ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 8
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
третє засідання десятої сесії VІІ скликання
РІШЕННЯ №
17 травня 2018 року м. Хуст
Про затвердження типового Статуту
закладу загальної середньої освіти
Хустського району Закарпатської області
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про освіту», районна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити типовий Статут закладу загальної середньої освіти Хустського району Закарпатської області (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Липчей О.Ю.).
Голова ради Ю. Іванчо
проект
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Хустської районної ради № ___
від _______________ року
С Т А Т У Т
________ закладу загальної середньої освіти (І-ІІ) або
І—ІІІ ступенів
Хустської районної ради
Закарпатської області
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
2018 рік
І. Загальні положення
1.1. Повна назва – заклад загальної середньої освіти _________________ школа І-ІІІ ступенів Хустської районної ради Закарпатської області.
1.1.1. Скорочена назва – ______________ ЗОШ І-ІІІ ст. (далі «заклад»).
1.1.2. Даний заклад загальної середньої освіти є комунальним закладом освіти, знаходиться у комунальній власності Хустської районної ради.
1.2. Юридична адреса закладу:
00000, Закарпатська область, Хустський район, село _______________, вулиця ___________________, 000, телефон: (03142) 00-0-00.
1.3. Заклад є неприбутковою юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. Засновником (власником) навчального закладу є: Хустська районна рада Закарпатської області.
1.4. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
1.5. Головним завданням навчального закладу є:
забезпечення формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
- вільне володіння державною мовою;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності, повязані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність;
- уміння висловлювати власну думку у сно та письмово;
- критичне та системне мислення;
- здатність логічно обгрунтовувати позицію;
- творчість;
- ініціативність;
- вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розвязувати проблеми;
- здатність співпрацювати з іншими людьми.
1.6. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
1.7. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.8. Навчальний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
1.1. Повна назва – заклад загальної середньої освіти _________________ школа І-ІІІ ступенів Хустської районної ради Закарпатської області.
1.1.1. Скорочена назва – ______________ ЗОШ І-ІІІ ст. (далі «заклад»).
1.1.2. Даний заклад загальної середньої освіти є комунальним закладом освіти, знаходиться у комунальній власності Хустської районної ради.
1.2. Юридична адреса закладу:
00000, Закарпатська область, Хустський район, село _______________, вулиця ___________________, 000, телефон: (03142) 00-0-00.
1.3. Заклад є неприбутковою юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. Засновником (власником) навчального закладу є: Хустська районна рада Закарпатської області.
1.4. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на всебічний розвиток, виховання і соціалізацію особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
1.5. Головним завданням навчального закладу є:
забезпечення формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
- вільне володіння державною мовою;
- математична компетентність;
- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
- інноваційність;
- екологічна компетентність;
- інформаційно-комунікаційна компетентність;
- навчання впродовж життя;
- громадянські та соціальні компетентності, повязані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
- культурна компетентність;
- підприємливість та фінансова грамотність;
- уміння висловлювати власну думку у сно та письмово;
- критичне та системне мислення;
- здатність логічно обгрунтовувати позицію;
- творчість;
- ініціативність;
- вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розвязувати проблеми;
- здатність співпрацювати з іншими людьми.
1.6. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
1.7. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.8. Навчальний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.9. У навчальному закладі визначена українська мова навчання.
1.10. Навчальний заклад має право:
1.10. Навчальний заклад має право:
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.
1.11. У навчальному закладі створюються та функціонують: методичні об’єднання вчителів початкових класів, класних керівників, вчителів предметів гуманітарного циклу, вчителів предметів природничого циклу, вчителів іноземної мови.
1.12. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються ___________________________ амбулаторією загальної практики – сімейної медицини.
1.13. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
ІІ. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою навчального закладу.
2.2. Основним документом, який регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий ) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання та/або вечірньою.
2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заява батьків або осіб, що їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6. Для учнів 1-5 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, що їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється навчальним закладом у межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 01 вересня у День знань і закінчуються до 31 травня, але не пізніше 01 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри: перший – з 01 вересня до 25 грудня, другий – з 12 січня до 31 травня.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. Керівництвом закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.10. Тривалість уроків у навчальному закладі становить:
1.12. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються ___________________________ амбулаторією загальної практики – сімейної медицини.
1.13. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
ІІ. Організація навчально-виховного процесу
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
План роботи затверджується педагогічною радою навчального закладу.
2.2. Основним документом, який регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відповідним органом управління освітою.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий ) та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4. Заклад здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання та/або вечірньою.
2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заява батьків або осіб, що їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6. Для учнів 1-5 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, що їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється навчальним закладом у межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 01 вересня у День знань і закінчуються до 31 травня, але не пізніше 01 липня наступного року.
Навчальний рік поділяється на семестри: перший – з 01 вересня до 25 грудня, другий – з 12 січня до 31 травня.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. Керівництвом закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.10. Тривалість уроків у навчальному закладі становить:
- у перших класах – 35 хвилин,
- у других-четвертих класах – 40 хвилин,
- у п’ятих-одинадцятих – 45 хвилин.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, інші позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом, та спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.13. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, з врахуванням рекомендацій, щодо оцінювання в початковій ланці, затверджених Наказом МОН від 19.08.2016 № 1009.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Порядком переведення учнів загальноосвітніх навчальних закладів до настпупного класу, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 року № 762 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 року за № 924/27369.
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014 року № 1547 та затвердженим Міністерством юстиції України 14.02.2015 року за № 157/26602.
2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні, інші позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом, та спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
2.13. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, з врахуванням рекомендацій, щодо оцінювання в початковій ланці, затверджених Наказом МОН від 19.08.2016 № 1009.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Порядком переведення учнів загальноосвітніх навчальних закладів до настпупного класу, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 року № 762 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 року за № 924/27369.
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014 року № 1547 та затвердженим Міністерством юстиції України 14.02.2015 року за № 157/26602.
2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:
- по закінченні початкової школи – табель успішності;
- по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
- по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.
2.19. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальні листи, грамоти.
2.20. Навчальний заклад за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обовязковому порядку.
2.21. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються МОН.
2.22. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції проведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.23. У 1-ому класі дається словесна оцінка якості знань, умінь і навичок учнів, в 2-му класі питання оцінювання знань учнів за 12-бальною шкалою здійснюється за рішенням педагогічної ради школи.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
III. Учасники навчально-виховною процесу
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:
2.20. Навчальний заклад за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обовязковому порядку.
2.21. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються МОН.
2.22. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції проведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.23. У 1-ому класі дається словесна оцінка якості знань, умінь і навичок учнів, в 2-му класі питання оцінювання знань учнів за 12-бальною шкалою здійснюється за рішенням педагогічної ради школи.
У наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
III. Учасники навчально-виховною процесу
3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:
- учні;
- педагогічні працівники;
- батьки або особи, які їх замінюють;
- інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.
3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Учні мають право на:
3.3. Учні мають право на:
- вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих закладом освітніх програм, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та обєктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення у спіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової та науково-техгнічної діяльності, тощо;
- повагу людської гідності;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлювальною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунукацій, що використовуються в освітньому процесі;
- участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
- участь в обговоренні та внесення власних пропозицій щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);
- участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоровю здобувача освіти;
- безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.4. Учні зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтекреси всіх учасників навчально-виховного процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоровя, здоровя оточуючих, довкілля;дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
3.5. Педагогічну діяльність у закладі освіти здійснюють особи, які працюють на посадах педагогічних працівників.
3.5.1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, фізичний та психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та які мають освітню кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників.
3.5.2. Особам, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за педагогічною спеціальністю, школа присвоює професійну кваліфікацію педагогічного працівника. Педагогічна освіта передбачає підготовку особи, результатом якої є набуття компетентностей зі спеціальності, педагогіки, психології, у тому числі шляхом проходження педагогічної практики, необхідних для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку особистості, у тому числі осіб з особливими потребами, моніторингу педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду, проведення освітніх вимірювань, застосування освітніх технологій і методів навчання, ефективних способів взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
3.5.3. Особи, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника терміном на один рік. Професійна кваліфікація педагогічного працівника таким особам може бути присвоєна закладом вищої чи післядипломної освіти або відповідним кваліфікаційним центром після одного року роботи на посадах педагогічних працівників, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, за умови успішного складення кваліфікаційного іспиту відповідно до кваліфікаційних вимог до педагогічного працівника.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту» та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
3.5.1. На посади педагогічних працівників приймаються особи, фізичний та психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та які мають освітню кваліфікацію, що відповідає встановленим законодавством кваліфікаційним вимогам до відповідних посад педагогічних працівників.
3.5.2. Особам, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за педагогічною спеціальністю, школа присвоює професійну кваліфікацію педагогічного працівника. Педагогічна освіта передбачає підготовку особи, результатом якої є набуття компетентностей зі спеціальності, педагогіки, психології, у тому числі шляхом проходження педагогічної практики, необхідних для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку особистості, у тому числі осіб з особливими потребами, моніторингу педагогічної діяльності та аналізу педагогічного досвіду, проведення освітніх вимірювань, застосування освітніх технологій і методів навчання, ефективних способів взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
3.5.3. Особи, які здобули вищу, фахову передвищу освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника терміном на один рік. Професійна кваліфікація педагогічного працівника таким особам може бути присвоєна закладом вищої чи післядипломної освіти або відповідним кваліфікаційним центром після одного року роботи на посадах педагогічних працівників, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, за умови успішного складення кваліфікаційного іспиту відповідно до кваліфікаційних вимог до педагогічного працівника.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту» та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та обєктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню діяльність за межами закладу;
- творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- подовжену оплачувану відпустку;
- участь у громадському самоврядуванні закладу;
- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти
- на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне та спихічне здоровя;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього середовища;
- формувтаи в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоровю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території школи алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
- дотримувтися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку школи, виконувати свої посадові обовязки.
3.9. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракт) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11. Батьки та особи, які їх заміняють, мають право:
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракт) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11. Батьки та особи, які їх заміняють, мають право:
- Захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;
- Звертатися до школи, органів управління освітою з питань освіти;
- Обирати освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
- Брати участь у громадському самоврядуванні школи, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування школи;
- Завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
- Брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини або індивідуального навчального плану;
- Отримувати інформацію про діяльність школи, результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти у школі та його освітньої діяльності.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоровя, здоровя оточуючих і довікілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;дбати про фізичне та психічне здоровя дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісністьУкраїни;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку школи.
3.13. Представники громадськості мають право:
- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
- керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
- сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
- проводити консультації для педагогічних працівників;
- брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.14. Представники громадськості зобов’язані:
дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного і психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.15. Державні гарантії здобувачам освіти.
3.15.1. Особи, які здобувають повну загальну середню освіту не за місцем проживання на період навчання забезпечуються підвезенням.
3.15.2. Органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
3.15.3. Орган місцевого самоврядування, у підпорядкуванні якого перебуває школа забезпечує безоплатним гарячим харчуванням:
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сімям;
- осіб інших категорій, визначених законодавством або рішенням органу місцевого самоврядування.
3.16. Державні гарантії педагогічним працівникам.
3.16.1. Держава забезпечує педагогічним працівникам:
- належні умови праці та медичне обслуговування;
- оплату підвищення кваліфікації;
- правовий, соціальний, професійний захист;
- диференціацію посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до кваліфікаційних категорій, встановлення підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) за педагогічні звання, надбавок за почесні звання;
- виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обовязків;
- виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;
- надання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла або надання службового житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;
- інші гарантії, визначені законами України.
ІV. Управління закладом освіти
4.1. Система управління закладом освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи повинні передбачати розмежування компетенції засновника, інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
4.2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник;
- уповноважений засновником орган;
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган управління закладу освіти;
- колегіальний орган громадського самоврядування
4.2.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником – Хустською районною радою та може здійснюватися через уповноважений орган на підставі рішення засновника, прийнятого у межах чинного законодавства.
4.2.2. Засновник закладу освіти:
- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;
- розриває строковий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.2.3. Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.2.4. Засновник закладу освіти зобовязаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти ;
- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими потребами.
4.3. Керівник закладу.
4.3.1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особамиі діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.3.2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу або уповноваженого ним органу.
Керівник комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору та у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
4.3.3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного і психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
3.15. Державні гарантії здобувачам освіти.
3.15.1. Особи, які здобувають повну загальну середню освіту не за місцем проживання на період навчання забезпечуються підвезенням.
3.15.2. Органи місцевого самоврядування забезпечують пільговий проїзд учнів та педагогічних працівників до місця навчання і додому у визначених ними порядку та розмірах за рахунок видатків відповідних місцевих бюджетів.
3.15.3. Орган місцевого самоврядування, у підпорядкуванні якого перебуває школа забезпечує безоплатним гарячим харчуванням:
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сімям;
- осіб інших категорій, визначених законодавством або рішенням органу місцевого самоврядування.
3.16. Державні гарантії педагогічним працівникам.
3.16.1. Держава забезпечує педагогічним працівникам:
- належні умови праці та медичне обслуговування;
- оплату підвищення кваліфікації;
- правовий, соціальний, професійний захист;
- диференціацію посадових окладів (ставок заробітної плати) відповідно до кваліфікаційних категорій, встановлення підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) за педагогічні звання, надбавок за почесні звання;
- виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обовязків;
- виплату педагогічним працівникам допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки;
- надання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла або надання службового житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;
- інші гарантії, визначені законами України.
ІV. Управління закладом освіти
4.1. Система управління закладом освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи повинні передбачати розмежування компетенції засновника, інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
4.2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник;
- уповноважений засновником орган;
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган управління закладу освіти;
- колегіальний орган громадського самоврядування
4.2.1. Управління закладом освіти здійснюється засновником – Хустською районною радою та може здійснюватися через уповноважений орган на підставі рішення засновника, прийнятого у межах чинного законодавства.
4.2.2. Засновник закладу освіти:
- затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством;
- розриває строковий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;
- затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;
- здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;
- забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
- реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.2.3. Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.2.4. Засновник закладу освіти зобовязаний:
- забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти ;
- у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими потребами.
4.3. Керівник закладу.
4.3.1. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особамиі діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
4.3.2. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади рішенням засновника закладу або уповноваженого ним органу.
Керівник комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору та у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту.
4.3.3. Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;
- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;
- здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
4.4. Колегіальні органи управління закладом освіти.
4.4.1. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.
4.4.2. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.5.Громадське самоврядування в закладі освіти.
4.5.1. Громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхнії прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та управлінні закладом освіти в межах повноважень, визхначених законом та установчими документами закладу освіти.
4.5.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.
4.6. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти
4.6.1. Наглядова рада створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів.
4.6.2. Наглядова рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
4.6.3. Члени наглядової ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
4.6.4. До складу наглядової ради не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу.
4.6.5. Наглядова рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обовязковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
4.7. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.
4.7.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює наступну інформацію:
- Статут закладу;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура та органи управління закладу освіти;
- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітні прогами, що реалізуються в закладі освіти;
- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;
- ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
- мова освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення;
- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти;
- результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт про діяльність закладу освіти.
V. Матеріально-технічна база
5. До майна закладу освіти належать:
- нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, тощо.
- інші активи, передбачені законодавством.
5.1. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно закладу освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
5.2. Обєкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
5.3. Кошти, отримані від оренди нерухомого майна використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.
5.4. Державно-приватне партнерство здійснюється на основі договорів між органами державної влади (місцевого самоврядування) та приватними партнерами, які укладаются у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
5.4.1. Державно-приватне партнерство може передбачати:
- спільне фінансування закладу освіти, а також юридичних і фізичних осіб, які провадять освітню діяльність;
- утворення та спільне фінансування і розвиток баз практичної підготовки;
- розроблення і розвиток сучасних технологій освіти, навчання;
- здійснення заходів щодо соціального захисту та поліпшення житлових умов працівників системи освти та здобувачів освіти.
5.4.2. Фінансування державно-приватного партнерства може здійснюватися за рахунок:
- фінансових ресурсів приватного партнера;
- фінансових ресурсів, запозичених в установленому порядку;
- коштів державного та місцевих бюджетів;
- інших джерел, не заборонених законодавством.
VІ. Фінансово-господарська діяльність
6. Фінансування здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
6.1. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути:
- державний бюджет;
- місцеві бюджети;
- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
- доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.2. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
VІІ. Міжнародне співробітництво
7.1. Заклад освіти має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі звязки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами, тощо.
7.2. Заклад освіти має право провадити зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства на основі договорів, укладених ними з іноземними юридичними, фізичними особами, мати власний валютний рахунок, провадити спільні діяльність, у тому числі шляхом створення спільних підприємств (установ).
7.3. Заклад освіти, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.
VІІІ. Контроль за діяльністю навчального закладу
8. Освітня діяльність закладу освіти провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства – Закарпатською обласною державною адміністрацією.
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти і проводиться у формі інституційного аудиту.
8.1.1. Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.
8.1.2. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
- підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
8.1.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.
8.1.4. Інституційний аудит проводиться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит проводиться у плановому порядку.
8.1.5. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, або наглядової ради.
8.1.6. За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а ткож рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти.
IX. Реорганізація або ліквідація навчального закладу
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник. Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
4.4.1. Основним колегіальним органом управління закладу освіти є педагогічна рада.
4.4.2. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності педагогічної ради визначаються законодавством та установчими документами закладу освіти.
4.5.Громадське самоврядування в закладі освіти.
4.5.1. Громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхнії прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та управлінні закладом освіти в межах повноважень, визхначених законом та установчими документами закладу освіти.
4.5.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.
4.6. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти
4.6.1. Наглядова рада створюється за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів.
4.6.2. Наглядова рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
4.6.3. Члени наглядової ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.
4.6.4. До складу наглядової ради не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу.
4.6.5. Наглядова рада має право:
- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;
- контролювати виконання кошторису та бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обовязковими для розгляду керівником закладу освіти;
- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;
- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
4.7. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.
4.7.1. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює наступну інформацію:
- Статут закладу;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура та органи управління закладу освіти;
- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітні прогами, що реалізуються в закладі освіти;
- територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;
- ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
- мова освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення;
- матеріально-технічне забезпечення закладу освіти;
- результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт про діяльність закладу освіти.
V. Матеріально-технічна база
5. До майна закладу освіти належать:
- нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, тощо.
- інші активи, передбачені законодавством.
5.1. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно закладу освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
5.2. Обєкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
5.3. Кошти, отримані від оренди нерухомого майна використовуються виключно на потреби цього закладу освіти.
5.4. Державно-приватне партнерство здійснюється на основі договорів між органами державної влади (місцевого самоврядування) та приватними партнерами, які укладаются у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
5.4.1. Державно-приватне партнерство може передбачати:
- спільне фінансування закладу освіти, а також юридичних і фізичних осіб, які провадять освітню діяльність;
- утворення та спільне фінансування і розвиток баз практичної підготовки;
- розроблення і розвиток сучасних технологій освіти, навчання;
- здійснення заходів щодо соціального захисту та поліпшення житлових умов працівників системи освти та здобувачів освіти.
5.4.2. Фінансування державно-приватного партнерства може здійснюватися за рахунок:
- фінансових ресурсів приватного партнера;
- фінансових ресурсів, запозичених в установленому порядку;
- коштів державного та місцевих бюджетів;
- інших джерел, не заборонених законодавством.
VІ. Фінансово-господарська діяльність
6. Фінансування здобуття повної загальної середньої освіти здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі шляхом надання освітніх субвенцій місцевим бюджетам, коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
6.1. Джерелами фінансування закладу освіти можуть бути:
- державний бюджет;
- місцеві бюджети;
- плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;
- доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
- добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.2. Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
VІІ. Міжнародне співробітництво
7.1. Заклад освіти має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі звязки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами, тощо.
7.2. Заклад освіти має право провадити зовнішньоекономічну діяльність відповідно до законодавства на основі договорів, укладених ними з іноземними юридичними, фізичними особами, мати власний валютний рахунок, провадити спільні діяльність, у тому числі шляхом створення спільних підприємств (установ).
7.3. Заклад освіти, педагогічні працівники, учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.
VІІІ. Контроль за діяльністю навчального закладу
8. Освітня діяльність закладу освіти провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства – Закарпатською обласною державною адміністрацією.
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти і проводиться у формі інституційного аудиту.
8.1.1. Інституційний аудит – це комплексна зовнішня перевірка та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, які забезпечують його ефективну роботу та сталий розвиток.
8.1.2. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо:
- підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства та ліцензійними умовами.
8.1.3. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснив інституційний аудит.
8.1.4. Інституційний аудит проводиться центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит проводиться у плановому порядку.
8.1.5. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності. Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління, або наглядової ради.
8.1.6. За результатами проведення інституційного аудиту надаються висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти, а ткож рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти.
IX. Реорганізація або ліквідація навчального закладу
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник. Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.