ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 2
ПРОЄКТ
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
дванадцяте засідання першої сесії VIII скликання
Р І Ш Е Н Н Я №
07 грудня 2021 року м.Хуст
Про звіт голови районної ради
Відповідно до пункту 17 частини шостої статті 55 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши та обговоривши звіт голови районної ради про діяльність за період з листопада 2020 по грудень 2021 року, районна рада
вирішила:
Звіт голови районної ради про діяльність за звітний період з листопада 2020 по грудень 2021 року взяти до відома (додається).
Голова районної ради Назарій ПАВЛІЙ
Звіт голови районної ради за період з листопада 2020
по грудень 2021 року
Шановні депутати та присутні!
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає щорічний звіт голови районної ради про свою діяльність, у тому числі про виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» та здійснення державної регуляторної політики.
Сьогодні, разом з вами, хотілося б проаналізувати, що вдалося зробити позитивного за 2021 рік і над вирішенням яких проблем необхідно працювати надалі.
Я можу охарактеризувати роботу районної ради за 2021 рік як конструктивну ,і не зважаючи на політичні та економічні труднощі, що є у державі, нам з вами вдається знаходити порозуміння та приймати виважені рішення.
Нагадаю, що у складі Хустської районної ради 8-го скликання - 42 депутата, представлені 7 політичних сил: «Рідне Закарпаття» - 10, «Слуга Народу» - 9, «Команда Андрія Балоги» - 6, «Всеукраїнське обʼєднання «Батьківщина» - 5, Опозиційна платформа «За життя» - 4, «За майбутнє» - 4, «Європейська Солідарність» - 4.
Рейтинг активності політичних сил районної ради з листопада 2020 по грудень 2021 року становить:
«Слуга Народу» - 87,10 %;
«Команда Андрія Балоги» - 82,80 %;
«Європейська Солідарність» - 79,84 %;
«Рідне Закарпаття» - 73,68 %;
«За майбутнє» - 62,10 %;
«Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» - 61,68 %;
Опозиційна платформа «За життя» - 60,32 %
Серед депутатів Хустської районної ради за звітний період із 100-відсотковою явкою відзначились: Білецький Іван Юрійович, Білогорка Еріка Іванівна, Караслай Сергій Васильович, Катринець Надія Іванівна, Король Володимир Васильович, Маді Дмитро Дмитрович, Матішинець Артем Вячеславович, Міклош Василь Васильович і Пригара Петро Йосипович.
У 2021 році відбулися зміни у депутатському корпусі районної ради, а саме: достроково склав повноваження депутат районної ради Костюк Роман Іванович, у зв’язку з тим, що перейшов на посаду заступника голови Синевирської територіальної громади. На засіданні сесії районної ради депутатами підтримано відповідне рішення про висування наступного кандидата за списком політичної партії «БАТЬКІВЩИНА» Шовак Ганну Михайлівну.
Увесь депутатський корпус працював без оглядки на партійність, без політичного протистояння незважаючи на різні політичні уподобання .
Разом із вами ми прагнули організувати роботу так, щоб якомога ефективніше виконувати свої обов’язки, передбачені діючим законодавством і, головне, компетентно приймати відповідні рішення.
Робота районної ради проводилась відповідно до вимог діючого законодавства та Регламенту роботи районної ради VІІІ скликання.
Пріоритетними напрямами нашої роботи у 2021 році були:
- прийняття низки районних програм, спрямованих на підвищення соціально-економічного та культурного розвитку Хустського району та їх вчасне фінансування;
- забезпечення належного контролю за ефективним управлінням майном, що знаходиться у спільній власності територіальних громад району;
- впровадження нових форм співпраці із територіальними громадами, використовуючи можливість співфінансування;
- продовження роботи децентралізації;
- передача майна громадянам.
Нагадаю, що рішенням сесії районної ради, згідно з чинним законодавством, делеговано цілий ряд повноважень Хустській райдержадміністрації. В першу чергу це розробка та виконання програми соціально-економічного розвитку району, виконання районного бюджету, розвиток освіти, охорони здоров’я, соціальний захист тощо. Тому ці розділи висвітлюються в звіті голови районної державної адміністрації . Звіт заслуховується щорічно. Основною організаційно-правовою формою роботи районної ради була і залишається сесійна робота, яка складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій та узгоджується президією.
До підготовки порядку денного пленарних засідань залучалися працівники виконавчого апарату, депутати, фахівці та спеціалісти управлінь, відділів райдержадміністрації, керівники установ та підприємств комунальної власності.
Всі депутати мають можливість завчасно отримати необхідні матеріали в повному обсязі, що забезпечує прозорість дій ради. Відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» проєкти рішень заздалегідь розміщуються на офіційній веб-сторінці районної ради та попередньо вивчаються і обговорюються на засіданнях постійних комісій. На веб-сторінці районної ради розміщуються рішення сесій районної ради і результати поіменного голосування.
Для забезпечення виконання вищезазначених напрямів роботи упродовж звітного періоду було проведено 1 сесію районної ради та 11 пленарних засідань.
Розглянуто та ухвалено 233 рішення, у тому числі щодо:
- затвердження та внесення змін до районного бюджету;
- управління комунальною власністю;
- затвердження районних программ та внесення змін до них;
- виконання райдержадміністрацією делегованих повноважень;
- звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України, депутатів Закарпатської обласної ради та обласної державної адміністрації;
- діяльності правоохоронних органів.
На сесіях заслуховувались інформації керівника Хустської окружної прокуратури Закарпатської області та керівництва відділу поліції в Закарпатській області про стан законності, боротьби із злочинністю та результати діяльності на відповідній території, керівників територіальних підрозділів органів центральної влади.
Районною радою за звітний період ухвалено 28 районних програм, які стосувалися всіх сфер життєдіяльності району.
Ці документи визначають основні напрямки нашої спільної роботи. Однак через зміни до Бюджетного законодавства та обмеженість коштів районного бюджету, фінансування таких проводилося у вкрай обмежених можливостях.
Прийняття різногалузевих програм дає можливість у районному бюджеті за наявності, передбачити кошти на вирішення того чи іншого питання, за цим стоїть соціальний захист нашого населення.
Важливою складовою роботи районної ради є діяльність постійних комісій ради, які згідно статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органами ради, створеними для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради.
Як показала практика, левова частка роботи з розгляду питань відбувається саме на засіданнях постійних комісій.
Жоден проєкт рішення на засіданнях сесій не розглядається без попереднього опрацювання та рекомендацій постійних профільних комісій.
З метою всебічного вивчення та обговорення питань, районною радою практикувалося проведення спільних засідань постійних комісій.
Постійні комісії проводять свою роботу в тісній співпраці з фінансовим відділом районної державної адміністрації та головними розпорядниками бюджетних коштів. Присутність відповідальних осіб районної державної адміністрації, керівників районних підприємств, організацій і установ, виконавчого апарату районної ради на засіданнях комісій дає змогу депутатам отримати вичерпне роз’яснення з будь-якого питання, внести свої пропозиції та зміни до проєктів рішень.
Звітуючи сьогодні за рік роботи всієї районної ради, хочу відзначити роботу всіх постійних комісій і їх керівників, а саме:
постійна комісія районної ради з питань бюджету;
з питань культури, туризму, молоді та спорту;
з питань соціального захисту та національних меншин;
з питань освіти та науки;
з питань охорони здоров‘я;
з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування;
з питань законності, правопорядку, регламенту та депутатської етики;
з питань будівництва, транспорту, шляхів, енергетики, майна та зв‘язків.
Важливим напрямом роботи районної ради є забезпечення розробки та затвердження головного фінансового документу – районного бюджету.
Процес формування минулорічного бюджету відзначався високою активністю депутатів та місцевих територіальних громад. При розгляді проєкту бюджету, поданого районною державною адміністрацією, профільна комісія районної ради намагалася максимально врахувати пропозиціі та зауваження, що поступили до комісії від учасників бюджетного процесу.
Вважаю, що районний бюджет формувався прозоро та з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України.
Спільно з фінансовим відділом райдержадміністрації та профільною постійною комісією районної ради своєчасно і оперативно здійснювався перерозподіл бюджетних призначень видаткової частини районного бюджету з тим, щоб головні розпорядники коштів змогли використати всі наявні фінансові ресурси для забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ, забезпечували видатки по захищених статтях.
Хустська районна рада є членом Асоціації органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати-Україна» і Української асоціації районних та обласних рад, з якими налагоджено співпрацю, результатом якої є можливість брати участь в нарадах, он-лайн семінарах, які проводять Асоціації з актуальних питань діяльності місцевого самоврядування.
Разом з депутатами районної ради намагаємось брати активну участь в заходах, які відбуваються в районі та області. Це, в першу чергу, відзначення загальнодержавних і професійних свят, дат, пов’язаних з історичними подіями.
Крім того, практично в кожній територіальній громаді на досить високому організаційному та професійному рівні проводяться свята, фестивалі, які збирають чимало жителів нашого та інших районів.
У підвищенні ефективності діяльності районної ради значну роль відіграє виконавчий апарат районної ради.
Протягом року працівники апарату здійснювали організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності районної ради, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування.
Слід зазначити злагоджену роботу виконавчого апарату ради та депутатського корпусу. Вони спільно працювали над підготовкою пленарних засідань та засідань постійних комісій, попередньо вивчали стан справ з обговорюваних проблем, відпрацьовували проєкти рішень.
За звітний період в районній раді зареєстровано 733 документи по вхідній документації. Всі вони були опрацьовані у визначені терміни. Також було підготовлено і відправлено 686 вихідних документів.
За цей період мною було видано 274 розпоряджень.
Надзвичайно важливою ланкою діяльності районної ради і виконавчого апарату є робота зі зверненнями громадян.
Дні прийому керівництвом районної ради скасовано і запроваджено систему щоденної комунікації з громадянами.
Фактично ж прийом громадян проводиться щоденно.
Звернення громадян певною мірою забезпечують постійний зв'язок між керівництвом районної ради та мешканцями району, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему громади.
Протягом звітного періоду до районної ради надійшло 21 звернення громадян.
Щодо усіх звернень було надано роз’яснення та вирішено усі питання, порушенні у зверненнях.
Найбільше питань, що порушувалися у зверненнях, стосувалися соціального захисту населення.
За звітний період до районної ради надійшли запити на отримання публічної інформації, на які своєчасно надано відповіді.
Запити стосувалися:
використання субвенції з обласного бюджету бюджетами міст, районів та об'єднаних територіальних громад на виконання доручень виборців депутатами обласної ради;
надходження та використання дотацій та субвенцій з державного та обласного бюджету, які були спрямовані на проведення капітальних видатків по об'єктах, розташованих на території громад;
перевірки окремих депутатів щодо можливого порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції";
кількості органів державної влади та місцевого самоврядування, які мають адресу у доменній зоні gov.ua.
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією депутатський корпус та виконавчий апарат районної ради працюють відповідно до затвердженого Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Хустській районній раді та її виконавчому апараті. У разі виникнення конфлікту інтересів при прийнятті рішень під час розгляду окремих питань на сесіях ради оголошуються відповідні заяви.
У звітному періоді районна рада працювала за принципами публічності, прозорості та відкритості, керуючись у своїй діяльності Законами України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та іншими законодавчими актами.
Проєкти рішень з питань, що виносились на розгляд сесій, розміщувалися для ознайомлення на офіційній вебсторінці районної ради.
Результати поіменного голосування оприлюднюються в день проведення пленарного засідання.
Рішення оприлюднюються в 5-денний термін.
На вебсторінці районної ради постійно оновлюється інформація про діяльність депутатського корпусу, про заходи та події, що відбуваються в районі.
Діяльність районної ради у звітному періоді охоплювала різні сфери економічного, соціального та культурного життя району. Ми тісно співпрацювали з районною державною адміністрацією, територіальними громадами району, підприємствами, установами, громадськими організаціями і завжди прагнули до порозуміння, щоб разом вирішувати актуальні питання.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" не передбачена вертикаль підпорядкування однієї ради іншій і це є основою місцевого самоврядування.
Тому і співпрацю із територіальними громадами ми будуємо на взаєморозумінні, із врахуванням спільних інтересів, обов'язків і відповідальності перед виборцями.
ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Хочу подякувати всім за розуміння та підтримку, активну громадянську позицію, прагнення працювати на благо району.
Депутатам слід продовжувати активно спілкуватися з виборцями, проводити роз’яснювальну роботу щодо проведення різних реформ, вивчати їхню думку.
Можна з упевненістю сказати, що переважна більшість депутатів районної ради восьмого скликання досить добре співпрацює із старостами територіальних громад.
Але попереду багато справ. Тому кожен депутат районної ради повинен замислитись над тим, що зроблено протягом року та визначити пріоритетні напрямки діяльності у цьому році.
Значною мірою наші успіхи залежать від впровадження державної політики на місцях. Цю роботу виконують голови міських, селищних та сільських рад спільно з посадовими особами місцевого самоврядування та депутатським корпусом. Саме їх робота є основною ланкою самоврядування.
Нині, маючи значний фінансовий запас, місцеві громади району успішно вкладають кошти в розвиток своїх територій: ремонтують і проводять реконструкцію ФАПів, дитячих садків, будинків культури, шкіл та інших інфраструктурних об’єктів.
Окрема подяка депутату Закарпатської обласної ради Мирославу Білецькому за матеріальну підтримку закладів соціальної сфери, культурно–мистецьких, спортивних заходів, які відбуваються в районі та поза його межами, допомогу інвалідам, багатодітним родинам, людям похилого віку.
Сподіваюсь на подальшу тісну співпрацю з усіма, бо у нас з вами спільна мета і спільна відповідальність перед людьми.
Районною радою за звітний період ухвалено 28 районних програм, які стосувалися всіх сфер життєдіяльності району.
Ці документи визначають основні напрямки нашої спільної роботи. Однак через зміни до Бюджетного законодавства та обмеженість коштів районного бюджету, фінансування таких проводилося у вкрай обмежених можливостях.
Прийняття різногалузевих програм дає можливість у районному бюджеті за наявності, передбачити кошти на вирішення того чи іншого питання, за цим стоїть соціальний захист нашого населення.
Важливою складовою роботи районної ради є діяльність постійних комісій ради, які згідно статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органами ради, створеними для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради.
Як показала практика, левова частка роботи з розгляду питань відбувається саме на засіданнях постійних комісій.
Жоден проєкт рішення на засіданнях сесій не розглядається без попереднього опрацювання та рекомендацій постійних профільних комісій.
З метою всебічного вивчення та обговорення питань, районною радою практикувалося проведення спільних засідань постійних комісій.
Постійні комісії проводять свою роботу в тісній співпраці з фінансовим відділом районної державної адміністрації та головними розпорядниками бюджетних коштів. Присутність відповідальних осіб районної державної адміністрації, керівників районних підприємств, організацій і установ, виконавчого апарату районної ради на засіданнях комісій дає змогу депутатам отримати вичерпне роз’яснення з будь-якого питання, внести свої пропозиції та зміни до проєктів рішень.
Звітуючи сьогодні за рік роботи всієї районної ради, хочу відзначити роботу всіх постійних комісій і їх керівників, а саме:
постійна комісія районної ради з питань бюджету;
з питань культури, туризму, молоді та спорту;
з питань соціального захисту та національних меншин;
з питань освіти та науки;
з питань охорони здоров‘я;
з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування;
з питань законності, правопорядку, регламенту та депутатської етики;
з питань будівництва, транспорту, шляхів, енергетики, майна та зв‘язків.
Важливим напрямом роботи районної ради є забезпечення розробки та затвердження головного фінансового документу – районного бюджету.
Процес формування минулорічного бюджету відзначався високою активністю депутатів та місцевих територіальних громад. При розгляді проєкту бюджету, поданого районною державною адміністрацією, профільна комісія районної ради намагалася максимально врахувати пропозиціі та зауваження, що поступили до комісії від учасників бюджетного процесу.
Вважаю, що районний бюджет формувався прозоро та з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України.
Спільно з фінансовим відділом райдержадміністрації та профільною постійною комісією районної ради своєчасно і оперативно здійснювався перерозподіл бюджетних призначень видаткової частини районного бюджету з тим, щоб головні розпорядники коштів змогли використати всі наявні фінансові ресурси для забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ, забезпечували видатки по захищених статтях.
Хустська районна рада є членом Асоціації органів місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати-Україна» і Української асоціації районних та обласних рад, з якими налагоджено співпрацю, результатом якої є можливість брати участь в нарадах, он-лайн семінарах, які проводять Асоціації з актуальних питань діяльності місцевого самоврядування.
Разом з депутатами районної ради намагаємось брати активну участь в заходах, які відбуваються в районі та області. Це, в першу чергу, відзначення загальнодержавних і професійних свят, дат, пов’язаних з історичними подіями.
Крім того, практично в кожній територіальній громаді на досить високому організаційному та професійному рівні проводяться свята, фестивалі, які збирають чимало жителів нашого та інших районів.
У підвищенні ефективності діяльності районної ради значну роль відіграє виконавчий апарат районної ради.
Протягом року працівники апарату здійснювали організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності районної ради, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування.
Слід зазначити злагоджену роботу виконавчого апарату ради та депутатського корпусу. Вони спільно працювали над підготовкою пленарних засідань та засідань постійних комісій, попередньо вивчали стан справ з обговорюваних проблем, відпрацьовували проєкти рішень.
За звітний період в районній раді зареєстровано 733 документи по вхідній документації. Всі вони були опрацьовані у визначені терміни. Також було підготовлено і відправлено 686 вихідних документів.
За цей період мною було видано 274 розпоряджень.
Надзвичайно важливою ланкою діяльності районної ради і виконавчого апарату є робота зі зверненнями громадян.
Дні прийому керівництвом районної ради скасовано і запроваджено систему щоденної комунікації з громадянами.
Фактично ж прийом громадян проводиться щоденно.
Звернення громадян певною мірою забезпечують постійний зв'язок між керівництвом районної ради та мешканцями району, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему громади.
Протягом звітного періоду до районної ради надійшло 21 звернення громадян.
Щодо усіх звернень було надано роз’яснення та вирішено усі питання, порушенні у зверненнях.
Найбільше питань, що порушувалися у зверненнях, стосувалися соціального захисту населення.
За звітний період до районної ради надійшли запити на отримання публічної інформації, на які своєчасно надано відповіді.
Запити стосувалися:
використання субвенції з обласного бюджету бюджетами міст, районів та об'єднаних територіальних громад на виконання доручень виборців депутатами обласної ради;
надходження та використання дотацій та субвенцій з державного та обласного бюджету, які були спрямовані на проведення капітальних видатків по об'єктах, розташованих на території громад;
перевірки окремих депутатів щодо можливого порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції";
кількості органів державної влади та місцевого самоврядування, які мають адресу у доменній зоні gov.ua.
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою реалізації державної політики у сфері боротьби з корупцією депутатський корпус та виконавчий апарат районної ради працюють відповідно до затвердженого Порядку запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у Хустській районній раді та її виконавчому апараті. У разі виникнення конфлікту інтересів при прийнятті рішень під час розгляду окремих питань на сесіях ради оголошуються відповідні заяви.
У звітному періоді районна рада працювала за принципами публічності, прозорості та відкритості, керуючись у своїй діяльності Законами України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію» та іншими законодавчими актами.
Проєкти рішень з питань, що виносились на розгляд сесій, розміщувалися для ознайомлення на офіційній вебсторінці районної ради.
Результати поіменного голосування оприлюднюються в день проведення пленарного засідання.
Рішення оприлюднюються в 5-денний термін.
На вебсторінці районної ради постійно оновлюється інформація про діяльність депутатського корпусу, про заходи та події, що відбуваються в районі.
Діяльність районної ради у звітному періоді охоплювала різні сфери економічного, соціального та культурного життя району. Ми тісно співпрацювали з районною державною адміністрацією, територіальними громадами району, підприємствами, установами, громадськими організаціями і завжди прагнули до порозуміння, щоб разом вирішувати актуальні питання.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" не передбачена вертикаль підпорядкування однієї ради іншій і це є основою місцевого самоврядування.
Тому і співпрацю із територіальними громадами ми будуємо на взаєморозумінні, із врахуванням спільних інтересів, обов'язків і відповідальності перед виборцями.
ШАНОВНІ КОЛЕГИ!
Хочу подякувати всім за розуміння та підтримку, активну громадянську позицію, прагнення працювати на благо району.
Депутатам слід продовжувати активно спілкуватися з виборцями, проводити роз’яснювальну роботу щодо проведення різних реформ, вивчати їхню думку.
Можна з упевненістю сказати, що переважна більшість депутатів районної ради восьмого скликання досить добре співпрацює із старостами територіальних громад.
Але попереду багато справ. Тому кожен депутат районної ради повинен замислитись над тим, що зроблено протягом року та визначити пріоритетні напрямки діяльності у цьому році.
Значною мірою наші успіхи залежать від впровадження державної політики на місцях. Цю роботу виконують голови міських, селищних та сільських рад спільно з посадовими особами місцевого самоврядування та депутатським корпусом. Саме їх робота є основною ланкою самоврядування.
Нині, маючи значний фінансовий запас, місцеві громади району успішно вкладають кошти в розвиток своїх територій: ремонтують і проводять реконструкцію ФАПів, дитячих садків, будинків культури, шкіл та інших інфраструктурних об’єктів.
Окрема подяка депутату Закарпатської обласної ради Мирославу Білецькому за матеріальну підтримку закладів соціальної сфери, культурно–мистецьких, спортивних заходів, які відбуваються в районі та поза його межами, допомогу інвалідам, багатодітним родинам, людям похилого віку.
Сподіваюсь на подальшу тісну співпрацю з усіма, бо у нас з вами спільна мета і спільна відповідальність перед людьми.