ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 10

                                                                                                                        ПРОЕКТ
 
                                                                                                                                                                                                                    
УКРАЇНА

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА

четверте засідання одинадцятої сесії VІІ скликання

РІШЕННЯ  №

 
14 листопада 2018 року                                                                                      м. Хуст
 
 
Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 1 Хустської районної ради Закарпатської області» в новій редакції
 
 
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 20 Закону України «Про освіту», Бюджетного кодексу України, на виконання Постанови Кабінету Міністрів України 12.07.2017 року №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний цент», враховуючи лист відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації  від 05.11.2018 року         №08-1173, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком  від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладів, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу, районна рада
 
в и р і ш и л а :
 
1. Затвердити Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області» в новій редакції, що додається.
2. Рекомендувати Хустській районній державній адміністрації:
2.1. Вчинити дії щодо включення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області» до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого (районного) бюджету.
2.2. Щорічно передбачати фінансування видатків на утримання комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області та внести відповідні зміни до районного бюджету.
3. Пункт 2 рішення Хустської районної ради від 28.02.2018 року № 411 визнати таким, що втратив чинність.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Калинича М.М. та постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Липчей О.Ю.).
 
 
 
 
 
Голова районної ради                                                                          Ю. Іванчо

 
 
                 
                                                                                                                                                    
 
ПОГОДЖЕНО                                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО
 
Директор департаменту                                                                 рішенням сесії
освіти і науки                                                                                   Хустської районної ради
  облдержадміністрації                                                                    ____________  №_______                                                       __________№_________
___________  Г. Сопкова                                        
___________  2018 року 
                                                                           
          
 
СТАТУТ
 
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
 
„ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР № 1
 
ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ”
 
(нова редакція)
 
2018
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
       1.1.„ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР №1 ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ” є комунальною установою і знаходиться в комунальній власності.
     Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА „ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР № 1 ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ.”
      Скорочене найменування – КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
      „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” (далі - КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”) створений рішенням першого засідання 10 сесії VII скликання Хустської районної ради від 28.02.2018 року № 411.
       1.2. У своїй діяльності КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” підпорядковується Засновнику.
       Засновником інклюзивно-ресурсного центру є Хустська районна рада Закарпатської області (ЄДРПОУ  25436388), 90400 Закарпатська область, місто Хуст, вулиця Карпатської Січі, будинок  21 (далі – Засновник).
Уповноваженим органом управління є відділ освіти, молоді та спорту  Хустської районної державної адміністрації Закарпатської області (далі – уповноважений орган управління).
       Департамент освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області”, контроль за дотриманням ним актів законодавства та „Положення про інклюзивно-ресурсний центр”. Методичне та аналітичне забезпечення діяльності КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” здійснює ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти.
       1.3.Засновник надає (на правах оренди) необхідні приміщення, або будівлі. Уповноважений орган управління здійснює фінансування комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області”, його матеріально-технічне забезпечення, організовує ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
       1.4. КУ „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України „Про освіту”, „Про професійну (професійно-технічну) освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг”, постановою Кабінету Міністрів України „Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр”, іншими нормативно-правовими актами, у тому числі рішеннями Засновника, та цим Статутом.
       1.5. Юридична адреса КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” – 90436, Україна, Закарпатська область,  Хустський район, село Іза, вулиця Центральна, будинок 100.
       1.6. КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.
        1.7.„Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Доходи (прибутки) КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” використовуються винятково для фінансування видатків на утримання КУ „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області”, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
 
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
       2.1. Комунальна установа „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі – комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційнорозвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
       2.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області” є:
       2.2.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, у тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичним психологом „ІРЦ №1 Хустської РР”), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, особливостей психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.
       2.2.2. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.
       2.2.3. Участь педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.
       2.2.4. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в „ІРЦ №1 Хустської РР”),, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
       2.2.5. Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою.
        2.2.6. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання.
       2.2.7. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг таким дітям.
       2.2.8. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів.
       2.2.9. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
       2.2.10. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, у яких вони навчаються.
       2.2.11.Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психологопедагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
       2.2.12. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, у разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.
        2.2.13. Підготовка звітної інформації про результати діяльності „ІРЦ №1 Хустської РР”  для Засновника, департаменту освіти і науки Закарпатської
обласної державної адміністрації, а також аналітичної інформації для ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ЗІППО.
       2.3. КУ„ІРЦ №1 Хустської РР” провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
 
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
       3.1. КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” є юридичною особою.
       3.2. КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
       3.3.  КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” здійснює господарську діяльність відповідно до законодавства.
       3.4. Збитки, завдані інклюзивно-ресурсному центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
       3.5. Для здійснення господарської діяльності „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області”, залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
       3.6. Засновник та уповноважений орган управління (відділ освіти, молоді та спорту Хустської  райдержадміністрації) не відповідають за зобов’язаннями КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”, а КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” не відповідає за зобов’язаннями Засновника та уповноваженого органу управління.
        3.7.„Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області”,  має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
 
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
        4.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” або уповноважені ним працівники, які визначають час і дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів: документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників; свідоцтва про народження дитини; індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності); форми первинної облікової документації № 112/0 „Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби – довідки від психіатра.
        4.2.„Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі – заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також отримує письмову згоду на обробку персональних даних дитини.
        4.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися: психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти; зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки, інші творчі роботи дитини; документи щодо додаткових обстежень дитини.
       4.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються: попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки; висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
       4.5. Інклюзивно-ресурсний центр  проводить комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
       4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру  повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
        4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
       4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями „ІРЦ №1 Хустської РР” індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
        4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Результати оцінки вчитель-реабілітолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
        4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
       4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
       4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
        4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
       4.14. У разі потреби фахівці „ІРЦ №1 Хустської РР” можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
       4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в „ІРЦ №1 Хустської РР” та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в „ІРЦ №1 Хустської РР” здійснюється відповідно до вимог Закону України „Про захист персональних даних”.
       4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”, які її проводили, у якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
       4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, у якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, найменування закладу освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців „ІРЦ №1 Хустської РР”, які проводили оцінку.
4.18. Фахівці КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
       4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
       4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
       4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  (сканована копія текстового документа).
      4.22. У разі встановлення фахівцями КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  наявності у дитини особливих освітніх потреб, висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
       4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року. Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
        4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області”,  проводиться у разі: переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти; надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
       4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації для проведення повторної комплексної оцінки обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі — консиліум). Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників департамент освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
       4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
       4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з  особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг.
 
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
ТА НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ, КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДИТИНІ
 З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
       5.1. Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку. Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області”. Корекційно-розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
       5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги спрямовані на: соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій; формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти; розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
        За результатами комплексної оцінки фахівці КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”: визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю – з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять; надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо); психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійнотехнічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, (не відвідують заклади освіти) і не отримують відповідної допомоги.
 
VI. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
       6.1. КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” має право:
       6.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій, незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на „ІРЦ №1 Хустської РР” завдань.
       6.1.2. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
        6.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
        6.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
       6.1.5. Реалізувати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
       6.1.6. Здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.
       6.2. З метою якісного виконання покладених завдань „ІРЦ №1 Хустської РР” зобов’язаний:
      6.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини, невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
      6.2.2. Вносити Засновнику, департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації та ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
      6.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
 
VII. УПРАВЛІННЯ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИМ ЦЕНТРОМ
       7.1. Управління КУ „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області”  здійснюється відповідно до цього Статуту та чинного законодавства.
       7.2. Засновник:
       7.2.1. Приймає рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.2.2. Організовує та проводить конкурс на посаду директора та педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.2.3. Призначає на посаду та звільняє з посади директора КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.2.4. Затверджує штатний розпис та  Статут інклюзивно-ресурсного центру.
       7.2.5. Заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру.
        7.3. Уповноважений орган управління (відділ освіти, молоді та спорту Хустської райдержадміністрації):
        7.3.1. За погодженням із Засновником затверджує кошторис, посадову інструкцію директора, графік та режим роботи КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”, затверджує та змінює його склад.
       7.3.2. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
        7.3.3. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” та організації інклюзивного навчання.
       7.3.4. Проводить моніторинг виконання рекомендацій КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  підпорядкованими йому закладами освіти.
       7.3.5. Заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру .
       7.3. Керівництво діяльністю КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади Засновником або уповноваженим органом управління за погодженням з департаментом освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації. На посаду директора інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю „Спеціальна освіта” („Корекційна освіта”, „Дефектологія”) або„Психологія” („Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом. Термін перебування на посаді, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
       7.4. Директор КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  може бути звільнений достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.
       7.5. Директор КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”:
       7.5.1. Планує та організовує роботу ІРЦ, відповідно до компетенції, видає накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.5.2. Подає на затвердження Засновнику проект змін до Статуту.
       7.5.3. Призначає на посади фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства.
       7.5.4. Створює належні умови для продуктивної праці фахівців інклюзивно-ресурсного центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
       7.5.5. Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
       7.5.6. Укладає колективний договір за погодженням з уповноваженим органом (відділом  освіти, молоді та спорту Хустської  РДА).
      7.5.7. Розпоряджається майном КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  та його коштами за погодженням із Засновником в установленому порядку, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.5.8. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.5.9. Представляє КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
       7.5.10. Подає Засновнику річний звіт про діяльність КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”.
       7.5.11. Вирішує інші питання діяльності КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” у відповідності із законодавством.
        7.6. У своїй діяльності „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської районної ради Закарпатської області” підпорядковується Засновнику. Департамент освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності інклюзивно-ресурсного центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства та Положення про інклюзивно-ресурсний центр.
 
VIII. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
       8.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчителі-реабілітологи, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговуючий персонал.
       8.2. На посади педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру повинен становити три або більше років.
        8.3. Призначення на посади педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  здійснюється директором КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” затверджує Засновник на підставі примірних положень, затверджених МОН.
       8.4. Обов’язки фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
       8.5. На педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
        8.6. Уразі потреби КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод.
       8.7. Для надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг в КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  вводяться такі посади:
       8.7.1. Вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.
       7.2. Вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/ зору/інтелектуального розвитку.
        8.7.3. Практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів.
        8.7.4. Вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
       8.8. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія
       8.9. Кількісний склад фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  визначається з урахуванням територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами.
       8.10. Штатний розпис КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” затверджується Засновником.
       8.11. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”  становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”   провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні тощо.
 
IX. ФІНАНСОВО–ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
        9.1. Матеріально-технічна база „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області” включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
       9.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
        9.3. Фінансово-господарська діяльність КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”   провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів. Бухгалтерський облiк може здiйснюватися самостiйно або через централiзовану бухгалтерiю відділу освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації.
       9.4. Джерелами фінансування „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області” є кошти Засновника, кошти державного та місцевого бюджетів, кошти освітньої субвенції, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
 
X. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
       10.1. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”   приймається Засновником. Припинення діяльності КУ „ІРЦ №1 Хустської РР”   здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
       10.2. Під час реорганізації „Інклюзивно-ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області” його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
      10.3. КУ „ІРЦ №1 Хустської РР” вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
XI. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
        11.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.