ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 16
ПРОЄКТ
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
десяте засідання першої сесії VIII скликання
Р І Ш Е Н Н Я №
17 вересня 2021 року м. Хуст
Про затвердження районної Програми
вдосконалення ефективності управління
та оперативності обслуговування фінансових
ресурсів місцевих бюджетів району на 2021-2022 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити районну Програму вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2021-2022 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Станко М.І. та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Цімбота В.І.).
17 вересня 2021 року м. Хуст
Про затвердження районної Програми
вдосконалення ефективності управління
та оперативності обслуговування фінансових
ресурсів місцевих бюджетів району на 2021-2022 роки
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити районну Програму вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2021-2022 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Станко М.І. та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Цімбота В.І.).
|
Голова районної ради Назарій ПАВЛІЙ |
ЗАТВЕРДЖЕНО | СХВАЛЕНО |
рішенням районної ради | Розпорядженням голови |
________ № _____ | державної адміністрації |
02.08.2021 року № 242 |
ПРОГРАМА
вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів
району на 2021-2022 роки
І. Передумови
Питання прозорості бюджетного процесу, ефективності використання наявних фінансових ресурсів та цільового спрямування бюджетних коштів місцевих бюджетів набувають особливої актуальності в умовах запровадження нових норм бюджетного законодавства, які сприяють більш ефективному їх використанню.
Зміни бюджетної політики та нормативних актів, які відбуваються під впливом демократичного механізму приймання рішень, розширення завдань та функцій органів державної влади, підвищують місце і роль фінансових органів в обслуговуванні розпорядників та одержувачів коштів державного, місцевого бюджетів, контролю за їх цільовим використанням.
Програма розроблена у відповідності до Конституції України, Законів України „Про державний бюджет України”, „Про місцеві державні адміністрації” та інших законів, наказів, інструкції та інших нормативних актів Міністерства фінансів України, з метою вирішення проблем розвитку району, забезпечення концентрації фінансових, матеріально-технічних ресурсів, а також для координування діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, установ та організацій.
Відповідно до Бюджетного кодексу України та інших нормативно – правових актів, фінансовий відділ райдержадміністрації забезпечує реалізацію державної бюджетної політики на території району. Здійснює загальну організацію та управління виконанням районного бюджету на території району, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету, проведення експертизи проектів нормативно-правових документів райдержадміністрації та районної ради в частині дотримання бюджетного законодавства та можливості фінансового забезпечення. Здійснює контроль за відповідністю бюджетному законодавству показників затверджених бюджетів, розпису бюджету, кошторисів бюджетних установ та інших документів, які використовуються у бюджетному процесі.
ІІ. Мета
Головною метою Програми є підвищення ефективності та якості роботи структурних підрозділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади щодо реалізації повноважень, супроводу програм розвитку району, забезпечення аналітичними, інформаційними, звітними та іншими матеріалами, необхідними для прийняття управлінських рішень і використання для цього сучасних (креативних) інформаційних технологій. Налагодження зворотного зв’язку щодо співпраці відділу фінансів державної адміністрації і інших її структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування (сільських, селищної рад) територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади з підприємствами, установами, організаціями та громадянами району у процесі реалізації державної регіональної політики із застосуванням сучасної комп’ютерно-технологічної бази та надання оперативної, кваліфікованої консультації у процесах управління соціально-економічним розвитком району.
Підвищення соціальних стандартів для державних службовців, а саме: виплати всіх складових заробітної плати гарантованих чинним законодавством, що забезпечить належний рівень існування та життя державних службовців, що в свою чергу призведене до якісного та ефективного з високим рівнем професіоналізму виконання своїх посадових обов’язків та делегованих їм повноважень.
ІІІ. Шляхи і засоби вирішення проблем, обсяги та джерела фінансування Програми
Програма передбачає проведення протягом 2021-2022 років заходів, направлених на залучення громадськості до процесів формування і реалізації державної регіональної політики, проведення інформаційних заходів щодо діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в частині розробки і виконання програм розвитку району, підтримку їх ініціатив, вивчення громадської думки жителів району та надання їм і органам місцевого самоврядування консультацій, аналітичних, інформаційних, звітних та інших матеріалів.
Одним із вагомих факторів спрямування активності працівників на досягнення конкретних результатів є стимулювання. Ефективність стимулювання пов’язана з проблемою диференціації доходів працівників відділу
Досягнення поставлених цілей можливе за умови належного фінансового забезпечення діяльності відділу. Програма передбачає фінансове забезпечення видатків на поточне утримання відділу фінансів райдержадміністрації, що буде сприяти ефективному функціонуванню, підвищенню оперативності та ефективності прийняття та реалізації управлінських рішень.
Виконавцями Програми виступає відділ фінансів районної державної адміністрації.
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів районного бюджету у межах бюджетних призначень за рахунок вільного залишку бюджетних коштів, або перевиконання дохідної частини загального фонду районного бюджету з урахуванням вимог статті 85 Бюджетного кодексу України.
Прогнозовані обсяги фінансування заходів програми складають 152,0 тис.грн. згідно додатком до Програми.
IV. Завдання і заходи Програми
Керованість фінансовими ресурсами виходить на перше місце для фінансових органів різних рівнів влади та органів місцевого самоврядування. Необхідність чіткого контролю за рухом фінансових ресурсів, забезпечення правильного розподілу коштів і їх витрачання для досягнення найбільшої економічної віддачі, повної та оперативної інформації, яка пов’язана з плануванням бюджету, звітністю.
Для досягнення зазначених цілей і завдань необхідний ефективний супровід із застосуванням інформаційних технологій, моніторинг виконання запланованих показників районного бюджету;
удосконалення управління державними фінансами та забезпечення єдиного підходу до процесів складання розпису і виконання районного бюджету;
запровадження нових напрямів і методів здійснення управлінських функцій, таких як аналітична, роз’яснювальна, інформаційна та контролююча робота щодо планування і ефективності використання коштів за всіма напрямами - від витрат на утримання установ і організацій до їх витрачання на соціально важливі цілі, дотримання фінансово-бюджетної дисципліни;
встановлення систематичного обміну інформацією між усіма учасниками бюджетного процесу, а також органами, які забезпечують та контролюють його виконання, тобто, необхідна сучасна комп’ютерно-технологічна, програмно-аналітична база у відділі фінансів райдержадміністрації, яка дозволить ефективно впроваджувати інформаційні технології та відповідне програмне забезпечення;
Зросла також потреба у проведенні роз’яснювальних заходів з питань законодавства з охопленням широкої аудиторії як працівників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, бюджетних установ, так і громадян.
Основою успішного громадянського суспільства є доступ громадян до інформації і можливість участі у прийнятті рішень та оперативному отриманні кваліфікованої консультації. Цьому сприяє широке застосування інформаційних технологій. Прозорість та публічність інформації надає можливість для контролю за цільовим витрачанням фінансових ресурсів, підвищує довіру населення і громадянських інститутів до влади, що створює передумови для суспільної злагоди. Відповідно, підвищується відповідальність органів виконавчої влади за ефективність витрачання бюджетних коштів, оскільки посилюється можливість контролю з боку громадськості за якістю прийнятих рішень, їх втіленням у життя.
V. Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть можливість:
покращити конструктивну співпрацю між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фінансовими, контрольно-ревізійними органами, казначейством, з місцевими громадами щодо вирішення питань соціально-економічного розвитку району, ефективного виконання місцевих бюджетів;
активізувати участь громадськості у формуванні та реалізації державної регіональної політики;
врахувати пропозиції інститутів громадянського суспільства та думку громадськості у вирішенні завдань соціально-економічного і культурного розвитку територіальної громади Хустщини;
покращити процес інформування жителів району про діяльність місцевих органів виконавчої влади в частині дотримання ними законодавства;
отримати оперативні консультації, обговорити актуальні проблеми з реалізації програм розвитку району на форумі за участю фахівців органів виконавчої влади;
підвищити відповідальність органів виконавчої влади за ефективність витрачання бюджетних коштів.
Заступник голови районної ради Михайло СТАНКО
Додаток
до рішення районної ради
________№_____
Перелік заходів
спрямованих на виконання Програми вдосконалення ефективності управління та оперативності обслуговування фінансових ресурсів місцевих бюджетів району на 2021-2022 роки
Назва заходів |
2021рік | 2022 рік |
Орієнтовна вартість, грн. |
Орієнтовна вартість, грн. |
|
Придбання канцелярських та господарських товарів, передплата на газети та журнали, придбання картриджів, комплектуючих обладнань до комп’ютерної техніки, програмного забезпечення, в тому числі, для технічного захисту інформації | 3 000,00 | 10 000,00 |
Матеріальна підтримка працівників відділу фінансів Райдержадміністрації | 35 000,00 | 80 000,00 |
Заправка принтерних картриджів; технічне обслуговування та поточний ремонт комп’ютерної техніки, оргтехніки; послуги щодо придбання ліцензійних ключів у АІС «Місцеві бюджети рівня міста, району»; послуга використання ліцензії на програму М.Е.Doc, реєстрація учасників бюджетного процесу (відділу фінансів) в AIC «LOGIKA» на 2022 рік; послуги щодо поточного ремонту кабінетів відділу фінансів райдержадміністрації. | 9 000,00 | 15 000,00 |
Всього по програмі | 47 000,00 | 105 000,00 |
Заступник голови районної ради Михайло СТАНКО