ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 10

                                                      ПРОЕКТ
                                                                                                                                                                                
УКРАЇНА

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА

засідання сьомої  сесії VІІ скликання

РІШЕННЯ  №

 
    31 березня 2017 року                                                                                   м. Хуст
 
Про   внесення   змін  до  районної
Програми розвитку та удосконалення
цивільного захисту Хустського району
на 2016-2018 роки      
 
 
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
 
в и р і ш и л а :
 
1. Внести зміни до районної Програми розвитку та удосконалення цивільного захисту Хустського району на 2016-2018 роки  (додається).
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань соціально-економічного розвитку, управління майном  та раціонального використання природних ресурсів (Волощук В.Д.).
 
 
Голова ради                                                               О.М. Пацкан


 
РАЙОННА  ПРОГРАМА
розвитку та удосконалення цивільного захисту Хустського району
на 2016 – 2018 роки
 
Вступ
 
Районну програму розвитку та удосконалення цивільного захисту Хустського району  на 2016 – 2018 роки (далі – Програма) розроблено на основі реалізації завдань, визначених Законом України від 7 червня 2012 року № 4909-VІ „Про загальнодержавну цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013 – 2017 роки”, Кодексом цивільного захисту України.
Основним принципом Програми є дотримання загальнодержавних інтересів, що досягаються шляхом формування системи взаємоузгоджених заходів органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування на загальнодержавному, регіональному і місцевому рівнях, спрямованих на розв’язання проблеми ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій і пожеж, їх попередження, охорону життя і здоров’я людей.
 
1. Загальні положення Програми
 
Розробці цієї Програми передував аналіз таких напрямів: розвитку цивільного захисту, пожежної безпеки, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, аварійно-рятувального обслуговування, який здійснювався через вивчення стану справ у районі та виявлення проблем.
На основі проведеного аналізу висвітлено проблемні питання та недоліки, які можуть бути вирішені за участі органів державної влади і місцевого самоврядування району, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, виходячи із наявних матеріально-технічних, трудових ресурсів  та фінансових можливостей.
Програма – це узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, виконання яких передбачається з таким ступенем деталізації, який вважається доцільним з урахуванням пріоритетних напрямів розвитку і спрямованих на створення правових, фінансових, економічних, організаційно-господарських та інших умов розвитку системи цивільного захисту, забезпечення пожежної безпеки, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та створення на території району страхового фонду документації.
Паспорт Програми наведено у додатку 1 до Програми.
 
 
 
 
 
2. Визначення проблем, на вирішення яких спрямовано Програму
 
Актуальність проблеми забезпечення техногенної та природної безпеки населення і територій зумовлена тенденцією зростання кількості пожеж, які наносять шкоду населенню і територіям, збитки господарському комплексу.
Матеріально-технічне оснащення органів управління та сил цивільного захисту не відповідає сучасним вимогам. Понад 75 відсотків одиниць техніки, якою оснащено підрозділи оперативно-рятувальної служби ДСНС в району, експлуатуються понад 20 років. Наявність сучасних видів техніки та засобів оперативного реагування становить 7 відсотків, а індивідуального спорядження та засобів захисту – 20 відсотків потреби.
На території Хустського району станом на 28.08.2015 виникло               98 пожеж проти 68 у 2014 році, збільшення становлять 30,6 відсотка. Прямі матеріальні збитки від пожеж становить 500,0 тис.грн., у попередньому році – 962,168 тис.грн.
На 33,3%  збільшилась кількість загиблих на пожежах, 3 осіб проти 2 за минулий рік.
Викликає занепокоєння стан протипожежного водопостачання у населених пунктах району. Від необхідної кількості та справності джерел протипожежного водопостачання залежить своєчасне оперативне реагування на пожежі та інші надзвичайні ситуації і події, можливість уникнути людських жертв і значних матеріальних збитків. Відсутність справних джерел протипожежного водопостачання призводить до того, що понад 25% пожеж ліквідовується із залученням додаткових сил та засобів, а це збільшує масштаб пожежі, час та фінансові витрати на її ліквідацію.
Проблемним питанням залишається стан пожежної безпеки підприємств та установ, що фінансуються з бюджетів різного рівня, зокрема, лікувальних установ та установ соціального захисту населення, навчальних закладів і підпорядкованих їм гуртожитків, об’єктів літнього відпочинку та оздоровлення дітей.
На сьогодні в районі не створено ні одного підрозділу місцевої пожежної охорони (із запланованих  4).
Драгівська сільрада з 2013 року і до цього часу не спромоглася знайти приміщення для Державного пожежно-рятувального поста с. Драгово.
Протягом останніх 20 років не виділяються кошти на капітальне будівництво та модернізацію об’єктів пожежно-рятувальної служби, реконструкцію та капітальний ремонт, придбання аварійно-рятувальної та спеціальної пожежної техніки, засобів зв’язку, пожежно-технічного та рятувального обладнання.
На водоймах району за період 2006 – 2014 років загинуло 40 осіб, з яких дітей – 5. З початку 2015 року на території Хустського району зареєстровано 5 випадків загибелі людей на воді, за аналогічний період минулого року – 1.
Після катастрофічної повені 1998 року, у результаті дії зсувних процесів, а також сходження селевих потоків (11), дії річкової бокової ерозії                        (119 ділянок) зруйновано або пошкоджено 7 житлових будинків на розвіданих ділянках, 25 будинків знаходяться у зоні активного розвитку зсувного процесу і можуть бути зруйновані за умови його подальшому розвитку. У зоні зсувів також опинилося 7 км автомобільних доріг, лінії електропередач, телекомунікації та лінії зв’язку, водосховище і підпірна гребля Теребле-Ріцької ГЕС, інші споруди та інженерні мережі.  Після паводкового періоду у 2001 році було зафіксовано 37 активних зсувів (16 – у 2000 році). Ними зруйновано 1 та пошкоджено 21 житлових будинки. Ще 25 будинок перебуває під спостереженням. Найбільш активно зсуви проявляються у с. МонастирецЬ, с. Березово, с. Липецька Поляна, с. Липовець, с. Н.Бистрий, с. Копашнево, с. Вільшани, с. Забрідь, с. Вільшани, с. Олександрівка. Особливу небезпеку становлять зсуви в зоні Вільшанського водосховища.
На сьогодні зареєстровано та функціонує 2 об’єкти підвищеної небезпеки та 32 об’єкти, які віднесено до потенційно небезпечних.
Відсутня сучасна система оповіщення та інформування населення про надзвичайні ситуації. Не створено систему екстреної допомоги населенню, зокрема державну диспетчерську службу за єдиним телефонним номером „112”.
Зазначені проблеми вимагають необхідності формування інших підходів до заходів протидії аваріям, катастрофам, негативним природним умовам на рівні комплексного підходу до наявних форм і методів забезпечення безпеки населення і територій, техногенним та природним надзвичайним ситуаціям.
Враховуючи, що кожна із вищерозглянутих проблем вимагає необхідного рівня координації дій та концентрації ресурсів області, вирішення завдань щодо зниження ризиків виникнення надзвичайних ситуацій і подій може бути досягнуто завдяки ресурсному забезпеченню районної програми розвитку та удосконалення цивільного захисту Хустського району на 2016 – 2018 роки (додаток 2 до Програми).
 
3Мета Програми
 
Метою Програми є послідовне зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, підвищення рівня безпеки населення і захищеності територій від наслідків таких ситуацій.
 
 
4. Шляхи і засоби вирішення проблем, строки
та етапи виконання Програми
 
Програма передбачає виконання першочергових заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій за такими напрямами:
1) запобігання виникненню та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах і територіях, що характеризуються незадовільним техногенним та екологічним станом;
2) підвищення ефективності оперативного та комплексного реагування на надзвичайні ситуації;
3) створення ефективної багаторівневої системи управління діяльністю суб’єктів господарювання щодо забезпечення пожежної безпеки;
4) приведення протипожежного стану об’єктів та населених пунктів у відповідність до вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної безпеки;
5) здійснення заходів із забезпечення пожежної безпеки, у тому числі на об’єктах з масовим перебуванням людей, поліпшення стану протипожежного водопостачання та під’їзних шляхів;
6) забезпечення високого рівня протипожежного захисту сільських населених пунктів, територій і об’єктів природно-заповідного фонду;
7) зниження ризику виникнення пожеж та загроз, пов’язаних з пожежами, зменшення впливу небезпечних факторів пожеж на навколишнє природне середовище;
8) зменшення кількості пожеж, загиблих і травмованих людей, економічних втрат та матеріальних збитків;
9) забезпечення мінімального часу прибуття пожежних підрозділів до місця пожежі за рахунок оптимальної їх дислокації у сільській місцевості.
Для вирішення проблем захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій передбачається виконання основних завдань Програми, що включають комплекс робіт щодо:
1) проведення технічного переоснащення державних пожежно-рятувальних підрозділів управління ДСНС України у Закарпатській області;
2) проведення матеріально-технічного забезпечення групи управління під час ліквідації надзвичайних ситуацій;
3) проведення аналізу стану забезпечення пожежної безпеки у кожному районі, населеному пункті, на підприємствах, установах та організаціях, розроблення за результатами такого аналізу комплексного плану заходів із запобігання пожежам  і загибелі на них людей;
4) утворення та забезпечення функціонування підрозділів місцевої пожежної охорони;
5) проведення аналізу стану протипожежного водопостачання сільських населених пунктів та селища міського типу, об’єктів і здійснення комплексу заходів щодо приведення стану пожежних гідрантів, водоймищ, водонапірних веж у відповідність до вимог нормативно-правових актів;
6) проведення (участь) у щорічному Всеукраїнському фестивалі дружин юних пожежних.
Виконання Програми здійснюється протягом трьох років.
 
5. Завдання та результативні показники Програми
 
Завдання і заходи з виконання Програми визначено у додатку 3 до Програми.
Реалізація основних завдань Програми дасть змогу захистити населення і територію Хустського району, запобігти виникненню надзвичайних ситуацій та подій, підвищити рівень готовності пожежно-рятувальних та аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням, мінімізувати наслідки надзвичайних ситуацій та пожеж, покращити стан техногенної безпеки об’єктів, терміново реагувати на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, проводити аварійно-рятувальні та відновлювальні роботи, захищати навколишнє природне середовище та локалізовувати зони впливу шкідливих і небезпечних факторів, що виникають під час аварій та катастроф.
У результаті підвищення фахового рівня рятувальників та посадових осіб об’єктів, поліпшення організації аварійно-рятувальних робіт та технічного дооснащення аварійно-рятувальної служби, розвитку матеріальної бази забезпечуватиметься повний обсяг заходів із реагування і попередження надзвичайних ситуацій та подій на території Хустського району, оповіщення людей, зниження нещасних випадків та створенню безпечних умов для відпочинку громадян.
 
 
6. Система управління та контроль за виконанням Програми
 
Відповідальним виконавцем Програми є Хустський міськрайвідділ управління ДСНС у Закарпатській області. Виконавцями Програми є структурні підрозділи райдержадміністрації.
Відповідальний виконавець Програми щороку (за І квартал) узагальнює подану інформацію про стан та результати її виконання і готує звіт, який подається на розгляд сесії районної ради.
У разі необхідності виконавці щороку до 25 січня подають профільним комісіям Хустської районної ради, до компетенції яких віднесено питання захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, інформацію про хід реалізації Програми.
 

Додаток
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання районної програми розвитку та удосконалення цивільного захисту
Хустського району на 2016 − 2018 роки
 
Наймену-вання завдання   Значення показника Найменування заходу Виконавці, співвиконавці, заходи Джерела фінансу-вання, (облас-ний, місцевий бюдже-ти, інші) Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань,
тис. грн.
У тому числі за роками,
тис. гривень
Усього: За роками 2016 2017 2018
2016 2017 2018
3
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
1. Забезпечення розвитку матеріально-технічної бази держав-них пожежно-рятувальних підрозділів 1.1. Забезпечення аварійно-рятувальним обладнанням та засобами малої механізації, у тому числі:                      
  комплектом аварійно-рятувального гідравлічного обладнання типу Холматро 1 1       Райдержад-міністрація Районний бюджет 150 150    
рукава пожежні напірні діаметром 51 мм 10 10       Райдержад-міністрація Районний бюджет 40 40    
радіостанції 6   6     Райдержад-міністрація Районний бюджет     9  
пила ланцюгова бензинова 2   2     Райдержад-міністрація Районний бюджет 45   32  
  1.2. Забезпечен-ня засобами індивідуального захисту, у тому числі:           Райдержад-міністрація Районний бюджет        
  Костюми Л-1 80     80   Райдержад-міністрація Районний бюджет 80     80
Обсяг ресурсів всього, у тому числі:   190 41 80