ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 9

П Р О Е К Т
 
УКРАЇНА
 ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
___________________________  сесії  VIІ  скликання
 
РІШЕННЯ
 
 
31 березня                                                                    м. Хуст
 
 
 
Про Програму фінансової
 підтримки ініціатив жителів
 Хустщини на 2017-2020 роки
 
 
Відповідно до статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  районна рада
 
в и р і ш и л а :
 
1. Затвердити Програму фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки (додається).
 
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника голови районної державної адміністрації Сабадоша В.М. та постійну комісію районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління майном та раціонального використання природних ресурсів (Волощук В.Д.).
    
 
 
           
         Голова ради                                                                           О. М. Пацкан
                                                                                                                                       СХВАЛЕНО
                 Розпорядження голови 
                 державної адміністрації                                                                                                  
                                                                                                                                                                ____________ № _____
 
 ПРОГРАМА
фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки
 Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки (надалі - Програма) визначає основні засади процесу взаємодії органів виконавчої влади і місцевого самоврядування та мешканців населених пунктів Хустського району, щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу і використання коштів місцевого бюджету.
Програма розроблена з урахуванням норм Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», а також із використанням кращого європейського досвіду у галузі партиципаторного (громадського) бюджетування.
1. Загальні поняття
 Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини базується на місцевих ініціативах – формі прямого волевиявлення мешканців Хустського району, що впроваджує інноваційні механізми залучення громадськості до розподілу коштів районного бюджету та спрямована на демократичний процес обговорення територіальними громадами окремих напрямків використання бюджетних коштів. Кошти програми спрямовуються на реалізацію проектів, які надійшли від мешканців району, здобули найбільшу підтримку серед них шляхом рейтингового голосування та отримали позитивну експертну оцінку.
                                                    2. Мета і завдання програми
          Головною метою Програми є  залучення мешканців Хустського району, громадських та інших неприбуткових організацій, комунальних підприємств, молодіжних об’єднань, до участі в процесах підготовки і розробки проектів  програм, планів дій, комплексу робіт тощо, які спрямовані на вирішення конкретних проблем населених пунктів, в тому числі бюджетних установ та організацій, а також передбачають можливість їх реалізації за рахунок коштів районного та місцевих бюджетів, що забезпечить демократичний процес використання бюджетних коштів територіальними громадами за окремими напрямками. 
         Основними завданнями Програми є:
       підвищення ефективності та прозорості процесу взаємодії органів виконавчої влади і місцевого самоврядування та мешканців населених пунктів Хустського району, щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу і використання коштів місцевого бюджету;
      організація роз’яснювальної роботи щодо необхідності включення в процеси вирішення конкретних соціально-економічних проблем населених пунктів громадськості району, посилення довіри до органів державної влади та місцевого самоврядування, щодо врахування думки громад по раціональному витрачанню бюджетних коштів;
       надання консультацій з підготовки пропозицій та розробки самостійних, пілотних проектів, організації їх обговорення і реалізації із залученням коштів районного та сільських бюджетів.
3. Шляхи і механізм реалізації програми
       Програма передбачає проведення протягом 2017 – 2020 років  заходів, направлених на залучення громадськості до процесів розподілу коштів районного бюджету, проведення конкурсів та реалізацію проектів, які надійшли від мешканців району, здобули найбільшу підтримку серед них шляхом рейтингового голосування та отримали позитивну експертну оцінку.
       Порядок та механізм реалізації заходів програми, проведення конкурсів, визначено в додатку до програми.
Виконавцем Програми виступає районна державна адміністрація.
4. Обсяги та джерела фінансування Програми
            Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету  та при співфінансуванні бюджетів населених пунктів – переможців конкурсів ( у разі їх фінансової спроможності).
 Визначення розміру фінансування програми відбувається щороку на регулярній основі в обсязі до 1% доходів загального фонду районного бюджету без урахування трансфертів.
При фінансуванні програми на відповідний рік, райдержадміністрація та районна рада, виконавчі органи місцевих рад орієнтуються на суму, необхідну для реалізації проектів, які набрали найбільшу кількість голосів під час рейтингового голосування та отримали  позитивну експертну оцінку.
Проекти за обсягом фінансування, за рахунок коштів програми, поділяються на:
 Великі – з обсягом фінансування від 100 тис. грн. до 300 тис. грн. Обсяг фінансування з районного бюджету великих проектів становить 40% від загального обсягу програми.
 Малі - з обсягом фінансування до 100 тис. грн. Обсяг фінансування районним бюджетом малих проектів становить 60 % від загального обсягу програми.
        Інформація про фінансування та хід реалізації програми оприлюднюється у розділі «Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки» на офіційних веб-сторінках Хустської райдержадміністрації та Хустської районної ради.
5. Очікувані результати  реалізації  Програми
         Виконання Програми дасть можливість:
        покращити конструктивну співпрацю між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, територіальними громадами та мешканцями Хустського району по визначенню пріоритетних напрямків раціонального використання бюджетних коштів;
       активізувати участь громадськості, в тому числі молоді, у формуванні та реалізації державної регіональної політики, вирішенні конкретних проблем населених пунктів району;
       підвищити відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за ефективність витрачання бюджетних коштів.
       використовувати проекти, запропоновані мешканцями Хустського району, для участі в загальнодержавних програмах регіонального розвитку та міжнародних грантах.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   Варіант 2
                                                                                                           
                                                                                                               Додаток
до програми
 
Порядок та механізм реалізації заходів
програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини
на 2017 – 2020 роки
 
1. Визначення понять:
1.1. Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки  – це районна бюджетна програма, що базується на місцевих ініціативах – формі прямого волевиявлення мешканців Хустського району, що впроваджує інноваційні механізми залучення громадськості до розподілу коштів районного бюджету та спрямована на демократичний процес обговорення територіальними громадами окремих напрямків використання бюджетних коштів. Кошти програми спрямовуються на реалізацію проектів, які надійшли від мешканців району, здобули найбільшу підтримку серед них шляхом рейтингового голосування та отримали позитивний експертний висновок.
1.2. Проект – програма, план дій, комплекс робіт, викладені у формі описання із належним обґрунтуванням, розрахунками, кресленнями (картами, схемами), фотографіями, що розкривають сутність замислу та можливість його реалізації за рахунок коштів програми.
1.3. Форма проекту – єдина для всіх, обов’язкова для заповнення форма, яка містить опис проекту (додаток 1 до Порядку).
1.4. Автор проекту - фізична особа, якій виповнилося 16 років; об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ); орган самоорганізації населення (ОСН);  інші громадські організації і молодіжні об’єднання.
1.5. Експертна група – створена розпорядженням голови райдержадміністрації робоча група, яка здійснює детальний аналіз та оцінку запропонованих проектів і надає обґрунтовані висновки щодо доцільності їх реалізації.
1.6. Картка експертної оцінки проекту – документ встановленої форми для проведення аналізу та оцінки поданих проектів, згідно з вимогами цього Порядку (додаток 3 до Порядку).
1.7. Голосування – процес визначення мешканцями селища та сіл Хустського району проектів, серед відібраних уповноваженим робочим органом проектів, згідно бланків для голосування (додаток 2 до Порядку).
2. Проведення інформаційної кампанії
2.1. Інформаційна кампанія Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки проводиться постійно.
2.2. Інформаційна кампанія проводиться за рахунок коштів районного бюджету.
2.3. Інформаційна кампанія проводиться через засоби масової інформації, мережу Інтернет, виготовлення та розміщення друкованої продукції, аудіо- та відеоматеріалів.
2.4. Інформаційна кампанія передбачає:
2.4.1. Ознайомлення мешканців району із основними положеннями та   вимогами Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки, порядком та механізмом реалізації заходів, повідомленнями про останні зміни.
2.4.2. Заохочування мешканців до подання проектів.
2.4.3. Інформування про хронологію з етапами та датами проведення заходів.
2.4.4. Представлення отриманих проектів і заохочення до участі у голосуванні.
2.4.5. Інформування  мешканців про перебіг та результати голосування.
2.4.6 Проведення навчань та тренінгів з проектного менеджменту для мешканців селища та сіл району, громадських організацій і молодіжних об’єднань.
2.5. Інформаційну кампанію проводять відділи і управління райдержадміністрації та апарат районної ради, а також інші виконавчі органи місцевих рад у співпраці із депутатами районної ради та громадськими організаціями.
2.6. Автори проектів самостійно за власний рахунок організовують інформаційні заходи серед мешканців району з роз’ясненням переваг власного проекту з метою отримання якомога більшої підтримки членів  територіальних громад району.
3. Вимоги до Проектів та порядку їх подання
3.1. Проекти для фінансування за рахунок коштів програми можуть подавати автори проектів.
3.2. Від одного автора впродовж одного року може надходити і бути зареєстровано не більше одного проекту.
3.3. Проект повинен бути спрямованим на поліпшення екологічності та комфорту проживання мешканців, естетичного вигляду селища та сіл району, сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку, впровадженню сучасних інноваційних проектів в усіх сферах життєдіяльності району.
3.4. На стадії розробки проекту ініціатор може звернутись за консультацією до будь-якого управління, відділу райдержадміністрації до компетенції якого відноситься дане питання. Посадові особи зобов’язані допомогти у формуванні типового кошторису ініціативи.
3.5. Проекти повинні відповідати таким вимогам:
3.5.1. Назва проекту має відображати зміст проекту і бути викладеною лаконічно, в межах одного речення.
3.5.2. Проект подається особисто автором проекту, або уповноваженою ним особою, за встановленою цим Порядком формою (додаток 1 до Порядку).
 
3.5.3. Положення проекту не суперечать чинному законодавству України.
3.5.4. Реалізація проекту належить до сфери компетенції органів виконавчої влади та місцевого самоврядування району і населених пунктів.
3.5.5. Проект може бути зорієнтований на виконання завдань і цілей місцевого самоврядування, діючих програм соціально-економічного розвитку району, стратегії розвитку Хустщини та інших районних і місцевих програм.
3.5.6. У разі подання проекту у сфері просторового розвитку проект має відповідати схемі районного планування та Генеральним планам населених пунктів.
3.5.7. Проект повинен бути реалізований впродовж одного бюджетного року і спрямований на кінцеві результати, зазначені у формі.
3.5.8. Великий проект повинен мати попередню підтримку не менше 150 осіб, які зареєстровані і проживають на території району, що засвідчується відповідними підписами.
3.5.9. Малий проект повинен мати попередню підтримку не менше 80 осіб, які зареєстровані і  проживають на території району, що засвідчується відповідними підписами.
3.5.10. При формуванні проектних пропозицій, які включають роботи з будівництва, реконструкції або капітального ремонту об'єктів, авторам необхідно керуватись орієнтовними цінами на основні будівельні матеріали, вироби на конструкції, розміщеними на сайті Міністерства регіонального розвитку та будівництва України www. minregion. gov. ua (підрозділ "Ціноутворення» розділу «Ціноутворення, експертиза та розвиток будівельної діяльності»).
3.5.11 Доступ до об’єктів, на які спрямовані кошти з Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки, повинен бути вільним для всіх мешканців району.
3.6. В рамках Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки не фінансуються проекти, які:
3.6.1. Суперечать чинному законодавству України.
3.6.2. Суперечать напрямкам діяльності, визначеним місцевими комплексними, цільовими та галузевими програмами.
3.6.3. Передбачають винятково розробку проектної документації.
3.6.4. Носять незавершений характер (виконання одного з елементів в майбутньому вимагатиме в майбутньому виконання подальших елементів).
3.6.5. Передбачають витрати на утримання та обслуговування, що перевищують вартість реалізації проекту.
3.6.6. Реалізація яких передбачає збільшення штатної чисельності бюджетної установи та постійного утримання додаткових працівників за рахунок коштів місцевого бюджету.
3.6.7. Містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміни конституційного ладу країни тощо.
3.7. Терміни подачі проектів: з  1  квітня до 1 червня року, що передує  наступному  бюджетному  року.  
3.8. Проекти подаються до відділу економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації у паперовому та електронному вигляді.
3.9. Зміни або об’єднання проектів можливе лише за взаємною згодою авторів проектів не пізніше, ніж за 7 календарних днів до кінцевого терміну приймання проектів.
3.10. Автор (автори) проекту може у будь-який момент зняти свій проект з розгляду, але не пізніше, ніж за 7 календарних днів до початку голосування.
3.11. Автор проекту  або уповноважена ним особа повинен представити проект в ході публічного обговорення уповноваженому робочому органу. Метою такого обговорення є детальний аналіз представлених проектів. Внесення поправок до проектів можливе не пізніше, ніж за 7 календарних днів до початку голосування.
3.12. Ознайомлення із відсканованими заповненими формами проектів за винятком сторінок, які містять персональні дані авторів проекту і на розповсюдження яких останні не дали своєї згоди, здійснюється на офіційних веб-сайтах Хустської райдержадміністрації та Хустської районної ради у розділі «Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки».
 
 
4. Попередня оцінка Проектів
4.1. Усі подані проекти підлягають попередній оцінці уповноваженим робочим органом, яка включає технічну оцінку.
4.2. Уповноваженим робочим органом є відділ економічного розвитку і торгівлі райдержадміністрації.
4.3. Уповноважений робочий орган:
4.3.1. Веде реєстр отриманих проектів.
4.3.2. Здійснює техніко оцінку повноти і правильності заповнення форми проекту.
4.3.3. У разі, якщо проект неповний або заповнений з помилками,  телефоном або електронною поштою повідомляє про це автора/авторів проекту з проханням надати необхідну інформацію або внести корективи впродовж 7 календарних днів з дня отримання відповідної інформації. У іншому випадку пропозиція відхиляється.
4.3.4. Передає копію заповнених бланків проектів до відповідних управлінь та відділів райдержадміністрації з метою здійснення більш ретельної перевірки та надання висновку Експертній групі на предмет можливості реалізації проекту у межах визначеної автором/авторами  орієнтовної вартості (кошторису) та строку.
4.3.5. Виступає ініціатором зустрічей з авторами проектів у разі, коли більше, ніж один проект стосується одного об’єкта. Якщо впродовж 7 календарних днів з дня відправлення інформації авторам проектів, останні не дійдуть згоди і не опрацюють спільного проекту або не знімуть один з проектів, проекти розглядатимуться в своєму початковому варіанті. 
4.3.6. Забезпечує належне зберігання всіх поданих проектів.
4.3.7. Відповідає за збір та узагальнення пропозицій щодо складу Експертної групи.
4.3.8. Здійснює комплекс заходів  з оголошення та проведення відбору проектів, здійснення і підведення та оприлюднення підсумків голосування з розміщенням відповідної інформації на офіційних веб-сторінках Хустської райдержадміністрації та Хустської районної ради, в засобах масової інформації тощо.
4.3.9. З метою здійснення експертної оцінки передає відскановані форми проектів, висновки відповідних структурних підрозділів райдержадміністрації та результати голосування по проектам до Експертної групи.
 
4.4. До складу Експертної групи, яка утворюється спільним розпорядженням голови райдержадміністрації та районної ради, можуть входити фахівці управлінь та відділів райдержадміністрації, апарату районної ради  (не більше 4 осіб), представники громадськості (1 особа за поданням Громадської ради при голові райдержадміністрації), голови фракцій районної ради , президент асоціації селищного та сільських голів Хустщини. За потреби до Експертної групи можуть бути долучені незалежні експерти, діяльність яких стосується сфери реалізації поданих на розгляд проектів.
4.5. Експертна група впродовж 30 календарних днів (під час пілотного етапу – 20 календарних днів), починаючи з останнього дня, визначеного для завершення голосування проектних пропозицій, здійснює їх експертну оцінку,  визначаючи можливість або неможливість реалізації проекту. В разі, якщо формуляр не міститиме інформації, необхідної для його оцінки, по телефону або електронною поштою члени Експертної групи звертаються до автора проекту з проханням надати необхідну інформацію впродовж 5 календарних днів. У разі відмови автора надати всю необхідну інформацію, проект в подальшому не розглядається.
4.6. У разі необхідності, рішенням Експертної групи, термін експертної оцінки проектів може бути продовжено, але не більше, ніж на 10 днів.
4.7. Будь-які втручання в зміст проектів чи об’єднання декількох проектів можливі лише за згодою їх авторів.
4.8. За підсумками експертної оцінки щодо кожного поданого проекту Експертною групою заповнюється картка оцінки проекту (додаток 3 до Порядку). Картка містить позитивну або негативну оцінку запропонованого проекту. В разі негативної оцінки проекту, а саме невідповідності техніко-економічним критеріям, зазначаються аргументовані причини відмови.
4.9. На основі результатів Експертної групи уповноважений робочий орган складає окремі списки позитивно і негативно оцінених великих і малих проектів.
4.10. Списки великих і малих проектів, які отримали позитивну експертну оцінку, підлягають розміщенню на офіційних веб-сторінках Хустської райдержадміністрації та Хустської районної ради. Автори цих проектів повідомляються уповноваженим робочим органом про те, що їх проекти будуть реалізовуватись за кошти Програми.
4.11. Автори проектів, які отримали негативну оцінку, повідомляються уповноваженим робочим органом про відмову з відповідним обґрунтуванням.
5. Голосування та підрахунок результатів
5.1. Вибір кращих проектів серед тих, які пройшли попередній відбір уповноваженим робочим органом, шляхом голосування здійснюють громадяни, які зареєстровані та проживають на території Хустського району та яким виповнилось 16 років, за наявності паспорта громадянина України.
5.2. Голосування проводиться у пунктах голосування, які розташовуються в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) райдержадміністрації та приміщеннях селищної і сільських рад, -  шляхом заповнення друкованої версії анкети (додаток 2 до Порядку).
     Супроводжують голосування уповноважені відповідальні працівники районного ЦНАП та селищної і сільських рад.
5.3. Голосування триває 30 днів (з 1 по 30 червня).
5.4. У пунктах голосування можна отримати бланки для голосування, а також перелік проектів, що беруть участь у голосуванні.
5.5. Кожен мешканець району може проголосувати не більше, ніж за 2 проекти – один великий і один малий.
5.6. Підсумки голосування встановлюються шляхом підрахунку кількості голосів, відданих за той чи інший проект. Підрахунок голосів здійснюється уповноваженим робочим органом.
5.7. Переможцями голосування є проекти, які набрали найбільшу кількість голосів за рейтинговою системою, але не менше кількості голосів попередньої підтримки проекту мешканцями Хустського району. Якщо в результаті голосування два або декілька проектів отримали однакову кількість голосів, пріоритетність визначається датою реєстрації відповідної проектної пропозиції.
5.8. Усі автори проектів, що опубліковані для голосування, письмово повідомляються про результати голосування уповноваженим робочим органом.
5.9. Кількість проектів - переможців, які за результатами експертної оцінки реалізовуватимуться, обмежується обсягом бюджетних асигнувань, передбачених в районному бюджеті на наступний рік для фінансування проектів за рахунок Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки .
5.10. Проекти, які отримаои позитивну попередню оцінку уповноваженого робочого органу та значну кількість балів при голосуванні, але у зв’язку із обмеженим обсягом бюджетних асигнувань, передбачених в районному бюджеті на наступний рік, не зможуть реалізовуватись за рахунок коштів Програми, подаватимуться для участі в загальнодержавних програмах регіонального розвитку та міжнародних грантах.
5.11. Спірні питання Експертною групою передаються на розгляд голови райдержадміністрації та районної ради.
5.12. Підсумки голосування та результати експертної оцінки проектів-переможців підлягають затвердженню спільним розпорядженням голови райдержадміністрації та районної ради.
5.13. Інформація про проекти-переможці публікується на веб-сторінках Хустської райдержадміністрації та Хустської районної  ради в розділі «Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки».
 
6. Реалізація проектів та оцінка процесу впровадження Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки
 
6.1. Проекти починають реалізовуватися після прийняття Хустською районною радою рішення щодо районного бюджету. Проекти, які перемогли на пілотному етапі, починають впроваджуватися з дня, наступного після прийняття спільного розпорядження голови райдержадміністрації та голови районної ради,  яким було затверджено списки проектів-переможців.
6.2. Відповідальними виконавцями проектів-переможців визначаються головні розпорядники коштів районного бюджету та виконавчі органи селищної і сільських рад, а виконавцями - одержувачі коштів районного бюджету.
6.3. Автор проекту має право знайомитися з ходом реалізації проекту, здійснювати громадський контроль за ходом робіт та досягненням очікуваних результатів.
6.4. Інформація про хід реалізації проектів-переможців розміщується на офіційних веб-сторінках Хустської райдержадміністрації та Хустської районної ради в розділі «Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки».
6.5. Процес реалізації проектів за рахунок коштів Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки підлягає постійному моніторингу, громадському контролю за ходом робіт.
6.6. Головні розпорядники бюджетних коштів, виконавчі органи селищної і сільських рад  (відповідальний виконавець проекту) надають Експертній групі, райдержадміністрації та районній раді звіти про реалізацію проектів до 1 січня відповідного року.


ОБГРУНТУВАННЯ
до Програми фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини
на 2017-2020 роки
 
                                    Мета Програми
 
Активізація процесу взаємодії органів виконавчої влади і місцевого самоврядування та мешканців населених пунктів Хустського району щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу і використання коштів місцевого бюджету.
 
Основні заходи і механізми реалізації
Проведення інформаційної кампанії та залучення мешканців району до подання проектів.
Реалізація проектів, які надійшли від мешканців району та здобули найбільшу підтримку серед них шляхом рейтингового голосування.
 
                         Фінансування Програми
 Програма фінансової підтримки ініціатив жителів Хустщини на 2017-2020 роки  фінансується за рахунок коштів районного бюджету та при спів фінансуванні бюджетів населених пунктів – переможців конкурсу.
Фінансування Програми відбувається на регулярній основі в обсязі до 1% доходів загального фонду районного бюджету без урахування трансфертів.
 
У результаті виконання Програми буде забезпечено:
 
          покращення взаємодії органів виконавчої влади і місцевого самоврядування та мешканців населених пунктів Хустського району щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу і використання коштів місцевого бюджету;
          реалізацію прямого волевиявлення мешканців Хустського району, щодо впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу коштів районного бюджету.
 
                                   Висновок :
Програма спрямовується на реалізацію проектів, які надійшли від мешканців району та здобули найбільшу підтримку серед них шляхом рейтингового голосування.
     Мета Програми відповідає кращому європейському досвіду у галузі партиципаторного (громадського) бюджетування. Реальність та доцільність його є обґрунтованими і потребує залучення коштів районного бюджету.
 
Начальник відділу економічного
розвитку і торгівлі райдержадміністрації :                                  В.Гомба