ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 26

ПРОЄКТ

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
ЗАКАРПАТСЬКОЇ  ОБЛАСТІ
десяте засідання першої сесії VIII скликання

 
Р І Ш Е Н Н Я   №
17 вересня 2021 року                                                                     м. Хуст
 
 
 
Про звернення до народних депутатів України щодо збереження районних рад в системі органів місцевого самоврядування
 
 
 
            Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», враховуючи  звернення депутатів від17.09.2021 року, з метою збереження районних рад в системі органів місцевого самоврядування, районна рада 
 
в и р і ш и л а :
 
1. Підтримати звернення депутатів Хустської районної ради до народних депутатів України щодо збереження районних рад в системі органів місцевого самоврядування (додається).
2. Виконавчому апарату районної ради надіслати дане рішення народним депутатам України:  Балога В.І., Горват Р.І., Жупанин А.В., Костюх А.В., Кривошеєв І.С., Крулько І.І., Лаба М.М., Лунченко В.В., Петьовка В.В., Поляк В.М., Тищенко М.М.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Станко М.І. та постійну комісію районної ради з питань законності, правопорядку, регламенту та депутатської етики (Микулін М.М.).
 
 
 
Голова районної ради                                                            Назарій ПАВЛІЙ
 
 
Народним депутатам України:
Балога В.І.
Горват Р.І.
Жупанин А.В.
Костюх А.В.
Кривошеєв І.С.
Крулько І.І.
Лаба М.М.
Лунченко В.В.
Петьовка В.В.
Поляк В.М.
Тищенко М.М.
 
 
ЗВЕРНЕННЯ
 
 
Ми, депутати Хустської районної ради Закарпатської області вкрай занепокоєні ситуацією, що складається у зв’язку з ініціюванням попереднім урядом України проведення широкомасштабної адміністративно-територіальної реформи, в ході якої мають бути ліквідовані районні ради.
 
За моделлю адміністративно-територіального устрою з колишніх 13 районів Закарпаття утворено шість районів: Берегівський район, Мукачівський район, Рахівський район, Тячівський район, Ужгородський район та Хустський район (постанова Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів», опублікованої 17 липня 2020 року).
 
Однак, на території України планується процес реформування (ліквідації) на субрегіональному (районному) рівні. На жаль, перший етап децентралізації та об'єднання громад залишив районні ради майже без повноважень.
 
          Так, прийнятими Верховною Радою України змінами до Бюджетного кодексу України (від 17.09.2020 р. № 907-IX), значно обмежені джерела наповнення районних бюджетів, а також виключено районні ради з фінансової мережі на отримання коштів із Державного бюджету України.
 
          Як наслідок, такі зміни унеможливили виконання райрадами з 1 січня 2021 року не тільки повноважень, визначених профільним Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», але й повноважень, визначених статтею 143 Конституції України.
 
На нашу думку, радикальні реформи є надзвичайно складним і комплексним процесом, що має колосальні ризики. Ліквідація районних рад не вплине в бік покращення на якість соціально-управлінських послуг, що надаються населенню тільки місцевими радами. 
 
Навпаки, це не наблизить, а віддалить владу від громадян, що особливо згубно позначиться на сільських мешканцях.
 
          Хустський район – це економічно розвинутий регіон. Саме тому депутатський корпус та громадськість не сприймає можливість ліквідації районних рад.
 
          Принагідно зауважуємо, що стаття 143 Конституції України визначає, що районні ради забезпечують:
            - формування, затвердження програм соціально-економічного і культурного розвитку району, контроль за їх виконанням;
            - формування та затвердження районних бюджетів, у тому числі з коштів державного бюджету, для їх відповідного розподілу між територіальними громадами;
            - виконання спільних проектів за рахунок коштів районного бюджету;
            - виконання спільних проектів за рахунок коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, а також забезпечення контролю їх виконання та інших повноважень.
 
            Тобто, ці повноваження гарантовані Конституцією України, а зміни так і не внесені.Також, норми законів та інших нормативно-правових актів не можуть суперечити нормам Основного Закону держави. Навіть такий важливий закон, як Бюджетний кодекс України, не може через обмеження фінансових можливостей  зменшувати обсяг конституційних повноважень районних рад.
 
            Згідно проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від 15.09.2021 року забезпечення районного бюджету Хустського району (код 07313200000) спрямованими коштами на виконання повноважень складає всього 1 297 900 грн. 00 коп.
 
            Проте в минулому році, згідно показників лічильника обліку газу, на опалення адміністративного будинку районної ради та районної державної адміністрації використано 48 000 куб.м. газу за опалювальний період.
 
            При аналогічних показниках використання газу, враховуючи сьогоднішню ціну на газ для бюджетних установ, тільки на витрати з опалення адміністративного будинку районної ради та районної державної адміністрації необхідно передбачити кошти в сумі 1 200 000 грн. (48 000 * 25 грн. = 1 200 000 грн.) і це без урахування витрат на електроенергію, воду, інші видатки.
 
            Як вбачається з минулорічних витрат, враховуючи сьогоднішні ринкові ціни, на утримання районної ради необхідні більші видатки, і це не враховуючи кошти на заробітну плату працівників виконавчого апарату та господарського відділу районної ради.
 
            Звертаємо увагу, що такий стан справ паралізує роботу не тільки районних рад, а й районних державних адміністрацій, які, в переважній більшості, розміщені у адміністративних будівлях, власником яких є районна рада.
 
              Враховуючи вищенаведене, необхідно внести зміни і до Бюджетного кодексу України щодо повернення районних рад до фінансової мережі для отримання коштів із державного бюджету, а також щодо закріплення за районними радами стабільних джерел наповнення районних бюджетів.
 
              Усвідомлюючи свою відповідальність перед жителями (виборцями) району та розділяючи Вашу готовність робити все можливе для підвищення рівня життя мешканців Хустщини та області, просимо підтримати наші пропозиції задля інтересів територіальних громад, поліпшення соціальних стандартів, розвитку місцевого самоврядування.
 
              Сподіваємось на Вашу підтримку та відновлення партнерських відносин державної влади і місцевого самоврядування!
 
 
 
 
 
Звернення прийнято на десятому засіданні першої сесії Хустської районної ради Закарпатської областіVІІІ скликання
 
 
Депутати Хустської районної ради
VІІІ скликання