ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13

                                                      ПРОЕКТ
                                                                                                                                                                                
УКРАЇНА

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА

засідання сьомої  сесії VІІ скликання

РІШЕННЯ  №

 
 31    березня 2017 року                                                                                   м. Хуст
 
Про внесення змін та доповнень до Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Хустського району на 2015-2019 роки
 
 
            Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада       
                                        
в и р і ш и л а :
 
1. Внести  зміни та доповнення до Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Хустського району на 2015-2019 роки (додається).
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань розвитку туризму, землекористування, сільського господарства та охорони навколишнього середовища (Канюка І.В.).
 

 
Голова ради                                                               О.М. Пацкан


 

СХВАЛЕНО

Розпорядження голови
державної адміністрації
________  №  ______
 

П Р О Г Р А М А

поводження з твердими побутовими відходами на території Хустського району на 2015-2019 роки (нова редакція)
 
Вступна частина
 
 Програма розроблена відповідно до  Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»,  Національної стратегії поводження з твердими побутовими відходами в Україні, доручення Кабінету Міністрів України від 02.06.2005 року №4242/1-05 щодо виконання вимог законів України «Про загальнодержавну програму реформування та розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки», «Про благоустрій населених пунктів», «Про державні цільові програми» та згідно Рекомендацій щодо підготовки місцевих програм поводження з твердими побутовими відходами, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 року №2.
          Виконання Програми передбачає:
- забезпечення сприятливих умов для залучення інвестицій і технічного переоснащення та впровадження нового обладнання комплексної переробки та утилізації ресурсно-цінних компонентів відходів;
- досягнення взаємоузгодження регуляторних функцій центральних і місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування;
- забезпечення належного санітарного стану населених пунктів;
- перетворення    сфери    поводження   з    побутовими    відходами     на рентабельну підгалузь житлово-комунального господарства;
- залучення громадськості у реалізації цих заходів.
 
Актуальність Програми
 
В Україні серйозне занепокоєння викликають проблеми, пов'язані з охороною довкілля та здоров'ям населення, однією з причин яких є низький рівень використання відходів. Ситуація, яка склалася в Хустському районі з питання розміщення місць концентрації побутових відходів, їх збір, сортування, утилізація та подальше використання, як вторинної сировими підтверджує існування глобальної проблеми, яка впливає на екологічний та соціальний стан району. Для вирішення даної проблеми, Програмою передбачено знизити екологічну та соціальну напругу в Хустському районі.
Для вирішення вищевказаної проблеми також передбачається використати передові європейські технології, які зараз практикуються в країнах Європейського Союзу.
 
Перелік заходів Програми.
 
1. Проведення семінарів з цього питання.
2. Експертне визначення територій земельних ділянок для розміщення полігонів для утилізації та переробки сміття і відходів.
3. Будівництво полігонів для утилізації та переробки сміття і відходів.
4. Передача полігонів в оперативне управління полігонів з утилізації відходів підприємствам, які на тендерній основі отримають право діяльності в даному напрямку.
5. Укладання договорів з споживачами послуг.
6. Придбання спеціальної автомобільної техніки для збирання відходів та сміття.
7. Проведення екологічного тренінгового навчання в населених пунктах Хустського району.
8. Налагодження системи збору відходів та сміття від населення, підприємств та організацій.
9. Запровадження системи роздільного збору відходів та сміття за фракціями: скло, папір, пластик.
10. Створення ліній на полігонах по сортуванню та переробці і утилізації відходів та сміття.
11. Запровадження контейнерів та євро контейнерів в селах району для роздільного збору відходів та сміття.
 
1.Мета Програми.
 
Головним результатом даної програми є вирішення екологічних, санітарних, економічних та соціальних проблем Хустського району через впровадження організованої системи збирання, утилізації та переробки відходів споживання з подальшим використанням їх в якості енергетичних ресурсів. А це в першу чергу чисті села, річки та потічки, здорова громада та зайнятість населення.
 
2.Обсяг коштів Програми.
 
 
Назва заходів Тис. грн.
1 2
Впорядкування, технічне переоснащення, реконструкція, рекультивація, будівництво полігонів для захоронення твердих побутових відходів 4750,0
Оновлення парків сміттєвозних машин 1800,0
Оновлення контейнерного господарства та облаштування контейнерних майданчиків 690,0
Створення мережі приймальних пунктів вторинної сировини 450,0
Створення мережі сміттєперевантажувальних станцій з сортувальним обладнанням, сміттєпереробних підприємств, ділянок компостування органічних компонентів твердих побутових відходів 2200,0
Заходи нормативно-інструктивного забезпечення, рекламно-інформаційні, освітньо-виховні, організаційні 195,0
Інтернет послуги, доступ до Інтернет мережі 150,0
Всього: 10 235,0
 
3. Опис проблеми, на розв’язання якої спрямовано Програму
В Україні серйозне занепокоєння викликають проблеми, пов'язані з охороною довкілля та здоров'ям населення, однією з причин яких с низький рівень використання відходів споживання. На сьогодні їх уже накопичено понад 26 мільярдів тонн, із яких в Закарпатській області 28 млн. тонн, і щорічно вони збільшуються на 11 млн. тонн, у тому числі в області на 220 тис. тонн тільки за рахунок побутових відходів, більшу половину яких складає використана тара та упаковка, тобто полімери, макулатура, чорні та кольорові метали, дерево, скло бій - те, що можна використати у подальшому в якості вторинних матеріалів та енергетичних ресурсів. Залучення відходів у господарський обіг - справа не тільки вкрай потрібна для охорони довкілля та збереження здоров'я населення, але й економічно виправдана. Альтернативи цьому немає.
В Хустському районі, де близько 70 відсотків населення проживає в сільській місцевості, ситуація з сміттям та відходами споживання набуває загрозливого напрямку. Такий розвиток ситуації стосовно сміття та відходів споживання зумовлений наступними факторами:
- в більшості населених пунктів проживає велика кількість населення (2 і більше тисячі чоловік), що автоматично призводить до утворення великої кількості відходів;
- на сьогоднішній день (в порівнянні з минулими роками) стрімко зростає кількість закладів торгівлі та сфери послуг, що також зумовлює стрімке зростання сміття, побутових відходів та відходів споживання;
- в селах практично в започаткуванні системи організованого поводження з відходами. Такі системи, будучи недосконалими, існували в радянський період (райсількомунгоспи) та входили до складу організацій сільського комунального сервісу. Під час новітньої економічної кризи вони або перепрофілювались або припинили існування.
Наявне сільське населення району складає близько 97,0 тис. осіб. Отже, виходячи з розрахунку, що в результаті життєдіяльності однієї особи в рік утворюється близько 0,7 м3 сміття та відходів, щороку в Хустському районі утворюється сміття та відходів в кількості близько 55,3 тис.м3.
 
ДЖЕРЕЛА ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ
Національна Стратегія поводження з ТПВ зосереджена на твердих побутових відходах (ТПВ), тобто відходах, які утворюються населенням та подібних видах відходів, які утворюються комерційними структурами, установами і промисловістю. Однак, існують особливі види відходів, які утворюються тими ж джерелами, проте поводження з ними, як правило, не здійснюється в рамкам системи поводження з ТПВ, але незважаючи на це вони привертають значну увагу внаслідок своїх властивостей або ж через те, що вони є цільовими у законодавстві ЄС. До таких особливих видів відходів відносяться:
         - побутові небезпечні відходи;
         -батареї та акумулятори;
         -відходи електричного та електронного обладнання;
           -відпрацьовані транспортні засоби;
           -відходи будівництва і руйнування та ін.
Специфічні відходи
До побутових небезпечних (специфічних) відходів відносяться:
  • побутові миючі засоби;
  • батареї та акумулятори;
  • фарби та хімікати побутового призначення;
  • продукти садівництва, наприклад, пестициди та добрива;
  • прострочені медикаменти;
  • люмінесцентні лампи;
  • інші небезпечні предмети, утворювані домогосподарством.
За розрахунками, приблизно 0,1% побутових відходів є небезпечними. На сьогоднішній день ці види відходів збираються разом з іншими ТПВ та видаляються на полігонах, де вони становлять серйозну небезпеку для до­вкілля та здоров'я. Це є екологічно неприпустимо, а тому слід створювати альтернативні методи збирання та обробки побутових небезпечних відхо­дів. До специфічних відходів відносяться відходи лікарень (інфекційних, хірургічних, травматологічних та інших відді­лень).
Інституційно-комерційні відходи
Це відходи, що утворюються в магазинах, готелях і інших підприємствах обслуговування, у школах і інших соціальних установах, а також сміття, що утворилося в конторах підприємств. Кількість таких відходів оцінюєть­ся в межах 600 кг/на кожне робоче чи в межах приблизно 100-150 кг/на душу населення. Склад інституційно-комерційних відходів суттєво не відрізняється від ТПВ, однак в морфологічній структурі їх домінують таропакувальні вироби. Деякі нові технології утилізації цих відходів впроваджуються в окремих комерційних структурах, зокрема, в банках .
Будівельні відходи
В результаті будівництва та руйнування утворюються великі обсяги відходів, які часто називають відходами будівництва та руйнування. Відходи будівництва та руйнування головним чином складаються з бетону та цегли, а також змішаної фракції відходів, до якої входять деревина, метал, пластмаса, ґрунт та інші матеріали. Відходи будівництва та руйнування, які за характером є важкими та часто крупно габаритними, зазвичай спрямовуються на полігони або ж видаляються на незайнятих ділянках чи у сільській місцевості. Однак, відходи будівництва та руйнування мають цінність, а значна їх частка може повторно використовуватися або перероблятися.
Важливим першим кроком для підвищення ефективності переробки відходів будівництва та руйнування є належне зберігання та відокремлення. Це передбачає наступне:
  • відходи будівництва та руйнування повинні зберігатися в місці утворен
    ня і слід вживати заходів для того, щоб уникнути розкидання відходів за
    межі території ділянки;
  • слід докладати зусиль для відокремлення різних видів відходів у місці їх
    утворення;
  • матеріали, які можуть бути повторно використані на ділянці утворення,
    наприклад в якості матеріалу для наповнення, повинні відокремлюватися
    та зберігатися окремо.
 
                           Хімічні відходи
 
На території Хустського району в с.Рокосово  знаходиться  склад, де зберігаються близько 225,0 т невпізнаних та непридатних для використання  хімічних засобів захисту рослин.
 
Відходи  автотранспорту
 В рік викидається значна частина відпрацьованих шин і приблизно така ж кількість акумуляторів. При цьому близько 90% шин не обліковуються, знаходяться на стихійних сміттєзвалищах або спалюється. Акумуляторні батареї значною мірою не вилучаються з втор сировини і викидаються разом з ТПВ на сміттєзвалища.
За морфологічним складом 5 - 10% від загальної маси сміття - це харчові відходи, до 5% - паперово - картонні вироби, 10 - 20% - скло та склобій, полімерні матеріали та ПЕТФ - пляшки - 15 - 20%, метали - в середньому 20%, деревина гума та шкіра - по 8 - 10%.
На даний час в більшості населених пунктів проводяться заходи по впорядкуванню системи поводження з відходами споживання. Майже в усіх населених пунктах рішеннями сесій місцевих рад виділено земельні ділянки під сміттєзвалища. Такі сміттєзвалища два рази на рік пересипаються шаром землі, тобто здійснюється його рекультивація. В більшості ж випадків сміття знаходиться під відкритим небом, при цьому відбувається просочування небезпечних речовин та хвороботворних мікроорганізмів в грунт та ґрунтові води. Такі звалища є потенційними розсадниками хвороб.
На жаль, ще більшу небезпеку становлять стихійні сміттєзвалища, що утворюються на околицях сіл, в ярах, канавах та малих річках. Таких звалищ щороку в кожному з населеному пунктів налічується щонайменше по п’ять.
Окремо слід виділити факти масового спалювання сміття в сільській місцевості. Надзвичайно поширеною є практика спалювання ( в тому числі і в опалювальних пристроях ) всього, що здатне горіти, в тому числі: поліетилен, ПЕТФ - пляшки, комбінована (паперово - полімерна) тара, тощо. Поширеною є також практика спалювання сухого листя, трави, різних гілок, часто з сміттям та небезпечними відходами.
Вся ця гора сміття згубно впливає на повітря, яким ми дихаємо, воду, яку ми п'ємо і якою умиваємось та на місцевий бюджет - кошти, які ми недоотримуємо від реалізації ресурсно цінних відходів.
Єдиним вірним рішення є створення кущових полігонів по утилізації та переробці, відходів та сміття (кущовий - з розрахунку один полігон на декілька сіл).
Цільовими групами, незалежно від вікової категорії, на які спрямовані результати проекту, є:
- населення (мешканці району), туристи та інші;
- організації та підприємства району;
- дитсадки, школи та інші навчальні заклади;
- лікарні, санаторії, курорти.
Підставами для визначення цільових груп та заходів по виконанню проекту є той фактор, що при скупченні великої кількості відходів, несистематичного їх вивезення та порушення технологій утилізації створюються сприятливі умови для розплодження мух і гризунів та забрудненню ґрунтів, води та повітря. Все це свідчить про те, що раціональна очистка населених місць від відходів та сміття відіграє велику роль серед заходів по санітарній охороні ґрунтів, атмосферного повітря та води. А все це є невід'ємним елементом благоустрою населених пунктів і основним заходом щодо профілактики та боротьби з різними інфекційними хворобами.
Спрямовуючи заходи по вирішенню даної проблеми, передбачаються такі результати від впровадження проекту:
- виділення декількох земельних ділянок у районі під полігон для сортування та утилізації твердих побутових відходів;
- скорочення кількості відходів, повна їх утилізація;
- нові технології по роздільному збору, вторинній переробці, компостуванні, захороненні залишків на екологічно безпечних полігонах;
- комплексне застосування всіх технологій;
- кущова система утилізації з врахуванням конкретних місцевих проблем за рахунок місцевих ресурсів;
- спільна діяльність місцевої влади та громадськості району у вирішенні проблеми;
- підняття освітнього рівня для цільової групи в напрямку екоосвіти;
- підняття рівня інформованості громади.
           Існуюча структура системи санітарного очищення населених пунктів недосконала та не забезпечує достатнього контролю за санітарним станом територій. У більшості  сільських населених пунктах району  відсутні спеціалізовані підприємства у сфері поводження з твердими побутовими відходами. Побутові відходи складують у природних рельєфних утвореннях – урочищах, ярах, відпрацьованих кар’єрах. Це становить екологічну небезпеку, оскільки стічні води, насичені забруднюючими речовинами, потрапляють у водні об’єкти.
         Для багатьох населених пунктів, через відсутність коштів у бюджетах органів місцевого самоврядування, придбання хоча б одного сміттєвоза, не кажучи про приведення сміттєзвалища до екологічно-безпечного стану, стало проблемою, яку неможливо вирішити без допомоги держави та залучення інвестицій. Разом з тим,  такі видатки державним бюджетом не передбачені.
         Зазначені проблеми передусім викликані складним фінансово-економічним станом житлово-комунальної галузі в цілому, низькою платою за поводження з ТПВ та обмеженими можливостями місцевих бюджетів в частині фінансування розвитку та утримання об’єктів поводження з ТПВ.
         Ефективне вирішення комплексу питань, пов’язаних із поводженням з побутовими відходами, можливе лише за умови розв’язання основних завдань, визначених районною Програмою поводження з твердими побутовими відходами на період 2015-2019 років (далі – Програма), яка враховує сучасний стан та перспективи розвитку у цій сфері.
        Всі заходи, які будуть проводитися під час дії програми, безпосередньо впливають на її успішність.
 
4. Мета та завдання Програми
Головною метою є створення екологічно безпечних полігонів утилізації та запровадження системи роздільного збору та переробки відходів та сміття і використанням вторинної сировини.
Завдання головним чином є такі:
- зниження та повна ліквідація екологічної напруги;
- запровадження ресурсозберігаючих технологій;
- створення нових робочих місць;
- підвищення іміджу місцевої влади;
- підвищення культури споживання;
- поінформованість громадськості;
- співпраця місцевої влади, громадськості та підприємців в проведенні заходів екологічних програмах.
 
5. Технологія досягнення мети
 
Основою проекту є те, що побутові відходи, які складаються з різних компонентів, не повинні змішуватись між собою, утилізація їх повинна здійснюватись окремо один від одного найбільш економічним та екологічно придатним засобом.
Передбачається, що лише комбінація різних, доповнюючи одне одного, технологічних рішень та заходів, а не одна технологія, навіть сама сучасна, можуть сприяти ефективному вирішенню проблем, що стосуються відходів споживання. Комбінація технологій та заходів, включаючи скорочення кількості відходів, їх роздільний збір, вторинну переробку, компостування, захоронення залишків на екологічно безпечних полігонах, сміттєспалювання шляхом перелізу, повинна застосовуватись для утилізації тих чи інших специфічних компонентів відходів споживання. Усі ці технології повинні розроблятись комплексно, доповнюючи один одною.
Для організації системи збору, переробки та утилізації відходів споживання передбачається дотримання наступних принципів:
 - "Починай заздалегідь": населення слід залучати і поінформувати уже в процесі прийняття рішень і вибору альтернатив збору, переробка та утилізації відходів. Якщо рішення прийняти без участі населення, залучити його до виконання проекту буде нелегко. Почавши роботу завчасно, можна отримати зворотній зв'язок з населення в процесі реалізації проекту;
 - "Використовуй громадські організації": пропонується представникам найбільш впливових організацій увійти до громадського комітету, який буде координувати виконання проекту та участь громадськості в ньому;
 - "Формування чіткого, позитивного звернення", у якому населення повинно знайти відповіді на запитання:
 - для чого потрібна вторинна переробка;
 - яку користь вона принесе конкретному будинку, вулиці, селу, району ;
 - де, коли і як буде збиратись вторинна сировина;
 - як приготувати сировину для збору;
 - "Показувати приклад з себе (керівники)" - не нехтувати важливістю особистого прикладу, застосовувати засоби масової інформації для його розповсюдження.
 - "Організація чіткої регулярної роботи": служби вивозу, збуту переробки та утилізації, відходів;
 - "Розвивати та вивчати ринки збуту вторинної сировини ": успіх системи збору та переробки вторинної сировини в кінцевому результаті залежить від стану ринку. Розділення відходів коштує грошей, тому економічно вигідно, коли кінцевий продукт має ринок збуту.
В кінцевому випадку "Значно ефективний та жорсткий контроль за відходами , що потрапляють на звалище, ніж ті, , що потрапляють із звалища в навколишнє середовище ".
 Впровадження програми стане можливою за умови виконання наступних заходів:
1. Семінари. Передбачається проведення семінарів в так званих „кущах" (кущ - п'ять або шість населених пунктів району). На семінарах необхідно проаналізувати ситуацію навколо проблеми впровадження системи збору та утилізації відходів, розроблення стратегії розташувань полігонів, створити громадських інспекцій благоустрою.
2.Просвітницька діяльність передбачає:
- проведення екологічно-освітніх акцій у дитячих садках, школах та інших навчальних закладах;
- започаткування екологічно - освітніх програм на телебаченні, радіо, інших засобах масової інформації;
- проведення агітаційної роботи серед мешканців району "від дверей до дверей" за тематикою " хустяни - гаранти чистого довкілля"
3.Впровадження системи збору, сортування, переробки та утилізації відходів передбачає виконання комплексу заходів, в ході якого проводяться роботи по:
- будівництву та впорядкуванню в майбутньому двох полігонів для проведення робіт по сортуванню, переробці та утилізації підходів споживання;
- придбання спеціальної автомобільної техніки (сміттєвозів );
- встановленню контейнерів для роздільного збору відходів фракціями: скло, папір, пластик, інші;
- розповсюдженню одноразових пакетів двох кольорів ( чорний і білий ), для організації сортування відходів за місцем їх утворення. Білий пакет —для збору паперу, пластику, текстилю, гуми, жерстяних бляшанок. Чорний пакет-для збору харчових та інших відходів;
- впровадження системи збору відходів, що утворились в лікарняних закладах, у одноразові паперові контейнери з подальшою утилізацією шляхом перолізу;
- налагодження системи роздільного збору шляхом закупівлі відходів як вторинної сировини в населення із застосуванням пересувних і стаціонарних пунктів;
- передача в оперативне управління полігонів з утилізації відходів спеціалізованим підприємствам ( на конкурсній основі);
- поетапне закриття існуючих сміттєзвалищ, які не відповідають вимогам чинного санітарно - екологічного законодавства.
        Попередній досвід роботи в системі утилізації (сміттєзвалища) довів свою неефективність та пряму загрозу (навколишньому середовищу) екології та життю людей і показує на потребу застосування інноваційних технологій, якими сьогодні користуються передові розвинуті країни світу.
        Кожний етап впровадження в дію заходів проекту та їхній позитивний результат дасть змогу оцінити ефективність та рівень корисності від даної Програми.
       Вишківська селищна та сільські ради будуть акумулювати кошти на впровадження програми. Залучатимуться кошти й державного бюджету  та міжнародних грантів.
6. Тривалість та план реалізації заходів Програми
Тривалість реалізації даної Програми розрахована на 2015-2019 роки
 
Тривалість заходів Захід Місце проведення (село, селище) Організація, виконавець
1 2 3 4
 
Щорічно
Підготовка та проведення семінарів Хустська райдержадміністрація Відділ житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації
Проведення екологічно-освітніх акцій у дитячих садках, школах, інших навчальних закладах Села та селище Хустського району Відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації
Започаткування екологічно-освітніх програм на телебаченні, радіо, інших засобах масової інформації Засоби масової інформації Хустського району Відділ житлово-комунального господарства та будівництва райдержадміністрації
Проведення агітаційної роботи серед мешканців району "від дверей до дверей" за тематикою "Українці - гаранти чистого довкілля" Села та селище
Хустського району
Вишківська селищна та сільські ради, інші  зацікавлені виконавці в здійсненні програми
Будівництво та впорядкування полігонів для проведення робіт по сортуванню, переробці та утилізації відходів споживання Селищна та сільські ради району  Вишківська селищна та сільські ради, інші  зацікавлені виконавці в здійсненні програми
2015-2019 р. Закупівля спеціальної автомобільної техніки (сміттєвозів) Хустський район Комунальне підприємство «Води Хустщини»
 
Не рідше 3 разів в рік
Проведення екологічно-освітніх акцій у дитячих садках, школах, інших навчальних закладах Освітні заклади району Відділ освіти, молоді та спорту  райдержадміністрації. Проведені заходи фіксувати на папері, відео, фото. Матеріали надавати у відділ ЖКГ та будівництва райдержадміністрації
Проведення екологічно-освітніх програм на телебаченні, радіо, інших засобах масової інформації Засоби масової інформації Хустського району Головному редактору міськрайонної газети  ,,Вісник Хустщини” готувати і друкувати тематичні статті про систему видалення і утилізацію ТПВ в Хустському районі.
Керівнику Хустської ТРК-готувати телесюжети про проблеми та шляхи їх вирішення у сфері поводження з відходами.
Проведення агітаційної роботи серед мешканців району "від дверей до дверей" за тематикою "Хустяни - гаранти чистого довкілля" Селище та села району Вишківська селищна та сільські ради, відділ освіти, молоді та спорту райдержадміністрації та відділ охорони здоров’я райдержадміністрації.Відділу охорони здоров’я райдержадміністрації замовляти в ,,Центрі здоров’я” агітматеріали щодо шкоди для здоров’я від несанкційних сміттєзвалищ.
Щорічно Встановлення контейнерів для роздільного збору відходів за фракціями: скло, папір, пластик, інші Селище та села району КП «Води Хустщини»
Щорічно Розповсюдження одноразових пакетів двох кольорів (чорний і білий), для організації сортування відходів за місцем їх утворення Селище та села району Вишківська селищна та сільські ради, підрядні організації
Щорічно Впровадження системи збору відходів, що утворились в лікарняних закладах, у одноразові паперові контейнери з подальшою утилізацією шляхом піролізу; Селище та села району Вишківська селищна та сільські ради, підрядні організації, відділ охорони здоров’я  райдержадміністрації
Щорічно Налагодження системи роздільного збору шляхом закупівлі відходів як вторинної сировини в населення із застосуванням пересувних і стаціонарних пунктів; Селище та села району, комунальне підприємство «Води Хустщини» КП «Води Хустщини»
Передача в оперативне управління полігонів з утилізації відходів спеціалізованим підприємствам Селище та села району Вишківська селищна та сільські ради, підрядні організації
Поетапне закриття існуючих сміттєзвалищ, які не відповідають вимогам чинного санітарно-екологічного законодавства. Селище та села району Вишківська селищна та сільські ради, підрядні організації
 
7. Очікувані результати Програми
 
Спрямовуючи заходи по вирішенню питання очікуються такі результати від впровадження проекту:
 - скорочення кількості відходів;
 - нові технології по роздільному збору, вторинній переробці, компостуванні,
 -   захоронення залишків на екологічно безпечних полігонах;
 - комплексне застосування всіх технологій;
 - кущова система утилізації з врахуванням конкретних місцевих проблем за рахунок місцевих ресурсів;
 - спільна діяльність місцевої влади та громадськості району у вирішенні проблеми;
 - підняття освітнього рівня для цільової групи в напрямку освіти;
 - підняття рівня інформованості громади.
Головною метою Програми є створення екологічно безпечних полігонів утилізації та запровадження системи роздільного збору та переробки відходів та сміття і використанням вторинної сировини. Тепер людство виробляє більше сміття, ніж коли-небудь в історії, приносячи цим велику шкоду навколишньому середовищі, і поки сміття виробляється, буде потреба в його утилізації та переробці. Фінансування даної програми планується також отримувати від отриманих коштів за комунальні послуги від споживачів послуг (збір та вивезення відходів і сміття), продажу відходів, як вторинної сировини, бюджетні кошти, по можливості - гранти іноземних донорів та України.
 
Додаток 1
до Програми
 
 
Зведена таблиця заходів Програми

 
п/п
Заходи Програми Відповідальні виконавці Терміни
виконання
Обсяги фінансування, тис. грн. Місце та обсяги впровадження Очікувані результати та наслідки
початок закін-
чення
всього за роками реалізації Програми місце обсяги результати наслідки
2015 2016 2017 2018 2019
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 
1
 
Впорядкування, технічне переоснащення, реконструкція, рекультивація, будівництво полігонів для захоронення ТПВ Органи місцевого самоврядування     4750,0 500,0 3000,0 500,0 300,0 450,0 Адміністративно територіальні одиниці 26 Скорочення кількості відходів Покращення екологічного стану району
2 Оновлення парків сміттєвозних машин, закупка запчатин та паливно-мастильних матеріалів для їх обслуговування КП «Води Хустщини»     1800,0 600,0 300,0 300,0 300,0 300,0 КП «Води Хустщини» 5 автомобілів, 12 тонн пального Покращення транспортування ТПВ  
3 Оновлення контейнерного господарства та облаштування контейнерних майданчиків КП «Води Хустщини»     690,0 138,0 138,0 138,0 138,0 138,0 КП «Води Хустщини» 300,0 Покращення транспортування ТПВ  
4 Створення мережі приймальних пунктів КП «Води Хустщини»     450,0 100,0 100,0 100,0 100,0 50,0 КП «Води Хустщини» 14,0 Покращення умов збору ТПВ для населення  
5 Створення мережі сміттєперевантажувальних станцій з сортувальним обладнанням, сміттєпереробних підприємств, ділянок компостування органічних компонентів ТПВ Райдераждміністрація     2200,0 500,0 1500,0 200,0 0,0 0,0 Адміністративно територіальні одиниці 1,0 Скорочення кількості відходів  
6 Заходи нормативно-інструктивного забезпечення, рекламно-інформаційні, освітньо-виховні, організаційні
 
Райдержадміністрація       195,0 45,0 45,0 35,0 35,0 35,0 Адміністративно територіальні одиниці   Покращення свідомості населення по збору ТПВ  
7 Інтернет послуги, доступ до Інтернет мережі КП «Води Хустщини»     150,0 0 0 50,0 50,0 50,0 КП «Води Хустщини»      
  Всього       10235,0 1883,0 5083,0 1323,0 923,0 1023,0        
 

 
Додаток 2
до Програми
 
Зведена таблиця обсягів та джерел фінансування по Хустському району
 
 
Район Джерела фінансування Обсяги фінансування за роками реалізації Програми, тис. грн.
2015 2016 2017 2018 2019 Всього
1 2 3 4 5 6 7 8
Хустський район - державний бюджет 1783,0 4483,0 673,0 773,0 873,0 8585,0
- кошти фонду охорони навколишнього середовища - - - - - -
- місцевий бюджет району 100,0 100,0 150,0 150,0 150,0 650,0
- кошти підприємств сфери поводження з твердими побутовими відходами - - - - - -
- кредити - - - - - -
- інвестиції - - - - - -
- інші джерела - 500,0 500,0 - - 1000,0

Додаток 3
до Програми
 
Заходи з впорядкування, технічного переоснащення, реконструкції, рекультивації, будівництва полігонів для захоронення ТПВ
 
№ п/п Район, місто Найменування заходів,терміни та обсяги виконання Всього, тис. грн
Ліквідація звалищ та санація територій Облаштування Технічне
переоснащення
Реконструкція Рекультивація Будівництво
Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн Термін (квартал, рік) Обсяги фінансу-вання, тис. грн
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1  
Хустський район
 
 
4 кв. 2015 500,0 2 кв. 2016 500,0 2 кв. 2019 450,0 2 кв. 2017 500,0 3 кв. 2018 300,0 4 кв. 2016 2500,0 4750,0
 

Додаток 4
до Програми
 
Заходи з оновлення парків сміттєвозних машин та контейнерного господарства (проект)
№ п/п Район, місто Найменування заходу Реалізація Програми
 
2015 р. 2016 р. 2017р. 2018 р. 2019 р.
Необхідно закупити, од Загальна вартість, тис. грн. Необхідно закупити, од Загальна вартість, тис. грн. Необхідно закупити, од Загальна вартість, тис. грн. Необхідно закупити, од Загальна вартість, тис. грн. Необхідно закупити, од Загальна вартість, тис. грн.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1. Хустський район Оновлення сміттєвозного парку, придбання запчастин та паливно-мастильних матеріалів для його обслуговування 1
12 тонн
300,0
300,0
1
 
300,0
 
1
 
300,0
 
1
 
300,0
 
1
 
300,0
 
Оновлення контейнерного господарства 60 18,0 60 18,0 60 18,0 60 18,0 60 18,0
Облаштування контейнерних майданчиків 60 120,0 60 120,0 60 120,0 60 120,0 60 120,0
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 5
до Програми
 
Заходи зі створення мережі приймальних пунктів вторинної сировини
 
Район, місто Найменування заходу Реалізація програми
2015 2016 2017 2018 2019
Кількість пунктів, од. Вартість створення одного  пункту, тис. грн. Всього, тис. грн. Кількість пунктів, од. Вартість створення одного  пункту, тис. грн. Всього, тис. грн. Кількість пунктів, од. Вартість створення одного  пункту, тис. грн. Всього, тис. грн. Кількість пунктів, од. Вартість створення одного  пункту, тис. грн. Всього, тис. грн. Кількість пунктів, од. Вартість створення одного  пункту, тис. грн. Всього, тис. грн.
1 Хустський район Стаціонарний 2 25,0 50,0 2 25,0 50,0 2 25,0 50,0 2 25,0 50,0 2 25,0 50,0
Пересувний 1 50,0 50,0 1 50,0 50,0 1 50,0 50,0 1 50,0 50,0 1 50,0 50,0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 6
до Програми
 
Заходи зі створення мережі сміттєперевантажувальних станцій з сортувальним обладнанням,
сміттєпереробних підприємств, ділянок компостування органічних компонентів ТПВ
 
№ п/п Район, місто Назва об'єкту Строк реалізації Вартість створення,
тис. грн.
1 2 3 4 5
 1. Хустський район Сміттєпереробне
підприємство з ділянкою компостування твердих побутових відходів
2015-2019 2200,00
 

Додаток 7
до Програми
 
Заходи нормативно-інструктивного забезпечення, рекламно-інформаційні, освітньо-виховні, організаційні
№ п/п Найменування заходів Витрати за роками реалізації Програми, тис. грн.
2015 р. 2016 р. 2017 р. 2018 р. 2019 р.  
1 2 3 4 5 6 7  
1 Розроблення нормативно-інструктивної бази
 
5,0 5,0 5,0 5,0 5,0  
2 Проведення рекламно-інформаційної роботи з використанням засобів масової інформації, листівок, плакатів, стендів, виставок тощо 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0  
3 Розроблення та впровадження екоосвітніх програм в навчальних закладах 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0  
4  
Організаційні заходи
 
20,0 20,0 10,0 10,0 10,0  
5 Інші заходи з підготовки впровадження роздільного збирання ТПВ
 
0 0 0 0 0  
6 Інтернет послуги, доступ до Інтернет мережі 0 0 50,0 50,0 50,0  
  Разом по роках 45,0 45,0 85,0 85,0 85,0  
  Разом 345,0  

 
Додаток 8
до Програми
 
Заходи з впровадження технологій роздільного збирання ТПВ
 
№ п/п Район, місто Витрати за роками реалізації Програми, тис. грн.
2015 р. 2016р. 2017р. 2018р. 2019 р. Разом
1 2 3 4 5 6 7 8
3  
Хустський район
 
1883,0 5083,0 1323,0 923,0 1023,0 10235,0