої аудиторії як працівників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, бюджетних установ, так і громадян.
Основою успішного громадянського суспільства є доступ громадян до інформації і можливість участі у прийнятті рішень та оперативному отриманні кваліфікованої консультації. Цьому сприяє широке застосування інформаційних технологій. Прозорість та публічність інформації надає можливість для контролю за цільовим витрачанням фінансових ресурсів, підвищує довіру населення і громадянських інститутів до влади, що створює передумови для суспільної злагоди. Відповідно, підвищується відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за ефективність витрачання бюджетних коштів, оскільки посилюється можливість контролю з боку громадськості за якістю прийнятих рішень, їх втіленням у життя.
V. Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість:
покращити конструктивну співпрацю між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фінансовими, контрольно-ревізійними органами, казначейством, з місцевими громадами щодо вирішення питань соціально-економічного розвитку району, ефективного виконання місцевих бюджетів;
активізувати участь громадськості у формуванні та реалізації державної регіональної політики;
врахувати пропозиції інститутів громадянського суспільства та думку громадськості у вирішенні завдань соціально-економічного і культурного розвитку територіальної громади Хустщини;
покращити процес інформування жителів району про діяльність місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в частині дотримання ними законодавства;
отримати оперативні консультації, обговорити актуальні проблеми з реалізації програм розвитку району на форумі за участю фахівців органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
підвищити відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за ефективність витрачання бюджетних коштів.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення районної ради
«Програма вдосконалення ефективності управління та оперативності
обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів
району на 2020-2021 роки»
1.Обґрунтування необхідності
Програма розроблена на виконання Закону України “Про місцеві державні адміністрації ”, “Про місцеве самоврядування в Україні
2. Мета і шляхи її досягнення
Програма підготовлена для створення сприятливих умов функціонування Фінансового управління Хустської районної державної адміністрації, для відшкодування придбання предметів матеріалів, обладнання та інвентарю, оплата послуг (з них телекомунікаційних, заправки картриджів до принтерів та копіювальної техніки, впровадження електронного врядування) шляхом надання субвенції державному бюджету, що дасть можливість покращити організаційні засади функціонування фінансового управління, зміцнення матеріально-технічної бази, створення безпечних умов для надання послуг населенню району, що дозволить у повному обсязі виконати завдання, пов’язані з функціями управління.
Досягнення поставлених завдань можливе за умов належного фінансового та матеріально-технічного забезпечення.
Враховуючи недостатність фінансування фінансового управління виникає гостра потреба у наданні субвенції з місцевого (районного) бюджету державному бюджету на виконання програми вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2020-2021 роки, для забезпечення виконання і інших важливих реформ.
3. Правові аспекти
Закони України: “Про місцеві державні адміністрації”, „Про джерела фінансування органів державної влади“, Бюджетний Кодекс України, постанова Кабінету Міністрів України від 09.11.2016 № 787 „Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій“.
4. Фінансово-економічне обґрунтування.
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів районного місцевого бюджету, шляхом надання субвенції державному бюджету для виконання програм у межах фінансових можливостей а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяг загальної потреби фінансового ресурсу на заходи програми визначений з урахуванням потреб фінансового управління, а на оплату праці у відсотках до посадового окладу згідно затвердженого штатного розпису.
Обсяги уточнюються щорічно, шляхом внесення змін до програми та районного місцевого бюджету.
Начальник фінансового управління Іван Губаль
ПАСПОРТ
ПРОГРАМИ
вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів
району на 2020-2021 роки
1. | Ініціатор розроблення Програми | Фінансове управління Хустської районної державної адміністрації |
2. | Назва розпорядчого документа про розроблення Програми | Закони України: “Про місцеві державні адміністрації”, „Про джерела фінансування органів державної влади“, Бюджетний Кодекс України, постанова КМУ від 09.11.2016 № 787 „Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій“. |
3. | Розробник програми | Фінансове управління Хустської районної державної адміністрації |
4. | Співрозробники Програми | - |
5. | Відповідальні виконавці Програми | Фінансове управління Хустської районної державної адміністрації |
6. | Учасники Програми | - |
7. | Термін реалізації Програми | 2020-2021 роки |
8. | Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми (для комплексних програм) | Районний бюджет |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми | 828,0 тис. гривень |
Додаток
до Програми
Перелік заходів
спрямованих на виконання Програми вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2020-2021 роки
Назва заходів |
2020рік | 2021 рік |
Орієнтовна вартість, грн. |
Орієнтовна вартість, грн. |
|
Придбання канцелярських та господарських товарів, передплата на газети та журнали, придбання картриджів, комплектуючих обладнань до комп’ютерної техніки, програмного забезпечення в тому числі для технічного захисту інформації | 40 000,00 | 40 000,00 |
Матеріальна підтримка працівників фінансового управління. | 314 000,00 | 314 000,00 |
Заправка принтерних картриджів; технічне обслуговування та поточний ремонт комп’ютерної техніки, оргтехніки; послуги щодо придбання ліцензійних ключів у АІС «Місцеві бюджети рівня міста, району»; послуга використання ліцензії на програму М.Е.Doc, послуги щодо поточного ремонту кабінетів фінансового управління Хустської райдержадміністрації . | 60 000,00 | 60 000,00 |
Всього по програмі | 414 000,00 | 414 000,00 |