ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 18
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
засідання п’ятнадцятої сесії VІІ скликання
РІШЕННЯ №
30 серпня 2019 року м. Хуст
Про внесення змін до районної Програми забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018-2025 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а :
1. Внести зміни до районної Програми забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018-2025 роки, затвердивши його в новій редакції (додається).
2. Вважати таким, що зміни до районної Програми забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018-2025 роки набрали чинності з 01 січня 2019 року.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Попович М.М.).
Голова районної ради Ю.Іванчо
СХВАЛЕНО
Розпорядження голови
державної адміністрації
______________ № _____
Районна програма
забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні
на 2018 – 2025 роки
(нова редакція)
Відповідно до частини третьої статті 52 Конституції України утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Здобутком України є приведення національного законодавства стосовно дітей до міжнародних норм, Конвенції ООН про права дитини.
Основними засадами державної політики щодо соціального захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа є:
створення умов для реалізації права кожної дитини на виховання в сім’ї;
виховання та утримання дітей за принципом родинності;
сприяння усиновленню дітей, створення системи заохочення та підтримки
усиновлювачів;
забезпечення пріоритету форм влаштування;
захист майнових, житлових та інших прав та інтересів таких дітей;
створення належних умов для їх фізичного, інтелектуального і духовного
розвитку, підготовки дітей до самостійного життя;
забезпечення права на здоровий розвиток;
забезпечення соціально-правових гарантій;
створення умов для надання психологічної, медичної та педагогічної допомоги;
формування системи соціальної адаптації;
забезпечення вільним вибором сфери професійної діяльності, яка б
оптимально відповідала потребам та бажанням особистості дитини-
сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, а також особи із їх числа та запитам ринку праці;
належне матеріально-технічне забезпечення незалежно від форми влаштування та утримання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа, сприяння в наданні реальної допомоги і підтримки підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, банківськими установами, культурно-освітніми, громадськими, спортивними та іншими організаціями;
надання правової допомоги на підставах та в порядку, встановлених законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.
Районна програма забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018 – 2025 роки (далі – Програма) спрямована на реалізацію одного із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства – реалізацію права дитини на виховання у сім’ї.
Паспорт Програми наведено у додатку 1 до Програми.
Протягом 2012 – 2018 років в районі спостерігалася тенденція щодо зменшення кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування. Якщо за станом на 31 грудня 2011 року кількість таких дітей становила 85, на 31 грудня 2012 року – 89; на 31 грудня 2013 року – 82, на 31 грудня 2014 року – 76, на 31 грудня 2015 року – 76, на 31 грудня 2016 року – 75, на 31 грудня 2017 року - 88.
За станом на 30 листопада 2018 року кількість дітей даної категорії становить - 89.
Кількість дітей, які перебувають на первинному обліку служби у справах дітей та знаходяться утриманні інтернатних закладів, також зменшується.
На сьогодні на території області функціонують три заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із них: Чинадіївський дошкільний навчальний заклад (дитячий будинок) інтернатного типу Закарпатської обласної ради і дві загальноосвітні школи-інтернати: Домбоківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат I – II ступенів Закарпатської обласної ради та Перечинська загальноосвітня школа-інтернат I – II ступенів Закарпатської обласної ради. У зазначених закладах утримуються виключно діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. За станом на 30 листопада 2018 року в цих закладах із первинного одліку служби у справах дітей Хустської райдержадміністрації перебуває одна дитина з відповідним статусом, ще 6 дітей перебуває на утриманні інших державних закладів області.
Службою у справах дітей проводиться робота щодо розвитку сімейних форм виховання, а саме: упродовж 2012 – 2018 років до сімейних форм виховання влаштовано 362 дітей.
У тому числі: 28 – усиновлено, 308 – передано під опіку/піклування фізичних осіб, 22 – влаштовано до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, 4 – повернуто на виховання до батьків.
За станом на 30 листопада 2018 року в районі функціонує 2 дитячі будинки сімейного типу та 2 прийомні сім’ї, у яких виховується 15 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Разом з тим, загострення соціально-економічної ситуації в країні може призвести до збільшення сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, а відтак і до збільшення кількості дітей, вихованням яких батьки не займаються.
Аналіз обліку служби у справах дітей райдержадміністрації дає підстави стверджувати про зростання у 2018 році кількості підоблікових дітей, які проживають у функціонально неспроможних сім’ях. Так, якщо на обліку Служби за станом на 31.12.2017 року перебувало 37 дітей, які проживали у сім’ях, де батьки або особи, які їх замінюють, ухиляються від виконання своїх батьківських обов’язків, то за станом на 30.11 2018 року кількість таких дітей зросла до 41.
Одним із чинників такого зростання є недостатній рівень надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, кількості „соціальних сиріт”, коли діти, маючи батьків, позбавлені сімейного оточення, як наслідок – дитина влаштовується до інтернатного закладу або їй надається відповідний юридичний статус дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування.
3. Мета Програми
Метою Програми є зниження рівня інституційного догляду дітей шляхом розвитку системи соціальних послуг на рівні району для запобігання розлученню дітей з їхніми родинами, забезпечення функціонування альтернативних форм догляду дітей, відмінних від інтернатних, мінімізація злочинності.
У ході виконання Програми передбачається:
приймати рішення стосовно влаштування кожної дитини в сім’ю громадян для усиновлення, під опіку та піклування, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу (далі – сім’я громадян) та до закладів на основі комплексної оцінки її потреб;
забезпечити пріоритетність влаштування дитини в сім’ю громадян;
здійснювати переміщення дітей із закладу в заклад лише у тому разі, коли не існує можливостей для поліпшення її влаштування в інший спосіб;
забезпечити дотримання принципу родинного походження під час влаштування дітей в сім’ї громадян і до закладів;
підвищити ефективність роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах;
запобігати дитячій бездоглядності та безпритульності;
запровадити ефективний механізм взаємодії державних органів та органів місцевого самоврядування під час роботи з розлученими із сім’єю дітьми, які є іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту;
запровадити ефективні форми роботи з дітьми, які опинилися у конфлікті із законом.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у місцевих бюджетах, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 962,0 тис. гривень.
Ресурсне забезпечення Програми викладено у додатку 2 до Програми.
Обсяг видатків для реалізації Програми визначатиметься щороку у місцевому бюджеті на відповідний рік з урахуванням фінансових можливостей.
Основними завданнями Програми є необхідність:
забезпечити міжвідомчу координацію діяльності органу виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціально-правового захисту дітей;
створити умови для забезпечення реалізації права дитини на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам;
запровадити ефективну взаємодію державних органів та органів місцевого самоврядування під час роботи з розлученими із сім’єю дітьми, які є іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту;
запровадити ефективні форми роботи з дітьми, які опинилися у конфлікті із законом;
мінімізувати випадки бездоглядності та безпритульності серед дітей.
Реалізація Програми дасть можливість:
збільшити кількість дітей, охоплених сімейними формами виховання, до 90 відсотків від загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
збільшити кількість дітей, повернутих у біологічну родину та усиновлених громадянами України;
піднести у суспільстві престиж та авторитет сімей усиновителів;
зменшити кількість дітей, вилучених із сімейного середовища;
зменшити кількість дітей, які систематично залишають місце постійного проживання;
зменшити кількість дітей, які проживають у функціонально неспроможних сім’ях;
посилити відповідальність районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей;
зменшити кількість дітей, направлених до закладів;
збільшити кількість дітей, влаштованих у сім’ї громадян за місцем походження дитини;
створити наближені до сімейних, умови для проживання та виховання дітей, вихованців інтернатних закладів,
забезпечити реалізацію права дитини на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам;
підвищити фаховий рівень соціальних працівників, працівників служби у справах дітей та інтернатних закладів;
мінімізувати випадки бездоглядності та безпритульності серед дітей.
6. Напрями діяльності та заходи з виконання Програми.
Напрями діяльності і заходи з виконання Програми наведено у додатку 3 до Програми.
Координацію і контроль за виконанням Програми здійснює служба у справах дітей райдержадміністрації.
Райдержадміністрація та її структурні підрозділи, організації, установи, які забезпечують виконання Програми, подають службі у справах дітей райдержадміністрації відповідну інформацію про хід реалізації Програми для узагальнення і подання в порядку, визначеному абзацом першим цього розділу.
Служба у справах дітей райдержадміністрації щороку подає звіт про стан виконання Програми райдержадміністрації та районній раді.
Додаток 1 до Програми
Паспорт Програми
Розпорядження голови
державної адміністрації
______________ № _____
Районна програма
забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні
на 2018 – 2025 роки
(нова редакція)
1. Загальні положення
Відповідно до частини третьої статті 52 Конституції України утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Здобутком України є приведення національного законодавства стосовно дітей до міжнародних норм, Конвенції ООН про права дитини.
Основними засадами державної політики щодо соціального захисту дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа є:
створення умов для реалізації права кожної дитини на виховання в сім’ї;
виховання та утримання дітей за принципом родинності;
сприяння усиновленню дітей, створення системи заохочення та підтримки
усиновлювачів;
забезпечення пріоритету форм влаштування;
захист майнових, житлових та інших прав та інтересів таких дітей;
створення належних умов для їх фізичного, інтелектуального і духовного
розвитку, підготовки дітей до самостійного життя;
забезпечення права на здоровий розвиток;
забезпечення соціально-правових гарантій;
створення умов для надання психологічної, медичної та педагогічної допомоги;
формування системи соціальної адаптації;
забезпечення вільним вибором сфери професійної діяльності, яка б
оптимально відповідала потребам та бажанням особистості дитини-
сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, а також особи із їх числа та запитам ринку праці;
належне матеріально-технічне забезпечення незалежно від форми влаштування та утримання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа, сприяння в наданні реальної допомоги і підтримки підприємствами, установами та організаціями різних форм власності, банківськими установами, культурно-освітніми, громадськими, спортивними та іншими організаціями;
надання правової допомоги на підставах та в порядку, встановлених законом, що регулює надання безоплатної правової допомоги.
Районна програма забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018 – 2025 роки (далі – Програма) спрямована на реалізацію одного із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства – реалізацію права дитини на виховання у сім’ї.
Паспорт Програми наведено у додатку 1 до Програми.
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Протягом 2012 – 2018 років в районі спостерігалася тенденція щодо зменшення кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування. Якщо за станом на 31 грудня 2011 року кількість таких дітей становила 85, на 31 грудня 2012 року – 89; на 31 грудня 2013 року – 82, на 31 грудня 2014 року – 76, на 31 грудня 2015 року – 76, на 31 грудня 2016 року – 75, на 31 грудня 2017 року - 88.
За станом на 30 листопада 2018 року кількість дітей даної категорії становить - 89.
Кількість дітей, які перебувають на первинному обліку служби у справах дітей та знаходяться утриманні інтернатних закладів, також зменшується.
На сьогодні на території області функціонують три заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, із них: Чинадіївський дошкільний навчальний заклад (дитячий будинок) інтернатного типу Закарпатської обласної ради і дві загальноосвітні школи-інтернати: Домбоківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат I – II ступенів Закарпатської обласної ради та Перечинська загальноосвітня школа-інтернат I – II ступенів Закарпатської обласної ради. У зазначених закладах утримуються виключно діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. За станом на 30 листопада 2018 року в цих закладах із первинного одліку служби у справах дітей Хустської райдержадміністрації перебуває одна дитина з відповідним статусом, ще 6 дітей перебуває на утриманні інших державних закладів області.
Службою у справах дітей проводиться робота щодо розвитку сімейних форм виховання, а саме: упродовж 2012 – 2018 років до сімейних форм виховання влаштовано 362 дітей.
У тому числі: 28 – усиновлено, 308 – передано під опіку/піклування фізичних осіб, 22 – влаштовано до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, 4 – повернуто на виховання до батьків.
За станом на 30 листопада 2018 року в районі функціонує 2 дитячі будинки сімейного типу та 2 прийомні сім’ї, у яких виховується 15 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Разом з тим, загострення соціально-економічної ситуації в країні може призвести до збільшення сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, а відтак і до збільшення кількості дітей, вихованням яких батьки не займаються.
Аналіз обліку служби у справах дітей райдержадміністрації дає підстави стверджувати про зростання у 2018 році кількості підоблікових дітей, які проживають у функціонально неспроможних сім’ях. Так, якщо на обліку Служби за станом на 31.12.2017 року перебувало 37 дітей, які проживали у сім’ях, де батьки або особи, які їх замінюють, ухиляються від виконання своїх батьківських обов’язків, то за станом на 30.11 2018 року кількість таких дітей зросла до 41.
Одним із чинників такого зростання є недостатній рівень надання соціальних послуг сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах, кількості „соціальних сиріт”, коли діти, маючи батьків, позбавлені сімейного оточення, як наслідок – дитина влаштовується до інтернатного закладу або їй надається відповідний юридичний статус дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування.
3. Мета Програми
Метою Програми є зниження рівня інституційного догляду дітей шляхом розвитку системи соціальних послуг на рівні району для запобігання розлученню дітей з їхніми родинами, забезпечення функціонування альтернативних форм догляду дітей, відмінних від інтернатних, мінімізація злочинності.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
У ході виконання Програми передбачається:
приймати рішення стосовно влаштування кожної дитини в сім’ю громадян для усиновлення, під опіку та піклування, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу (далі – сім’я громадян) та до закладів на основі комплексної оцінки її потреб;
забезпечити пріоритетність влаштування дитини в сім’ю громадян;
здійснювати переміщення дітей із закладу в заклад лише у тому разі, коли не існує можливостей для поліпшення її влаштування в інший спосіб;
забезпечити дотримання принципу родинного походження під час влаштування дітей в сім’ї громадян і до закладів;
підвищити ефективність роботи з сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах;
запобігати дитячій бездоглядності та безпритульності;
запровадити ефективний механізм взаємодії державних органів та органів місцевого самоврядування під час роботи з розлученими із сім’єю дітьми, які є іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту;
запровадити ефективні форми роботи з дітьми, які опинилися у конфлікті із законом.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у місцевих бюджетах, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 962,0 тис. гривень.
Ресурсне забезпечення Програми викладено у додатку 2 до Програми.
Обсяг видатків для реалізації Програми визначатиметься щороку у місцевому бюджеті на відповідний рік з урахуванням фінансових можливостей.
5. Перелік завдань і заходів з виконання Програми
та результативні показники
Основними завданнями Програми є необхідність:
забезпечити міжвідомчу координацію діяльності органу виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань соціально-правового захисту дітей;
створити умови для забезпечення реалізації права дитини на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам;
запровадити ефективну взаємодію державних органів та органів місцевого самоврядування під час роботи з розлученими із сім’єю дітьми, які є іноземцями або особами без громадянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту;
запровадити ефективні форми роботи з дітьми, які опинилися у конфлікті із законом;
мінімізувати випадки бездоглядності та безпритульності серед дітей.
Реалізація Програми дасть можливість:
збільшити кількість дітей, охоплених сімейними формами виховання, до 90 відсотків від загальної кількості дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
збільшити кількість дітей, повернутих у біологічну родину та усиновлених громадянами України;
піднести у суспільстві престиж та авторитет сімей усиновителів;
зменшити кількість дітей, вилучених із сімейного середовища;
зменшити кількість дітей, які систематично залишають місце постійного проживання;
зменшити кількість дітей, які проживають у функціонально неспроможних сім’ях;
посилити відповідальність районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування за соціальний захист дітей;
зменшити кількість дітей, направлених до закладів;
збільшити кількість дітей, влаштованих у сім’ї громадян за місцем походження дитини;
створити наближені до сімейних, умови для проживання та виховання дітей, вихованців інтернатних закладів,
забезпечити реалізацію права дитини на збереження або поновлення контактів з біологічною родиною, родинним оточенням у тому разі, коли це не шкодить її інтересам;
підвищити фаховий рівень соціальних працівників, працівників служби у справах дітей та інтернатних закладів;
мінімізувати випадки бездоглядності та безпритульності серед дітей.
6. Напрями діяльності та заходи з виконання Програми.
Напрями діяльності і заходи з виконання Програми наведено у додатку 3 до Програми.
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію і контроль за виконанням Програми здійснює служба у справах дітей райдержадміністрації.
Райдержадміністрація та її структурні підрозділи, організації, установи, які забезпечують виконання Програми, подають службі у справах дітей райдержадміністрації відповідну інформацію про хід реалізації Програми для узагальнення і подання в порядку, визначеному абзацом першим цього розділу.
Служба у справах дітей райдержадміністрації щороку подає звіт про стан виконання Програми райдержадміністрації та районній раді.
Додаток 1 до Програми
Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Служба у справах дітей райдержадміністрації |
2. | Підстава для розроблення Програми |
Закони України від 24 січня 1995 року № 20/95 – ВР „Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей” (із змінами та доповненнями), від 13 січня 2005 року № 2342 – ІV „Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування” |
3. | Замовник Програми | Районна державна адміністрація |
4. | Розробник Програми | Служба у справах дітей райдержадміністрації |
5. | Відповідальний викона-вець Програми | Служба у справах дітей райдержадміністрації |
6. | Учасники Програми | Відділи райдержадміністрації: освіти, молоді та спорту; охорони здоров’я; управління соціального захисту населення; Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; Хустський відділ поліції Головного управління Національної поліції України, сільські та селищна ради |
7. | Термін реалізації Програми | 2018 – 2025 роки |
8. | Перелік місцевих бюдже-тів, які беруть участь у виконанні Програми | Районний бюджет |
9. | Загальний обсяг фінан-сових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього : | 976,0 тис. гривень |
у тому числі: | ||
кошти районного бюджету | 967,0 тис. гривень | |
кошти інших місцевих бюджетів | – |
Додаток 2 до Програми
д
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Регіональної програми забезпечення права дитини на виховання
у сімейному оточенні на 2018 – 2025 роки
Обсяг коштів, які пропонується залучити для виконання Програми | Етапи виконання Програми за роками: |
Усього витрат для виконання Програми |
|||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2012 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | ||
Обсяг ресурсів, усього (тис. грн.), у тому числі: | 5,0 | 30,0 | 22,0 | 22,0 | 22,0 | 414,0 | 22,0 | 22,0 | 976,0 |
Районний бюджет | 5,0 | 30,0 |
22,0 | 22,0 | 22,0 | 414,0 | 22,0 | 22,0 | 976,0 |
Інші місцеві бюджети | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
інші джерела, не заборонені законо-давством | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ
з виконання Районної програми забезпечення права дитини на виховання у сімейному оточенні на 2018 – 2025 роки
№ з/п | Назва напряму діяльності | Перелік заходів Програми | Строк вико-нання заходів | Відповідальні виконавці | Джерела фінансу- вання |
Орієнтовний обсяг фінансування (тис. грн.) | Очікувані результати | |||||||
2018 рік | 2019 рік | 2020 рік | 2021 рік | 2022 рік | 2023 рік | 2024 рік | 2025 рік | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
1. |
Посилення пре-вентивної роботи та підтримка сімей з дітьми, які опинилися у складних життєвих обставинах | 1.1. Раннє вияв-лення, облік та надання соціаль-ної підтримки сім’ям з дітьми, які опинилися у складних життє-вих обставинах | 2018 – 2025 роки |
Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей райдержадмініст-рації | – |
– | – | – | – | – | – | – | – | Зменшення кількості дітей, вилучених із сімейного середовища |
1.2. Забезпечення ведення елект-ронного обліку дітей і громадян, які бажають взяти їх на виховання, та обліку дітей, які опинилися у складних життє-вих обставинах | 2018 – 2025 роки |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації |
- | - | - | - | - | - | - | - | - | Оперативний підбір дітей для влаштуван-ня у сім’ї громадян | ||
2. |
Забезпечення реалізації права дітей на вихо-вання у сім’ях громадян | 2.1. Забезпечення вчасного набуття дітьми правового статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, відпо-відно до вимог чинного законо-давства | 2018 – 2025 роки |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації | – |
– | – | – | – | – | – | – | – |
Реалізація права дітей на сімейне виховання |
2.2. Проведення роботи з поверне-ння дітей із закладів до біоло-гічних родин та влаштування в сім’ї громадян | 2018 – 2025 роки |
Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей райдержадміністрації, відділ осві-ти,молоді та спорту райдержадміністрації спільно з виконкомами сільських та селищної рад | – |
– | – | – | – | – | – | – | – | Реалізація права дітей на сімейне виховання, насамперед біологічни-ми батька-ми, повер-нення дітей із закладів, які перебу-вають під опікою/пік-луванням окремих громадян, з урахуван-ням інтере-сів дитини | ||
3. |
Підвищення відповідальнос-ті органів вико-навчої влади та органів місце-вого самовря-дування за соціальний захист дітей | 3.1. Забезпечення житлом дітей-си-ріт, дітей, позбав-лених батьків-ського піклування, осіб з їх числа: придбання будин-ків, квартир; виді-лення земельних ділянок для забу-дови; ремонт соціального житла | 2018 – 2025 роки |
Служба у справах дітей рай-держадміністрації спільно з виконкомами сільських та селищної рад | Районний бюджет |
400, 0 | - | - | - | - | 392,0 | - | - | Придбання 2 примі-щень для дітей-сиріт, дітей, по-збавлених батьківсько-го піклуван-ня, осіб з їх числа |
4. |
Широке запровадження влаштування дітей у сім’ї громадян |
4.1. Проведення заходів щодо поліпшення стано-вища дітей-сиріт та дітей, позбав-лених батьків-ського піклування, дітей, які опини-лися у складних життєвих обста-винах | 2018 – 2025 роки |
Служба у справах дітей рай-держадміністрації, | районний бюджет |
5,0 |
5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | Проведення 16 заходів (орієнтовна кількість учасників – 2400) |
4.2. Забезпечення соціального супроводу дитячих будинків сімей-ного типу, прийомних сімей, сімей опікунів, піклувальників | 2018 – 2025 роки |
Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно з виконкомами сільських та селищної рад | – |
– |
– | – | – | – | – | – | – | Надання комплексу консульта-тивних послуг | ||
5. |
Забезпечення підготовки фахівців для роботи з усиновителями опікунами/піклувальниками, батьками – вихователями та прийомними батьками |
5.1. Проведення семінарів, навчань для працівників органів місцевого само-врядування , які відповідають за питання усинов-лення, встановле-ння опіки і піклування та розвитку мережі дитячих будинків сімейного типу, працівників інтер-натних закладів | 2018 – 2025 роки | Служба у справах дітей рай-держадміністрації Спіль з виконкомами сільських та селищної рад |
Районний бюджет | 5,0 | 0,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | Підвищення кваліфікації пра-цівнии у справах дітей, цент-ру соціаль-них служб для сім’ї, дітей та молоді, органів міс-цевого самовряду-вання, працівників інтернатних закладів |
5.2. Підготовка та видання методич-них та рекоменда-ційних матеріалів, посібників з питань норматив-но-правового забезпечення діяльності дитячих будинків сімейно-го типу та прийомних сімей, патронатних вихо-вателів, здійснен-ня соціальної роботи з дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського пік-лування, та дітьми, які опинилися у складних життє-вих обставинах | 2018 – 2025 роки |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації |
районний бюджет | 5,0 | 0,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | Виготовити 32 наймену-вання мето-дичних рекоменда-ційз метою надання методичної допомоги | ||
5.3. Проведення нарад, засідань за круглим столом та семінарів для ба-тьків-вихователів, прийомних бать-ків, опікунів/піклу-вальників з метою обміну досвідом щодо виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | 2018 – 2025 роки | Служба у справах дітей райдерж-адміністрації | |
Проведення нарад, засідань за круглим столом з метою підвищення кваліфікації прийомних батьків та батьків-вихователів | ||||||||||
6. | Проведення профілактич-них рейдів та відпрацювань з метою подола-ння дитячої бездоглядності та безпритуль-ності | 6.1. Проводити профілактичні відпрацювання торгових закладів на предмет прода-жу алкогольних та тютюнових виро-бів дітям; ігрових залів, комп’ютер-них клубів, відео-тек та дискотек – щодо відвідування їх дітьми під час уроків та у вечірній час | 2018 – 2025 роки | Служба у справах дітей райдержадмністрації спільно з Хустським ВП ГУНП в Закарпатській області та виконкомами сільських та селищної рад | - |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Запровад-ження ефективних форм роботи з дітьми та їх біологічни-ми батька-ми з метою усунення причин безпритуль-ності та бездогляд-ності, удос-коналення процесу вилучення дітей з вулиці та їх влаштуван-ня, що уне-можливить повернення у несприят-ливе сере-довище. Проведення профі-лактичних відпрацю-вань торго-вих закладів на предмет продажу алкоголь-них та тютюнових виробів дітям; профілак-тичних рей-дів з метою виявлення бездогляд-них і безпритуль-них дітей та рейдів „Урок” з виявлення дітей шкільного віку, які не приступили до занять, та повер нення їх до навчання |
6.2. Проводити профілактичні рейди з метою виявлення бездо-глядних та без-притульних дітей („Діти вулиці”, „Вокзал”, „Підвал” тощо) | 2018 – 2025 роки | Служба у справах дітей рай-держадміністрації, спільно з Хустським відділом поліції України в Закарпатській області | районний бюджет | 5,0 | 30,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | |||
6.3. Забезпечувати здобуття повної загальної серед-ньої освіти дітьми, які тривалий час не навчалися або не навчалися взагалі. Проводити рейд „Урок” з метою виявлення дітей шкільного віку, які не приступили до занять, та повер-нення їх до навчання | 2018 – 2025 роки | Служба у справах дітей, відділ освіти,молоді та спорту райдержадміністрації спільно з виконкомами сільських та селищної рад |
Районний бюджет | 2,0 | 0,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | |||
7. | Забезпечення прав дітей-іноземців, ді-тей-біженців, дітей із націо-нальних мен-шин та дітей, яких визнано особами, що потребують додаткового захисту | 7.1. Забезпечення конструктивної взаємодії органів державної влади та органів місце-вого самовряду-вання під час виявлення та здій-снення соціаль-ного захисту дітей, розлучених із сім’єю, які не є громадянами України та звер-нулися до компе-тентних органів із заявою про отри-мання статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захис-ту, у тому числі дітей-біженців, дітей, які потре-бують додаткового захисту | 2018 – 2025 роки | Хустський ВП ГУНП України в Закарпатській області(за згодою) служ-ба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми сільської та селищної рад | – | – | – | – | – | – | – | – | – | Запровад-ження ефек-тивного механізму взаємодії державних органів та органів місцевого самовряду-вання під час роботи з розлучени-ми із сім’єю дітьми, які є іноземцями або особами без грома-дянства та виявили бажання особисто чи через інших осіб набути статусу біженця або особи, яка потребує додаткового захисту |
7.2. Розгляд заяв дітей, розлучених із сім’єю, про визнання їх біжен-цями або особами, які потребують додаткового захис-ту, з метою організації надан-ня їм своєчасної допомоги, влашту-вання відповідно до вимог чинного законодавства та забезпечення прав і інтересів таких дітей | 2018 – 2025 роки | Хустський ВП ГУНП в Закарпатській області, ССД райдержадміністрації | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |||
8 | Упровадження дієвих форм та методів профі-лактики вчине-ння правопору-шень дітьми | 8.1. Активізація профілактичної роботи з метою запобігання право-порушенням у дитячому середо-вищі через запро-вадження у прак-тику роботи інно-ваційних методів та форм роботи з дітьми, схильними до правопорушень | 2018 – 2025 роки | Хустський ВП України в Закарпатській області (за згодою) | – | – | – | – | – | – | – | – | – | Запровад-ження ефективних форм робо-ти з дітьми, які опини-лися у конфлікті із законом, зменшення рівня підліткової злочинності |
8.2. Забезпечення профілактики вчинення адмініст-ративних та кримінальних правопорушень дітьми та стосовно них | 2018 – 2025 роки | Хустський ВП У в Закар-патській області (за згодою), служ-ба у справах дітей райдержадмініст-рації,Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді | – | – | – | – | – | – | – | – | – | |||
8.3. Забезпечення здійснення заходів загальної та інди-відуальної профі-лактики щодо дітей, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також звільненим від подальшого відбу-вання зазначених видів покарань з підстав, передба-чених законом з метою недопуще-ння здійснення повторних злочи-нів | 2018 – 2025 роки | Хустський ВП Національ-ної поліції України в Закар-патській області(за згодою), Хустський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
– | – | – | – | – | – | – | – | – | |||
ВСЬОГО: | 422,0 | 30,0 | 22,0 | 22,0 | 22,0 | 414,0 | 22,0 | 22,0 |