ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 9
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
УКРАЇНА
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
засідання тринадцятої сесії VІІ скликання
РІШЕННЯ №
27 лютого 2019 року м. Хуст
Про Програму створення та
впровадження містобудівного
кадастру Хустського району
на 2019-2023 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Програму створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району на 2019-2023 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Липчей О.Ю.).
Голова районної ради Ю. Іванчо
СХВАЛЕНО
Розпорядження голови
державної адміністрації
11.02.2019 № 52
Хустського району 2019 − 2023 роки
І. Загальні положення Програми
Програма створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району на 2019– 2023 роки (далі – Програма) розроблена відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації, відповідно до статті 22 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 „Про містобудівний кадастр”, розпорядження голови Закарпатської облдержадміністрації від 10.12.2013 №446 «Про Програму створення та впровадження містобудівного кадастру Закарпатської області на 2019-2023 роки».
Містобудівний кадастр – це державна система зберігання і використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, інженерно-геологічні умови, інформаційних ресурсів будівельних норм, державних стандартів і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів. Містобудівний кадастр є складовою частиною державної системи кадастрової документації, яка містить відомості про земельні, водні, лісові та інші ресурси і ведеться з урахуванням цих даних на державному, регіональному, районному рівнях.
Реалізація заходів Програми забезпечить поліпшення інвестиційного клімату та створення прозорих та комфортних умов для роботи підприємців, застосування європейських стандартів управління територіальним розвитком, підвищення якості управлінських рішень завдяки моделюванню оцінки їх наслідків.
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
З метою забезпечення умов щодо її сталого розвитку містобудівної діяльності місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, повинні впливати на просторове перетворення середовища життєдіяльності, з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів шляхом:
планування території на державному, регіональному та місцевому рівнях;
моніторингу стану розроблення містобудівної документації на всіх рівнях;
визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації;
врахування містобудівної цінності території та сприяння її включенню до ринкового обігу;
раціонального використання земель усіх форм власності.
Передумовами підвищення ефективності впливу місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на містобудівні процеси, з урахуванням державних і суспільних інтересів, є:
1) оновлення:
топографічної основи у цифровій формі як наборів профільних геопросторових даних;
раніше розробленої містобудівної документації;
2) розроблення містобудівної документації відповідно до вимог законодавства і створення системи містобудівного моніторингу;
3) створення та ведення містобудівного кадастру.
Дані містобудівного кадастру, необхідні для провадження містобудівної діяльності, проведення землевпорядних робіт, забезпечення роботи геоінформаційних систем, використовуються для задоволення інформаційних потреб державних органів, органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Інформація, що міститься у містобудівному кадастрі, є відкритою та загальнодоступною, крім відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом. Її захист здійснюється відповідними суб’єктами інформаційних відносин згідно із законодавством.
Створення та ведення містобудівного кадастру на місцевому рівні, формування комп’ютерної бази даних про забудову територій та населених пунктів області на основі оброблення та узагальнення кадастрової інформації базового рівня потребує відповідної матеріальної та програмно-технічної бази для виконання кадастрових робіт.
Відповідно до норм чинного законодавства Кабінетом Міністрів України та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України поставлено завдання здійснити організаційні заходи щодо створення і забезпечення функціонування містобудівного кадастру та служб містобудівного кадастру на місцевому та базовому рівнях.
Ведення містобудівного кадастру має здійснюватися службами містобудівного кадастру шляхом формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру відповідного рівня після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб’єктів містобудівного кадастру, рішень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного обґрунтування.
ІІІ. Мета Програми
Мета Програми полягає у приведенні містобудівної діяльності у відповідність із діючим законодавством та створенні інструменту підвищення ефективності управління розвитком територій адміністративних районів, населених пунктів, а саме: створення та функціонування на обласному рівні системи геопросторових даних містобудівних кадастрів районного рівня, розроблення та впровадження інформаційної автоматизованої системи містобудівного кадастру області та організація планового введення до бази даних і отримання кадастрової інформації відповідно до державних будівельних норм та правил.
Основною метою створення та функціонування системи містобудівного кадастру є раціональне використання земельних ресурсів, збільшення доходної частини бюджету, забезпечення суб’єктів містобудівної та інвестиційної діяльності актуальною комплексною, достовірною інформацією про діючі на території Хустського району містобудівні регламенти, про містобудівну цінність різних територій, їх фактичний стан і використання, а також про зміни об’єктів нерухомості у процесі містобудівної та інвестиційної діяльності.
Містобудівний кадастр Хустського району призначений для забезпечення місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування інформацією, необхідною для прийняття управлінських рішень, а також заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян містобудівною інформацією для задоволення їх потреб.
На районному рівні у систему містобудівного кадастру вводяться відомості про:
єдину цифрову топографічну основу території району на підставі топографічних карт і планово-картографічної основи державного земельного кадастру;
межі адміністративно-територіальних одиниць на підставі даних державного земельного кадастру;
схеми планування території району та окремих частин території з об’єктами регіонального значення за межами населених пунктів;
результати моніторингу стану розроблення генеральних планів населених пункті, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів;
інформаційні ресурси галузевих кадастрів та інформаційних систем з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем;
нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила на підставі рішень про їх затвердження відповідно до законодавства.
ІV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
строки та етапи виконання Програми
Реалізація Програми щодо створення автоматизованої системи геопросторових даних у складі містобудівного кадастру має базуватися на наявних даних про планування та забудову територій і населених пунктів району, а також на інформації, отриманій з інших джерел: земельного та інших видів кадастрів, матеріалів технічної інвентаризації будівель і споруд, картографічних та топографо-геодезичних матеріалів, які отримуються у встановленому чинним законодавством порядку.
Належна інформаційна політика у сфері містобудування і територіального планування, її технологічне забезпечення відповідно до новітніх технологій, впровадження автоматизованої системи даних забезпечить вирішення широкого кола завдань управління розвитком територій.
Основні положення створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району розроблені на підставі Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, постанов Кабінету Міністрів України: від 25 травня 2011 року № 556 „Про Порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастрами”, від 25 травня 2011 року № 559 „Про містобудівний кадастр”, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 року № 170 „Про затвердження Порядку проведення містобудівного моніторингу” з урахуванням результатів узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду ведення територіальних кадастрів.
Створення містобудівного кадастру включає такі основні завдання:
розроблення Програми;
розроблення правового, нормативного та методичного забезпечення;
матеріально-технічне забезпечення містобудівного кадастру;
формування програмно-технічних комплексів;
організація робіт з інформаційного наповнення баз даних;
формування інформаційно-комунікаційної системи обміну інформацією;
кадрове забезпечення.
Методом розв’язання проблеми є ведення містобудівного кадастру управлінням містобудування та архітектури райдержадміністрації щодо формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру місцевого рівня після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб’єктів містобудівного кадастру, рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного моніторингу.
Засобом розв’язання проблеми є створення геоінформаційної уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними.
Програма розрахована на період з 2019 до 2023 року і складається з двох етапів.
Перший етап (2019 − 2021 роки) − це етап формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та організації функціонування геоінформа- ційної системи і геопорталу містобудівного кадастру.
Другий етап (2021 − 2023 роки) – етап удосконалення містобудівного кадастру, експлуатації геоінформаційної системи містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру.
Фінансування робіт із проведення заходів, визначених цією Програмою щодо створення містобудівного кадастру Хустського району та його ведення, здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, згідно із додатками 2 і 3 до Програми (додаються).
V. Напрями діяльності та заходи Програми
Реалізація заходів Програми здійснюється у два етапи протягом 2019 − 2023 років.
Перший етап (2019 − 2023 роки) включає:
розроблення програми створення (оновлення) містобудівної документації відповідно до вимог законодавства та нормативно-технічних документів;
розроблення та прийняття нормативно-правових актів та нормативних документів, що визначають правову та нормативну основи створення та ведення містобудівного кадастру;
проведення інвентаризації наявних матеріалів, дані яких передбачається ввести до містобудівного кадастру;
матеріально-технічне забезпечення містобудівного кадастру;
розроблення технічного завдання для створення геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
придбання і встановлення технічного комплексу геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
розроблення уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними;
встановлення і розроблення програмного забезпечення геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та введення в експлуатацію геоінформаційної системи і геопорталу містобудівного кадастру.
Другий етап (2019 − 2023 роки) включає:
удосконалення містобудівного кадастру;
встановлення комунікаційних каналів обміну інформацією з розпо- діленими базами даних;
організацію системи захисту інформації та доступу до інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
організацію робіт із планового введення відомостей до баз даних містобудівного кадастру та формування і видачі на запит кадастрових документів і довідок;
експлуатацію геоінформаційної системи містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру, введення інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
постійне забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян містобудівною інформацією.
Реалізація Програми забезпечить запровадження та ефективне функціонування на регіональному рівні автоматизованої інформаційної системи геопросторових даних містобудівного кадастру, що використовуються для потреб управління територіями, узагальнення кадастрової інформації, що утворюється на базовому рівні.
VI. Результативні показники
(критерії оцінки ефективності виконання заходів Програми)
Загальним результативним показником, який буде досягнуто за умови виконання Програми, є створення містобудівного кадастру регіонального та базового рівнів як частини геоінформаційної системи та його ведення, з урахуванням даних Державного земельного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів та інформаційних систем, згідно із додатком 4 до Програми (додається).
Результатом проведених заходів стане:
формування і ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
перехід у цифровий формат і введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій і забудову населених пунктів;
формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації;
фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій;
створення єдиного простору між суб’єктами інформаційного обміну містобудівного кадастру;
введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем;
отримання достовірної кадастрової інформації, що дозволить приймати більш ефективні рішення, точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для поповнення бюджету, та впливати на розвиток території у цілому.
VII. Оцінка ефективності виконання заходів Програми
Реалізація містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру дасть можливість забезпечити органи управління, проектні установи, зацікавлені організації та осіб актуальною і об’єктивною геопросторовою інформацією про дійсний стан і статус об’єктів землекористування та нерухомості.
Споживачі отримають широке коло геоінформаційних сервісів і послуг, можливість одержання інформації у текстовому і графічному вигляді на паперових та електронних носіях, а також шляхом регламентованого доступу через мережу Інтернет.
Реалізація дасть змогу розташовувати та проектувати нове будівництво, здійснювати реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єктів містобудування та упорядкування територій, проводити вибір, вилучення (викуп), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб, визначити межі населених пунктів на території району.
VIII. Система управління та контролю за ходом виконання Програми
Організація виконання та координація діяльності щодо реалізації Програми здійснюється відповідальним виконавцем Програми – відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації.
Відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації щороку до 15 січня, починаючи з 2019 року, готується і подається управлінню містобудування та архітектури облдержадміністрації звіт про результати виконання Програми.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Програми створення та впровадження містобудівного кадастру
Хустського району на 2019 – 2023 роки
Розпорядження голови
державної адміністрації
11.02.2019 № 52
ПРОГРАМА
створення та впровадження містобудівного кадаструХустського району 2019 − 2023 роки
І. Загальні положення Програми
Програма створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району на 2019– 2023 роки (далі – Програма) розроблена відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації, відповідно до статті 22 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 „Про містобудівний кадастр”, розпорядження голови Закарпатської облдержадміністрації від 10.12.2013 №446 «Про Програму створення та впровадження містобудівного кадастру Закарпатської області на 2019-2023 роки».
Містобудівний кадастр – це державна система зберігання і використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, інженерно-геологічні умови, інформаційних ресурсів будівельних норм, державних стандартів і правил для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів. Містобудівний кадастр є складовою частиною державної системи кадастрової документації, яка містить відомості про земельні, водні, лісові та інші ресурси і ведеться з урахуванням цих даних на державному, регіональному, районному рівнях.
Реалізація заходів Програми забезпечить поліпшення інвестиційного клімату та створення прозорих та комфортних умов для роботи підприємців, застосування європейських стандартів управління територіальним розвитком, підвищення якості управлінських рішень завдяки моделюванню оцінки їх наслідків.
ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
З метою забезпечення умов щодо її сталого розвитку містобудівної діяльності місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, повинні впливати на просторове перетворення середовища життєдіяльності, з урахуванням державних, громадських і приватних інтересів шляхом:
планування території на державному, регіональному та місцевому рівнях;
моніторингу стану розроблення містобудівної документації на всіх рівнях;
визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації;
врахування містобудівної цінності території та сприяння її включенню до ринкового обігу;
раціонального використання земель усіх форм власності.
Передумовами підвищення ефективності впливу місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на містобудівні процеси, з урахуванням державних і суспільних інтересів, є:
1) оновлення:
топографічної основи у цифровій формі як наборів профільних геопросторових даних;
раніше розробленої містобудівної документації;
2) розроблення містобудівної документації відповідно до вимог законодавства і створення системи містобудівного моніторингу;
3) створення та ведення містобудівного кадастру.
Дані містобудівного кадастру, необхідні для провадження містобудівної діяльності, проведення землевпорядних робіт, забезпечення роботи геоінформаційних систем, використовуються для задоволення інформаційних потреб державних органів, органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Інформація, що міститься у містобудівному кадастрі, є відкритою та загальнодоступною, крім відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом. Її захист здійснюється відповідними суб’єктами інформаційних відносин згідно із законодавством.
Створення та ведення містобудівного кадастру на місцевому рівні, формування комп’ютерної бази даних про забудову територій та населених пунктів області на основі оброблення та узагальнення кадастрової інформації базового рівня потребує відповідної матеріальної та програмно-технічної бази для виконання кадастрових робіт.
Відповідно до норм чинного законодавства Кабінетом Міністрів України та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України поставлено завдання здійснити організаційні заходи щодо створення і забезпечення функціонування містобудівного кадастру та служб містобудівного кадастру на місцевому та базовому рівнях.
Ведення містобудівного кадастру має здійснюватися службами містобудівного кадастру шляхом формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру відповідного рівня після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб’єктів містобудівного кадастру, рішень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного обґрунтування.
ІІІ. Мета Програми
Мета Програми полягає у приведенні містобудівної діяльності у відповідність із діючим законодавством та створенні інструменту підвищення ефективності управління розвитком територій адміністративних районів, населених пунктів, а саме: створення та функціонування на обласному рівні системи геопросторових даних містобудівних кадастрів районного рівня, розроблення та впровадження інформаційної автоматизованої системи містобудівного кадастру області та організація планового введення до бази даних і отримання кадастрової інформації відповідно до державних будівельних норм та правил.
Основною метою створення та функціонування системи містобудівного кадастру є раціональне використання земельних ресурсів, збільшення доходної частини бюджету, забезпечення суб’єктів містобудівної та інвестиційної діяльності актуальною комплексною, достовірною інформацією про діючі на території Хустського району містобудівні регламенти, про містобудівну цінність різних територій, їх фактичний стан і використання, а також про зміни об’єктів нерухомості у процесі містобудівної та інвестиційної діяльності.
Містобудівний кадастр Хустського району призначений для забезпечення місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування інформацією, необхідною для прийняття управлінських рішень, а також заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян містобудівною інформацією для задоволення їх потреб.
На районному рівні у систему містобудівного кадастру вводяться відомості про:
єдину цифрову топографічну основу території району на підставі топографічних карт і планово-картографічної основи державного земельного кадастру;
межі адміністративно-територіальних одиниць на підставі даних державного земельного кадастру;
схеми планування території району та окремих частин території з об’єктами регіонального значення за межами населених пунктів;
результати моніторингу стану розроблення генеральних планів населених пункті, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів;
інформаційні ресурси галузевих кадастрів та інформаційних систем з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем;
нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила на підставі рішень про їх затвердження відповідно до законодавства.
ІV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
строки та етапи виконання Програми
Реалізація Програми щодо створення автоматизованої системи геопросторових даних у складі містобудівного кадастру має базуватися на наявних даних про планування та забудову територій і населених пунктів району, а також на інформації, отриманій з інших джерел: земельного та інших видів кадастрів, матеріалів технічної інвентаризації будівель і споруд, картографічних та топографо-геодезичних матеріалів, які отримуються у встановленому чинним законодавством порядку.
Належна інформаційна політика у сфері містобудування і територіального планування, її технологічне забезпечення відповідно до новітніх технологій, впровадження автоматизованої системи даних забезпечить вирішення широкого кола завдань управління розвитком територій.
Основні положення створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району розроблені на підставі Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, постанов Кабінету Міністрів України: від 25 травня 2011 року № 556 „Про Порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастрами”, від 25 травня 2011 року № 559 „Про містобудівний кадастр”, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 року № 170 „Про затвердження Порядку проведення містобудівного моніторингу” з урахуванням результатів узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду ведення територіальних кадастрів.
Створення містобудівного кадастру включає такі основні завдання:
розроблення Програми;
розроблення правового, нормативного та методичного забезпечення;
матеріально-технічне забезпечення містобудівного кадастру;
формування програмно-технічних комплексів;
організація робіт з інформаційного наповнення баз даних;
формування інформаційно-комунікаційної системи обміну інформацією;
кадрове забезпечення.
Методом розв’язання проблеми є ведення містобудівного кадастру управлінням містобудування та архітектури райдержадміністрації щодо формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру місцевого рівня після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, що надійшли від базових суб’єктів містобудівного кадастру, рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного моніторингу.
Засобом розв’язання проблеми є створення геоінформаційної уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними.
Програма розрахована на період з 2019 до 2023 року і складається з двох етапів.
Перший етап (2019 − 2021 роки) − це етап формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та організації функціонування геоінформа- ційної системи і геопорталу містобудівного кадастру.
Другий етап (2021 − 2023 роки) – етап удосконалення містобудівного кадастру, експлуатації геоінформаційної системи містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру.
Фінансування робіт із проведення заходів, визначених цією Програмою щодо створення містобудівного кадастру Хустського району та його ведення, здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, згідно із додатками 2 і 3 до Програми (додаються).
V. Напрями діяльності та заходи Програми
Реалізація заходів Програми здійснюється у два етапи протягом 2019 − 2023 років.
Перший етап (2019 − 2023 роки) включає:
розроблення програми створення (оновлення) містобудівної документації відповідно до вимог законодавства та нормативно-технічних документів;
розроблення та прийняття нормативно-правових актів та нормативних документів, що визначають правову та нормативну основи створення та ведення містобудівного кадастру;
проведення інвентаризації наявних матеріалів, дані яких передбачається ввести до містобудівного кадастру;
матеріально-технічне забезпечення містобудівного кадастру;
розроблення технічного завдання для створення геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
придбання і встановлення технічного комплексу геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
розроблення уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними;
встановлення і розроблення програмного забезпечення геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру;
формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та введення в експлуатацію геоінформаційної системи і геопорталу містобудівного кадастру.
Другий етап (2019 − 2023 роки) включає:
удосконалення містобудівного кадастру;
встановлення комунікаційних каналів обміну інформацією з розпо- діленими базами даних;
організацію системи захисту інформації та доступу до інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
організацію робіт із планового введення відомостей до баз даних містобудівного кадастру та формування і видачі на запит кадастрових документів і довідок;
експлуатацію геоінформаційної системи містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру, введення інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
постійне забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян містобудівною інформацією.
Реалізація Програми забезпечить запровадження та ефективне функціонування на регіональному рівні автоматизованої інформаційної системи геопросторових даних містобудівного кадастру, що використовуються для потреб управління територіями, узагальнення кадастрової інформації, що утворюється на базовому рівні.
VI. Результативні показники
(критерії оцінки ефективності виконання заходів Програми)
Загальним результативним показником, який буде досягнуто за умови виконання Програми, є створення містобудівного кадастру регіонального та базового рівнів як частини геоінформаційної системи та його ведення, з урахуванням даних Державного земельного кадастру, кадастрів інших природних ресурсів та інформаційних систем, згідно із додатком 4 до Програми (додається).
Результатом проведених заходів стане:
формування і ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
перехід у цифровий формат і введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій і забудову населених пунктів;
формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації;
фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій;
створення єдиного простору між суб’єктами інформаційного обміну містобудівного кадастру;
введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем;
отримання достовірної кадастрової інформації, що дозволить приймати більш ефективні рішення, точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для поповнення бюджету, та впливати на розвиток території у цілому.
VII. Оцінка ефективності виконання заходів Програми
Реалізація містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру дасть можливість забезпечити органи управління, проектні установи, зацікавлені організації та осіб актуальною і об’єктивною геопросторовою інформацією про дійсний стан і статус об’єктів землекористування та нерухомості.
Споживачі отримають широке коло геоінформаційних сервісів і послуг, можливість одержання інформації у текстовому і графічному вигляді на паперових та електронних носіях, а також шляхом регламентованого доступу через мережу Інтернет.
Реалізація дасть змогу розташовувати та проектувати нове будівництво, здійснювати реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єктів містобудування та упорядкування територій, проводити вибір, вилучення (викуп), надання у власність чи користування земель для містобудівних потреб, визначити межі населених пунктів на території району.
VIII. Система управління та контролю за ходом виконання Програми
Організація виконання та координація діяльності щодо реалізації Програми здійснюється відповідальним виконавцем Програми – відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації.
Відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації щороку до 15 січня, починаючи з 2019 року, готується і подається управлінню містобудування та архітектури облдержадміністрації звіт про результати виконання Програми.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Програми створення та впровадження містобудівного кадастру
Хустського району на 2019 – 2023 роки
Розробник Програми | Відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації |
Підстава для розроб- лення Програми | Стаття 22 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності”, постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 „Про місто- будівний кадастр” |
Відповідальний вико- навець Програми | Відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації |
Мета Програми | Приведення містобудівної діяльності у відповідність до діючого законодавства, створення інструменту підвищення ефективності управління розвитком територій адміністративних районів, населених пунктів, а саме: створення та функціонування на районному рівні системи геопросторових даних містобудівних кадастрів районного рівня, розроблення і впровадження інформаційної автоматизованої системи містобудівного кадастру району, організація планового введення до бази даних та отримання кадастрової інформації відповідно до державних будівельних норм і правил |
Основні заходи Прог- рами | Перший етап (2019 − 2021 роки) – це етап формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та організації функціонування геоінформаційної системи і геопорталу містобудівного кадастру. Другий етап (2021 − 2023 роки) – етап удосконалення діяльності, експлуатації геоінформаційної системи місто- будівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру |
Термін реалізації Програми | 2019 – 2023 роки |
Основні джерела фі- нансування Програми | Районний бюджет, інші джерела, не заборонені законо- давством |
Загальний обсяг фі- нансових ресурсів, необхідних для реалі- зації Програми | 100,0 тис. грн., починаючи з 2019 року (див.додаток 3) |
Додаток 2
до Програми
Напрями діяльності та заходи Програми створення та впровадження
містобудівного кадастру Хустського району
на 2019 − 2023 роки
до Програми
Напрями діяльності та заходи Програми створення та впровадження
містобудівного кадастру Хустського району
на 2019 − 2023 роки
№ з/п | Найменування напря- мів діяльності (пріори- тетні завдання) | Перелік заходів Прог- рами | Термін вико-нання заходу | Виконавці | Джере- ла фінан-сування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис.грн., у тому числі: |
Очікуваний результат |
І етап: 2019 рік 2020 рік 2021 рік |
|||||||
ІІ етап: 2022 рік 2023 рік |
|||||||
1. | Застосування прийнятих відповідно до повноважень правових актів, норма- тивних документів та методичного забезпечення, що визначають правову та нормативну основи ство- рення та ведення місто- будівного кадастру на підставі державних норм і правил | Застосування розробленого положення про реєстри адрес, вулиць та інших поіменованих об’єктів місцевості, про інформаційні ресурси єдиної цифрової топогра- фічної основи території, порядок взаємодії між кадастровими службами різних рівнів, а також райдержадміністрацією та органами місцевого самов- рядування. | 2019 − 2020 роки |
Відділ місто- будування та архі- тектури райдерж-адміністрації | − | − | Розроблення правового, нормативного та мето- дичного забезпечення. Впровадження у практику служб містобудівного кадастру єдиних орга- нізаційно-правових, нор- мативно-методичних і програмно-технологічних основ ведення місто- будівного кадастру. Впровадження вико- ристання керівних документів, що забезпе- чить поетапний розвиток системи містобудівного кадастру. Проведення ана- лізу, розроблення норма- тивної документації та її адаптація (відповідно до будівельних норм, тех- нічних регламентів, державних стандартів щодо виробництва інфор-. маційних ресурсів) для забезпечення вимог з ведення містобудівного кадастру. Складання ка- талогів інформаційних джерел із зазначенням назви документа, терито- ріальної приналежності об’єкта, складу документа, об’єму і форми зберігання, актуальності інформації |
Проведення інвентаризації наявних матеріалів, дані яких передбачається ввести до містобудівного кадастру | 2019 − 2020 роки | Відділ містобудування та архітектури райдержадміністрації | − | − | |||
2. | Формування програмно-технічних комплексів | 2019 − 2020 роки |
Відділ місто- будування та архі- тектури райдержадмініст- рації |
− | − | ||
Створення технічного комплексу геоінформацій-ної системи та геопорталу містобудівного кадастру (придбання та встанов-лення комп’ютерного обладнання, технічних засобів) | 2019 − 2020 роки | Відділ місто- будування та архітектури рай-держадміністрації | Районний бюджет. |
2019 рік 60,0 тис. гривень 2020 рік 5,0 тис. гривень |
Забезпечення комплексом технічних засобів; прид- бання та встановлення серверного та комп’ютер- ного обладнання; забезпе- чення можливості ство- рення, друку звітів і карт | ||
Формування програмного комплексу геоінформа- ційної системи та геопорталу містобудівного кадастру (придбання і встановлення спеціального програмного забезпечення та техніки для створення/ завантаження базових геопросторових даних на ГІС-сервер, розроблення геопорталу містобудівного кадастру /ІІ етап/) | 2019 − 2020 роки | Відділ місто- будування та архі- тектури рай- держадміністрації | Районний бюджет. | 2020 рік 5,0 тис. гривень |
Забезпечення базового та розроблення прикладного програмного забезпе- чення; можливість досту- пу і користування даними з віддалених робочих місць | ||
Створення уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими дани- ми (створення та обслу- говування веб-сайту, обладнання комп’ютерної техніки засобами техніч- ного захисту інформації, приміщень – сигналіза- цією) | 2019 − 2022 роки |
Відділ місто- будування та архі- тектури облдерж- адміністрації | Районний бюджет | 2020 рік 5,00 тис. гривень 2021 рік 5,00 тис. гривень 2022 рік 5,00 тис. гривень 2023рік 5,00 тис. гривень |
Забезпечення реєстрації документів у базі даних інформаційної системи містобудівного кадастру, структурованих вихідних електронних документів, що формуються на основі інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та передаються в інші інформаційні системи або надаються користувачам; встановлення програмних засобів формування, ве- дення, контролю та оброблення електронних документів у інформа- ційній системі місто- будівного кадастру | ||
3. | Організація робіт з інформа ційного наповнення баз даних | Формування інформа- ційних ресурсів місто- будівного кадастру та введення в експлуатацію геоінформаційної системи і геопорталу місто- будівного кадастру (придбання планшетного сканеру для картогра- фічних матеріалів, прид- бання та встановлення програми ArchiCAD, придбання геодезичних інструментів /електронний тахеометр, нівелір, трасока- белешукач, GNSS приймач, придбання спецавтомо- біля/) |
2020 − 2021 роки |
відділ місто- будування та архі- тектури облдерж- адміністрації, рай- держадміністрації, міськвиконкоми | Районний бюджет | 2020 рік 5,0 тис. гривень 2021 рік 5,00 тис. гривень |
Організація первинного отримання та введення даних. Створення бази даних та шарів щодо затверджених містобу- дівних програм, схем, проектів розвитку інфрастструктури, охорони пам’яток архітектури, історії, культури і природи, планувальні обмеження на підставі містобудівної документації тощо |
4. | Формування інформаційно-комунікаційної системи обміну інформацією | Встановлення комуніка- ційних каналів обміну інформацією та санкціоно- ваного доступу до інформаційних ресурсів містобудівного кадастру | 2021 − 2022 роки |
відділ місто- будування та архі- тектури рай- держадміністрації | − | − | Обмін документованими відомостями з іншими кадастровими та інформа- ційними системами з використанням уніфіко- ваної системи електрон- ного документообігу та обміну кадастровими да- ними; забезпечення прак- тично миттєвого доступу до потрібної інформації |
5. | Організація і забезпечення надання кадастрової інформації | Експлуатація геоінформа- ційної системи місто- будівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру, введення інфор- маційних ресурсів місто- будівного кадастру | 2022 − 2023 роки |
відділ місто- будування та архі- тектури рай- держадміністрації | − | − | Налагодження системи наповнення та обслуго- вування містобудівного кадастру району. Супровід системи у процесі експлуатації. Постійне забезпечення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, заінтере- сованих підприємств, установ, організацій і громадян містобудівною інформацією |
Всього за Програмою: | 2019 − 2023 роки |
Районний бюджет та інші джерела, не заборонені законодавством | 100,0 тис. грн., у тому числі: 2019 рік 60,0 тис. грн. 2020 рік 10,0 тис. грн. 2021 рік 10,0 тис. грн. 2022 рік 10,0 тис. грн. 2023 рік 10,0 тис. грн. |
Додаток 3
до Програми
Ресурсне забезпечення Програми створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району
на 2019 − 2023 роки
(тис. гривень)
до Програми
Ресурсне забезпечення Програми створення та впровадження містобудівного кадастру Хустського району
на 2019 − 2023 роки
(тис. гривень)
Обсяг коштів, які пропонується залучити для виконання Програми | Етапи виконання Програми: | Усього витрат для виконання Програми | ||||
І | ІІ | |||||
2019 рік | 2020 рік | 2021 рік | 2022 рік | 2023 рік | ||
Обсяг коштів, усього, у тому числі: | 60.00 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 100,0 |
Районний бюджет та інші джерела, не заборонені законодавством | 60,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 100,0 |
Кошти інших джерел, не заборонених законодавством | − | − | − | − | − | − |
Додаток 4
до Програми
Очікувані результати (якісні показники)
до Програми
Очікувані результати (якісні показники)
Ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила |
Перехід у цифровий формат і введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій і забудову населених пунктів |
Формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації |
Фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій |
Створення єдиного простору між суб’єктами інформаційного обміну містобудівного кадастру |
Введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем |
Отримання достовірної кадастрової інформації, що дозволить приймати більш ефективні рішення, точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для поповнення бюджету, та впливати на розвиток території у цілому |
Додаток 5
до Програми
Таблиця вигод та витрат
Вигоди | Витрати |
Сфера інтересів держави | |
Реалізація містобудівного кадастру та геопорталу містобудівного кадастру дасть можливість забезпечити органи управління актуальною і об’єктивною геопросторовою інформацією про дійсний стан і статус об’єктів землекористування та нерухомості, зміни їх характеристик, функціональ- ного використання, результатів економічної оцінки, метричні дані тощо | Фінансування робіт із проведення заходів, визначених Програмою щодо створення містобудівного кадастру Хустського району на 2019-2023роки та його ведення на регіональному та базовому рівнях, − за рахунок коштів обласного і районного бюджетів або інших джерел, не заборонених законодавством |
Програмою передбачено геоінформа- ційне забезпечення реалізації рішень схеми планування території Хустського району та механізм виконання технологічних операцій містобудівного моніторингу з метою встановлення відповідності показників Генеральної схеми планування території України, схеми планування території Закарпатської області, генеральних планів населених пунктів, планів зонування території, детальних планів території, зміни показників вихідних даних, що забезпечують розроблення та корегування містобудівної документації, у відповідності з вимогами законо- давства, нормами та правилами щодо забудови територій, положень місто- будівної документації, реалізації програм економічного та соціального розвитку територій | |
Реалізація Програми буде сприяти дотриманню норм містобудівного та земельного законодавства під час регулювання використання територій шляхом забезпечення виконання рішень затвердженої містобудівної докумен- тації. Це дасть можливість здійснювати комплексну забудову територій, збільшити темпи залучення і освоєння інвестицій, містобудівного освоєння територій населених пунктів та території Хустського району | |
Сфера інтересів суб’єктів господарювання | |
Споживачі отримають широке коло геоінформаційних сервісів і послуг, можливість отримання інформації у текстовому і графічному вигляді на паперових та електронних носіях, а також шляхом регламентованого доступу через мережу Інтернет | Інформація, яка міститься у містобудівному кадастрі і не має обмеження в доступі, надається суб’єкту містобудівної діяльності за його запитом. Надання суб’єктам містобудівної діяльності зазначеної інформації здійснюється безоплатно. Видача кадастрових аналогових документів проводиться безоплатно. Довідкова інформація містобудівного кадастру заінтересованим суб’єктам містобудівної діяльності надається безоплатно |
Реалізація Програми дасть змогу розташувати та проектувати нове будівництво, здійснювати реконструк- цію, реставрацію, капітальний ремонт об’єктів містобудування та упорядку- вання територій, проводити вибір, вилучення (викуп), надання у власність чи користування земель для місто- будівних потреб, визначити межі населених пунктів | |
Сфера інтересів громадян | |
За результатами виконання Програми будуть визначені принципові рішення щодо планування, забудови та іншого використання територій Хустського району та її найбільш інвестиційно-привабливих територій з метою створення повноцінного життєвого середовища, забезпечення дотримання державних соціальних стандартів та надання державних соціальних гарантій шляхом розвитку виробничої, соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів району, поглиблення процесів ринкової трансформації її економічного по- тенціалу, визначення територій, які мають бути зарезервовані для задоволення майбутніх загально- державних та місцевих потреб, із встановленням режиму їх використання, визначення напрямів сталого розвитку населених пунктів, забезпечення раціонального використання терито- ріальних ресурсів | Інформація, яка міститься у місто- будівному кадастрі, є відкритою та загальнодоступною, крім відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом |
Реалізація Програми дасть змогу створити нормативно-правове поле діяльності, що дозволить запобігти протиправним діям та уникнути інших помилок у сфері містобудування, ефективно здійснювати виконавчим органам селищної, сільських рад виконання делегованих повноважень у сфері містобудування, забезпечити захист інвестиційної діяльності у сфері містобудування та створення відповідних умов для її реалізації, надати суб’єктам району будування, населенню міста достовірну, прозору містобудівну інформацію |