ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 8

ПРОЕКТ                                                                                                           
УКРАЇНА

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА

шосте  засідання шостої сесії VІІ скликання

РІШЕННЯ  № ____

 
 23 грудня  2016 року                                                                                      м. Хуст
 
 
Про   районну   цільову соціальну програму
протидії  захворюванню   на   туберкульоз
на 2017-2021 роки
 
 
        
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
 
в и р і ш и л а :
 
1. Затвердити районну цільову соціальну програму протидії захворюванню на туберкульоз на 2017-2021 роки (додається).
 
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на  районну державну адміністрацію та постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Липчей О.Ю.).
 
 
 
 
           Голова ради                                                                           О.М. Пацкан
 
 
     СХВАЛЕНО
     Розпорядження голови
     державної адміністрації
     ____________№__________
 
  
 
 

РАЙОННА ЦІЛЬОВА СОЦІАЛЬНА ПРОГРАМА
протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки
 
1. Загальні положення
 
Районну цільову соціальну програму протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки ( далі – Програма) розроблено відповідно до законів України „Про захист населення від інфекційних хвороб”, „Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз”.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я щороку у світі реєструється 8,9 млн. хворих на туберкульоз, від якого помирає 1,7 млн. осіб. Загальна кількість людей, які страждають від туберкульозу, становить 50 − 60 мільйонів. Ця недуга займає перше місце у структурі смертності від інфекційних хвороб.
Епідемія туберкульозу в Україні триває понад 20 років. Зважаючи на окремі позитивні зрушення у контролі за туберкульозом за останні роки, рівень захворюваності на туберкульоз залишається вище епідемічного порогу та на цьому фоні спостерігається поширення хіміорезистентних форм туберкульозу і випадків ко-інфекції туберкульоз та ВІЛ-інфекції.
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я Україна входить до 18 країн Європейского регіону із найвищим рівнем захворюваності на туберкульоз та 27 країн із мультирезистентним туберкульозом. У 2014 році Україна ввійшла до п’ятірки країн із найвищим рівнем мультирезистентного туберкульозу у світі.
У Закарпатській області, як і у цілому в Україні, епідемічна ситуація із захворювання на туберкульоз залишається складною. Захворюваність населення на нові випадки та рецидиви туберкульозу в області впродовж останніх років має тенденцію до незначного збільшення із 61,2 на 100 тис. населення у 2013 році до 67,1 на 100 тис. населення у 2015 році. Відмічається збільшення рівня захворюваності на туберкульоз серед дітей із 4,6 на 100 тис. дитячого населення у 2013 році до 5,7 у 2015 році, що обумовлено проблемами первинної специфічної профілактики туберкульозу в умовах відсутності вакцини БЦЖ.
Смертність населення від туберкульозу із 2005 року має тенденцію до зниження щороку в середньому на 8 – 15 відсотків. Показник смертності від туберкульозу у 2015 році становив 10,6 на 100 тис. населення.
Протягом останніх років в області спостерігається зростання кількості хворих на хіміорезистентний туберкульоз із 129 осіб у 2013 році до 265 осіб у 2015 році. Це частково пов’язано із впровадженням сучасних молекулярно-генетичних методів діагностики.
Однією із основних причин високого рівня захворюваності на туберкульоз є недостатня ефективність лікування нових випадків і рецидивів, що становить 79 відс. зареєстрованих у 2014 році, що не досягає показника, рекомендованого Всесвітньою організацією охорони здоров’я. Результат лікування мультирезистентного туберкульозу у 2013 року також є одним                    з найнижчих в Європейському регіоні та становить 35,9 відсотків.
Така ситуація значною мірою обумовлена неналежною організацією лікування хворих на туберкульоз, дефіцитом у забезпеченні проти-туберкульозними препаратами для хворих, недостатнім безпосереднім контролем за лікуванням, відсутністю системи медико-соціального супроводу хворих під час лікування, неналежним рівнем виявлення захворювання та лікування побічних реакцій на застосування протитуберкульозних препаратів.
Аналіз соціальної структури хворих на туберкульоз у 2015 році демонструє, що серед вперше виявлених хворих 84,5 відс. становлять представники соціально незахищених верств населення. Серед уперше зареєстрованих хворих на туберкульоз 21,2 відс. становлять хворі, які зловживають алкоголем, що свідчить про нагальну потребу подальшого розвитку в області програм соціальної підтримки пацієнтів, у тому числі активної участі інститутів громадського суспільства.
Високий рівень захворюваності на туберкульоз викликаний причинами політичного та соціально-економічного характеру: незадовільними життєво-побутовими умовами значних прошарків населення, масовим безробіттям, посилення міграційних процесів, недостатньою ефективністю системи соціального захисту та забезпечення, недосконалістю системи охорони здоров’я, низьким культурно-освітнім рівнем значних верств населення тощо.
Причиною несприятливої ситуації із захворювання на туберкульоз є суттєві недоліки в організації проведення діагностики та лікування хвороби. Матеріально-технічна база протитуберкульозних закладів є недостатньою, що призводить до зниження якості лікувально-діагностичного процесу і потребує оновлення та заміни медичного обладнання.
Недостатнє фінансування програми протидії туберкульозу у 2012 − 2016 роках із бюджетів усіх рівнів не дало можливості у повному об’ємі реалізувати протитуберкульозні заходи, у тому числі зміцнити матеріально-технічний стан протитуберкульозних закладів, оснастити сучасним діагностичним обладнанням для належного рівня виявлення та діагностики туберкульозу.
За таких обставин, державна політика протидії туберкульозу не може бути визнана такою, що забезпечує ефективну відповідь епідемії, а отже вимагає суттєвого перегляду.
 
 
 
2. Мета Програми
 
Метою реалізації Програми є подальше поліпшення епідемічної ситуації з туберкульозу в області за рахунок стабілізації рівня захворюваності та смертності, підвищення ефективності лікування хворих на всі форми туберкульозу шляхом реалізації державної політики, що ґрунтується на мультидисциплінарних пацієнт-орієнтованих, економічно ефективних принципах забезпечення рівного доступу населення до якісних послуг із профілактики, діагностики і лікування туберкульозу, що спрямовано на ефективне використання наявних ресурсів.
 
 
3. Обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблем,
обсягів і джерел фінансування
 
На сьогодні проблема туберкульозу вийшла за рамки суто медичної галузі та набула статусу проблеми загальнодержавного масштабу враховуючи, що дана недуга є соціально небезпечною інфекційною хворобою, основними чинниками якого є політичні, соціальні, економічні аспекти, а наслідки несуть у собі загрозу економіці і національній безпеці нашої держави.
Саме це спричинило необхідність впровадження міжгалузевого комплексного підходу до формування та реалізації державної політики у сфері протидії туберкульозу шляхом об’єднання зусиль державного та неурядового секторів.
Високий рівень захворюваності на туберкульоз викликаний причинами політичного та соціально-економічного характеру: низький соціально-економічний рівень населення, недостатня ефективність системи соціального захисту та охорони здоров’я, низький культурно-освітній рівень значних верств населення, недостатня політична підтримка заходів із подолання епідемії на обласному та районному рівнях, недостатня координація заходів для подолання медико-соціальних, економічних та інших чинників епідемії туберкульозу, що реалізуються різними органами виконавчої влади.
Високий рівень поширення туберкульозу спричинений низкою причин медичного та медико-соціального характеру, серед яких: недостатнє фінансування заходів із протидії туберкульозу, не у повній мірі впроваджений комплекс заходів із профілактики туберкульозу, недостатнє та несвоєчасне виявлення хворих на заразні форми туберкульозу, низька мотивація населення до своєчасного звернення за медичною допомогою та недостатній доступ до її отримання уразливих щодо туберкульозу груп населення; низька ефективність лікування хворих на туберкульоз, високий рівень відривів від лікування, відсутність системи медико-соціального супроводу хворих, недостатність протитуберкульозних препаратів, неналежний рівень впровадження заходів інфекційного контролю, спрямованого на запобігання поширенню інфекції, низький рівень обізнаності різних верств населення з питань про туберкульоз.
Розв’язання зазначених проблем можливе шляхом розроблення, затвердження та виконання обласної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки за умови її стовідсоткового фінансування.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься відповідно до законодавства України у межах видатків, передбачених в бюджетах райдержадміністрацій, міськвиконкомів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством (додаток 1 до Програми).
 
 
4. Строки та етапи виконання програми
 
Заходи Програми реалізовуватимуться щороку протягом 2017 − 2021 років.
 
5. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
 
Для досягнення визначеної цією Програмою мети необхідно забезпечити реалізацію наступних завдань:
систематичний скринінґ груп підвищеного ризику щодо захворювання на туберкульоз;
рання діагностика усіх форм туберкульозу та всеохоплюючий доступ до тестування на чутливість до ліків, у тому числі шляхом використання швидких тестів, збереження доступної безкоштовної протитуберкульозної допомоги населенню області;
всеохоплюючий доступ до якісного лікування та всього комплексу послуг для всіх хворих на туберкульоз, включаючи у тому числі його хіміорезистентні форми, а також надання підтримки пацієнтам з метою формування прихильності до лікування;
спільні заходи боротьби з ко-інфекцією туберкульоз і ВІЛ-інфекцією/СНІД та ведення поєднаних патологій;
профілактичне лікування осіб із груп підвищеного ризику на туберкульоз, а також проведення вакцинації проти хвороби;
політична відданість, що супроводжується забезпеченням адекватних ресурсів;
удосконалення системи охорони здоров’я у галузі протидії захворюванню на туберкульоз;
здійснення епідемічного нагляду за захворюванням та управління даними;
безперервне постачання ліків та їх раціональне використання;
інфекційний контроль за туберкульозом;
залучення громадянського суспільства у сфері протидії туберкульозу;
впровадження науково обґрунтованих та ефективних підходів у сфері протидії туберкульозу.
Виконання Програми дасть змогу:
поліпшити епідемічну ситуацію з туберкульозу в області шляхом зниження темпів росту захворюваності від туберкульозу, стабілізувавши смертність від туберкульозу;
запобігти поширенню хіміорезистентній формі туберкульозу;
удосконалити систему надання населенню протитуберкульозної допомоги;
своєчасно виявляти хворих на туберкульоз;
забезпечити ефективне лікування осіб, хворих на туберкульоз, на всіх етапах.
У результаті стабілізації епідемічної ситуації очікується зменшення видатків з районного бюджету, передбачених для запобігання поширенню туберкульозу.
 
6. Напрями діяльності та заходи Програми
 

Заходи районної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки наведено у додатку 2 до Програми.

 
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
 
Координація та контроль за ходом виконання Програми здійснюватиметься відділом  охорони здоров’я райдержадміністрації.
 
 
       Додаток 1
       до Програми
 
Ресурсне забезпечення
районної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз
на 2017 − 2021 роки
 
                                                                                                              тис.грн.
 
Обсяг коштів, що пропонується за-лучити на виконання Програми З них за роками: Усього витрат на виконання Програми
2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік 2021 рік
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: 2 236 тис. 249 тис. 263,5 тис. 278 тис. 292,5 тис. 3 319 тис.
Районний бюджет 2 236 тис. 249 тис. 263,5 тис. 278 тис. 292,5 тис. 3 319 тис.

Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
районної цільової соціальної програми протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки
 
Найменування завдання Перелік заходів Програми Строки виконання заходу Відповідальні виконавці Фінансування, тис.грн. Очікуваний результат Цільове значення показника, індикатор
Джерело фінансу-вання Загальний обсяг У тому числі за роками:
2017 2018 2019 2020 2021 2017 2018 2019 2020 2021
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
І. Комплексні, інтегровані та орієнтовані на пацієнта скринінг, діагностика, лікування та профілактика туберкульозу
1. Систематичний скринінг груп підвищеного ризику щодо захворювання на туберкульоз Формування груп підвищеного ризику захворювання на тубер-кульоз для активного виявлення хвороби у залежності від регіо-нальних особливостей (медич-них, соціальних, епідеміологіч-них, туберкульозних і ВІЛ- захворювань) Щороку, протягом 2017 – 2021
років
Райдержадмі-ністрація, міськвиконком Наявність сформованих реєстрів груп підви-щеного ризику щодо захворювання на тубер-кульоз на підставі затвердженого переліку груп ризику
Забезпечення повного охоплення груп підвищеного ризику щодо захворювання на туберкульоз її діагностикою із залученням організацій громадянського суспільства Щороку, протягом 2017 – 2021
років
Райдержадмі-ністрація, міськвиконком Охоплення системати-чним скринінгом на активний туберкульоз дорослого населення у групах підвищеного ризику захворювання на туберкульоз (у відсотках) 70,0 75,0 80,0 90,0 90,0
Забезпечення закупівлі витра-тних матеріалів,  для здійснення скринінгу на туберкульоз серед населення району, а також діагностики хворих на туберкульоз
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Щороку, протягом 2017 – 2021
років
Відділ  охорони здоров’я райдерж-адміністрація, фтизіатричне відділення РЛ,РП
 
 
 
 
 
 
 
Районний бюджет 275000 45000 50000 55000 60000 65000 Охоплення системати-чним скринінгом, у тому числі туберкулінодіагно-стикою, на активний туберкульоз дитячого населення у групах підвищеного ризику на туберкульоз (у відсотках)  90,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Охоплення скринінгом на туберкульоз осіб, які перебували у контакті з бактеріологічно підтер-дженими хворими на туберкульоз (у відсотках) 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Охоплення скринінгом на туберкульоз серед ВІЛ-інфікованих осіб від зареєстрованих у поточ-ному році (у відсотках) 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
2. Рання діагно-стика усіх форм туберкульозу та всеохоплюючий доступ до тесту-вання на чутли-вість до ліків, у тому числі шля-хом використан-ня швидких тес-тів, збереження доступної без-коштовної про-титуберкульозної допомоги насе-ленню району
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Покращення виявлення тубер-кульозу, у тому числі хіміо-резистентного, шляхом прове-дення діагностики захворювання відповідно до вимог діючих протоколів Щороку, протягом 2017 – 2021
років
Райдержадмі-ністрація, міськвиконком
Зміцнення лабораторної мережі з мікробіологічної діагностики туберкульозу для якісної діагностики всіх форм цього захворювання Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток лабораторій 1 та 2 рівня, що успішно пройшли зовнішній контроль якості лабораторних досліджень   100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Відсоток забезпечення витратними матеріалами для бактеріологічної діагностики туберкульозу 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Забезпечення стовідсоткового доступу до безперервної діагно-стики туберкульозу шляхом закупівлі обладнання та витра-тних матеріалів для бактеріо-логічних та молекулярно-генетичних методів діагностики хвороби Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,  фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток охоплення бактеріологічно під-тверджених випадків туберкульозу серед нових та рецидивів 70,0 73,0 75,0 77,0 80,0
Організація транспортування мокротиння у лабораторію для дослідження Щороку, протягом 2017 – 2021 років Головні лікарі РЛ,РП, фтизіатнричні відділення РЛ, РП. Кількість районів і міст у яких налагоджено сис-тему транспортування мокротиння для дослід-ження на туберкульоз 14 14 14 14 14
Забезпечення стовідсоткового доступу до тестування на медикаментозну чутливість до протитуберкульозних препаратів хворих на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток охоплення охоплення моле-кулярно-генетичним досліджен-ням нових ви-падків та рецидивів туберкульозу легень 85,0 85,0 90,0 90,0 90,0
Відсоток охоплення тесту медикаментозної чутливості мікобактерій туберкульозу до проти-туберкульозних препа-ратів І та ІІ ряду хворих на туберкульоз 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Забезпечення технічного обслу-говування обладнання лабо-раторій з мікробіологічної діагностики туберкульозу Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Районний бюджет 32000 5000 6000 6,500 7000 7,500 Охоплення технічним обслуговуванням облад-нання лабораторій 1 − 3 рівнів із діагностики туберкульозу (у відсо-тках) 90,0 100,0 100,0 100,0 100,0
3. Всеохоплюю-чий доступ до якісного лікуван-ня та всього комплексу послуг для всіх хворих на туберкульоз, включаючи у тому числі його хіміорезистентні форми, а також надання під-тримки пацієнтам з метою форму-вання прихиль-ності до лікуван-ня Забезпечення стовідсоткового доступу до лікування хворих на туберкульоз шляхом впровад-ження пацієнт-орієнтованого, включаючи дітей та важко-доступні верстви населення Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток виявлених випадків мультирезис-тентного туберкульозу, які розпочали лікування 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Забезпечення доступу хворих на туберкульоз до патогенетичного, симптоматичного та протитуберкульозного лікування, профілактики та лікування побічних реакцій на застосування проти-туберкульозних препаратів, у тому числі шляхом закупівлі лікарських засобів Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, ВОЗ , фтизіатричні відділення РЛ,РП Районний бюджет 202000 32000 35000 40000 45000 50000 Ефективність лікування серед нових випадків та рецидивів туберкульозу (у відсотках) 79,0 80,0 80,2 82,2 85,0
Ефективність лікування серед випадків мульти-резистентного туберку-льозу (у відсотках) 45,0 55,0 65,0 70,0 75,0
Забезпечення соціальної під-тримки пацієнтів на туберкульоз з метою забезпечення прихильності до лікування та завершення повного курсу Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,  ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП Районний бюджет 160000 24000 28000 32000 36000 40000 Відсоток випадків тубер-кульозу, втрачених для подальшого спостере-ження 9,0 8,0 7,0 6,0 5,0
Відсоток випадків муль-тирезистентного тубер-кульозу, втрачених для подальшого спостере-ження 17,0 14,0 11,0 8,0 5,0
Зміцнення співпраці між цивільним та пенітенціарним сектором з метою забезпечення безперервності лікування хворих на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,  фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток хворих на туберкульоз, які звіль-нилися із закладів пені-тенціарного сектору та продовжили лікування у цивільному секторі 99,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Забезпечення належного надання паліативної допомоги хворим на туберкульозу Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Охоплення паліативним доглядом хворих, які відповідають встанов-леним критеріям (у від-сотках) 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
4. Спільні заходи боротьби з ко-інфекцією тубер-кульоз і ВІЛ-інфекцією/СНІД та ведення поє-днаних патологій Забезпечення співпраці на  районному рівні для надання комплексних та інтегрованих послуг хворим на ко-інфекцію тубуркульоз і ВІЛ-інфекцію/СНІД Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Наявність затверджених планів спільних заходів щодо протидії захворю-ванню на ко-інфекцію туберкульоз і ВІЛ- інфекцію/СНІД на обла-сному рівні 1 1 1 1 1
Забезпечення стовідсоткового доступу до консультування та тестування на виявлення ВІЛ- пацієнтів із підозрою хворих на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, центр СНІДу, фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток пацієнтів, які мають задокументований ВІЛ статус серед нових випадків і рецидивів туберкульозу 99,0 99,0 99,5 99,6 100,0
Забезпечення проведення профілактичного лікування ВІЛ-інфікованим за наявності від-повідних показів Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, центр СНІДу, фтизіатричні відділення РЛ,РП Охоплення профілактич-ним лікуванням вперше виявлених ВІЛ-інфіко-ваних осіб (у відсотках) 50,0 60,0 70,0 80,0 90,0
Забезпечення стовідсоткового доступу хворих на ко-інфекцію туберкульоз і ВІЛ-інфекцію/ СНІД до раннього лікування антиретровірусними препара-тами Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, центр СНІДу, фтизіатричні відділення РЛ,РП Охоплення хворих на ко-інфекцію туберкульоз і ВІЛ-інфекцію/СНІД (нові випадки та рецидиви) антиретровірусною те-рапією до двох місяців від початку лікування туберкульозу (у відсот-ках) 67,0 75,2 83,5 91,7 100,0
5. Профілактичне лікування осіб із груп підвищеного ризику на туберкульоз, а також проведення вакцинації проти хвороби Забезпечення проведення вакцинації БЦЖ новонароджених Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП Охоплення вакцинацією БЦЖ (у відсотках) 95,0 95,0 95,0 95,0 95,0
Забезпечення належного профілактичного лікування осіб із груп підвищеного ризику на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком Районний бюджет 100000 20000 20000 20000 20000 20000 Охоплення профілак-тичним лікуванням осіб із груп підвищеного ризику на туберкульоз             (у відсотках) 85,0 90,0 100,0 100,0 100,0
Охоплення профілак-тичним лікуванням дітей віком до 5 років із латентною туберкульоз-ною інфекцією, контакт-них із хворими на туберкульоз (у відсотках) 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
ІІ. Рішучі політичні  заходи та системи підтримки (системна підтримка та реформа надання послуг)
1. Політична від-даність, що су-проводжується забезпеченням адекватних ресурсів Забезпечити розроблення та затвердження регіональних цільових соціальних програм протидії захворюванню на туберкульоз на 2017 − 2021 роки із урахуванням епідеміологічних особливостей До 1 квітня 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконком Відсоток затверджених районних  програм протидії туберкульозу 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Забезпечення ефективної між-галузевої взаємодії та координації заходів протидії туберкульоз на районному рівні із застосуванням підходів управління, орієнтованих на результат Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, ВОЗ фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток районів, у яких забезпечено проведення щокварталу засідань районних координаційних рад з питань туберкульозу і ВІЛ-інфекції 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
2. Удосконалення системи охорони здоров’я у галузі протидії захворюванню на туберкульоз, у тому числі хіміорезистентний Впровадження пацієнт орієнтованих амбулаторних моделей лікування хворих на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,  ВОЗ фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток госпіталізованих хворих на чутливий туберкульоз
Забезпечення інтеграції заходів щодо протидії туберкульозу для забезпечення рівного доступу та уніфікації підходів до надання медичної допомоги на всіх рівнях Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП
3. Здійснення епідемічного нагляду за захворюванням та управління даними Розбудова єдиної системи моніторингу та оцінки ефективності заходів, спрямованих на протидію туберкульозу Щороку, протягом 2017 – 2021 років Департамент охорони здоров’я, райдержадміністрація, фтизіатричні відділення РЛ,РП Кількість районів, охоплених моніторинговими візитами із обласного рівня (абсолютна кіль-кість) 10 12 15 15 15
Забезпечення належного функціонування електронного реєстру хворих на туберкульоз Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, фтизіатричні відділення РЛ,РП
4. Безперервне постачання ліків та їх раціональне використання Безперебійне забезпечення закладів охорони здоров’я, що здійснюють лікування хворих на туберкульоз, протитуберкульозними препаратами, включаючи дитячі лікарські форми Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,  департамент охорони здоров’я, фтизіатричні відділення РЛ,РП Відсоток забезпечення протитуберкульозними препаратами І та ІІ ряду на всіх рівнях відповідно до потреби 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0
Удосконалення фармакологіч-ного нагляду та контролю за побічними реакціями на протитуберкульозні препарати Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП Частота випадків із побічними реакціями на протитуберкульозні пре-парати серед зареєстро-ваних випадків (у від-сотках) 8,0 9,0 9,6 10,0 10,0
5. Інфекційний контроль за туберкульозом Запровадження сучасних заходів щодо інфекційного контролю за туберкульозом, спрямованих на запобігання поширенню захворювання у закладах охорони здоров’я, місцях проживання хворих на туберкульоз, у тому числі шляхом закупівлі інженерних засобів, деззасобів та засобів індивідуального захисту Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком,ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП Районний бюджет 50000 10000 10000 10000 10000 10000 Наявність затверджених районних планів з інфекційного контролю за туберкульозом 15 15 15 15 15
Зміцнення матеріально-технічної бази протитуберкульозних закладів, у тому числі шляхом закупівлі сучасного медичного обладнання, автотранспорту для протитуберкульозних закладів Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, ВОЗ, головні лікарі РЛ,РП Районний бюджет 500000 100000 100000 100000 100000 100000 Наявність затверджених районах планів із інфекційного контролю за туберкульозом
6.Матеріально-технічне забезпечення
 
Забезпечити проведення капітального ремонту протитуберкульозного стаціонарного відділення. РЛ з врахуванням інфекційного контролю Протягом 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконком ВОЗ, головний лікар РЛ Районний бюджет 600000 600000
Забезпечити проведення капітального ремонту фтизіатричного відділення РП з врахуванням інфекційного контролю Протягом 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконкомВОЗ, головний лікар РП Районний бюджет 600000 600000
Забезпечити сучасною вентиляційною системою протитутуберкульозне відділення РЛ
 
 
Протягом 2017 року
 
 
Райдержадмі-ністрація, міськвиконкомВОЗ, головний лікар РЛ
 
 
Районний бюджет 200000 200000
Забезпечити сучасною вентиляційною системою протитутуберкульозне відділення РП Протягом 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконком ВОЗ, головний лікар РП Районний бюджет 200000 200000
Забезпечити фтизіатричне відділення РЛ очисними спорудами згідно інфекційного контролю Протягом 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконкомВОЗ, головний лікар РЛ Районний бюджет 200000 200000
Забезпечити фтизіатричне відділення РП очисними спорудами згідно інфекційного контролю Протягом 2017 року Райдержадмі-ністрація, міськвиконкомВОЗ, головний лікар РП Районний бюджет 200000 200000
7. Залучення громадянського суспільства у сфері протидії туберкульозу Залучення організацій громадянського суспільства до активної участі у протидії туберкульозу, у тому числі до виконання державного соціального замовлення, забезпечення захисту населення із обмеженим доступом до медичної допомоги, розв’язання проблеми, пов’язаної з негативним ставленням суспільства до хворих на туберкульоз та їх дискримінації у системі охорони здоров’я Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконком, ВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП Наявність розробленого та затвердженого плану  інформаційно-роз’ясню-вальної роботи з питань про захворювання на туберкульоз 1 1 1 1 1
Підвищення рівня громадської обізнаності з питань туберкульозу шляхом видання та розповсюдження інформаційних матеріалів Щороку, протягом 2017 – 2021 років Райдержадмі-ністрація, міськвиконкомВОЗ, фтизіатричні відділення РЛ,РП
 
 
 
Усього за Програмою коштів обласного бюджету: 3319000 2236000 249000 2635000 278000 292,5000