ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13

ПРОЄКТ

ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
ЗАКАРПАТСЬКОЇ  ОБЛАСТІ
десяте засідання першої сесії VIII скликання

Р І Ш Е Н Н Я   №
17 вересня 2021 року                                                                         м. Хуст
 
 
Про затвердження районної Програми
сімейної, гендерної політики, запобігання
та протидії домашньому насильству, протидії
торгівлі людьми на 2021-2025 роки
 
 
 
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
 
в и р і ш и л а:
 
1. Затвердити районну Програму сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021-2025 роки (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови районної ради Станко М.І. та постійну комісію районної ради з питань бюджету (Цімбота В.І.).
 
 
 
 
    Голова районної ради                                                          Назарій ПАВЛІЙ
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                 СХВАЛЕНО
рішенням районної ради                 Розпорядженням голови
________  № _____                 державної адміністрації
             05.07.2021 № 219
 
 
РАЙОННА ПРОГРАМА
сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки

Загальні положення

 
Районну Програму сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки (далі – Програма) розроблено відповідно до законів України від 9 квітня 1999 року №586-XIV „Про місцеві державні адміністрації”, від 8 вересня 2005 року № 2866-ІV „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, від 20 вересня 2011 року № 3739-VI „Про протидію торгівлі людьми”, від 7 грудня 2017 року № 2229-VIII „Про запобігання та протидію домашньому насильству”, указів Президента України від 26 липня 2005 року № 1135/2005 „Про вдосконалення роботи центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків”, від 21 вересня 2020 року № 398/2020 „Про невідкладні заходи із запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, захисту прав осіб, які постраждали від такого насильства”, постанов Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 року № 29 „Про національного координатора у сфері протидії торгівлі людьми”, від 23 травня 2012 року № 417 „Про затвердження Порядку встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми”, від 25 липня 2012 року № 660 „Про затвердження Порядку виплати одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми”, від 22 серпня 2012 року № 783 „Про затвердження Порядку взаємодії субʼєктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми”,  від 11 квітня 2018 року № 273 „Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року”, від 22 серпня 2018 року № 654 „Про затвердження Типового положення про мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі”, від 22 серпня 2018 року № 655 „Про затвердження Типового положення про притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі”, від 22 серпня 2018 року № 658 „Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі”, Концепції Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2023 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2018 року № 728, на виконання розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 15.12.2020 № 737 „Про Регіональну програму сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки”, з метою реалізації державної сімейної, гендерної політики, спрямованої на утвердження в суспільстві соціальної справедливості та гендерної рівності; підтримку сімей, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, їх повновартісної участі у розбудові громадянського суспільства, запобігання, протидії такого негативного явища у суспільстві, як насильство у всіх його проявах, зокрема домашнє насильство та його подолання, запобігання торгівлі людьми і захисту прав осіб, які постраждали від торгівлі людьми, та надання їм допомоги.
Паспорт Програми наведено у додатку 1 до Програми.
 
1. Визначення проблемних питань, на розв’язання
яких спрямовано Програму
 
Стабільність держави й економічний розвиток суспільства значною мірою залежить від фізичного та духовного здоров’я сім’ї, ставлення держави до її проблем, інтересів і потреб.
В умовах трансформаційного періоду розвитку України потенційні можливості української сім’ї, жінок і чоловіків як рівноправних стають реальною ресурсною силою у всіх сферах життя і держава має забезпечити можливості для їх реалізації. Разом з тим такі негативні явища, як домашнє насильство в сім’ї, торгівля людьми, на жаль, мають місце у суспільстві.
Районна програма сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки – це комплекс заходів, спрямованих на створення ефективного механізму партнерства та взаємодії між органами виконавчої влади та громадськими організаціями, вдосконалення механізму взаємодії суб’єктів, які реалізують заходи щодо запобігання та протидії домашньому насильству, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, посилення координації роботи                  з виявлення та ідентифікації осіб, які постраждали від торгівлі людьми.
 
2. Мета Програми
 
Метою Програми є реалізація державної сімейної, гендерної політики, спрямованої на утвердження в суспільстві соціальної справедливості та гендерної рівності; підтримку сімей, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, їх повновартісної участі у розбудові громадянського суспільства, запобігання, протидія такого негативного явища у суспільстві, як насильство у всіх його проявах, зокрема домашнє насильство та його подолання; запобігання торгівлі людьми і захист прав осіб, які постраждали від торгівлі людьми, та надання їм допомоги.

3. Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем
 
Підтримка родин, у тому числі сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, вирішення питань запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, забезпечення гендерної рівності та попередження торгівлі людьми визначить стратегічні пріоритети розвитку сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми у Закарпатській області, започаткує організаційні шляхи її реалізації та обгрунтовує ресурсні потреби.
Реалізація Програми дозволить:
запровадити ефективний механізм партнерства та взаємодії між органами виконавчої влади та громадськими організаціями, вдосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству, підвищення рівня інформованості населення щодо форм і проявів домашнього насильства, його причин і наслідків та необхідні дії осіб;
забезпечити ефективне реагування на факти домашнього насильства через впровадження механізму взаємодії суб’єктів, які реалізують заходи щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
надати допомогу та захист особам, постраждалим від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, притягти кривдників до передбаченої законом відповідальності та відкоригувати їхню поведінку;
залучити представників громадськості до участі у реалізації прав                            і задоволенні потреб різних верств населення.
Перелік напрямів діяльності та заходів з реалізації Програми наведено у додатку 2 до Програми.
 

4. Фінансове забезпечення Програми

 
Фінансування Програми здійснюється за рахунок місцевих бюджетів, передбачених на відповідний рік, а також за рахунок інших джерел фінансування не заборонених законодавством.
Обсяг видатків, необхідних для виконання Програми, визначається щороку з урахуванням можливостей місцевих бюджетів.
 
5. Очікувані результати виконання Програми,
визначення її ефективності
 
Виконання заходів Програми забезпечить:
підвищення рівня обізнаності населення у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, руйнації негативних стереотипів та формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі сімейних відносин;
підвищення рівня професійної компетенції працівників державних органів щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
створення дієвих механізмів допомоги та захисту осіб, які постраждали від домашнього насильства;
посилення відповідальності суб’єктів взаємодії, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству;
надання вчасної допомоги особам, потерпілим від домашнього насильства, шляхом повноцінного функціонування спеціалізованих служб підтримки;
усунення негативних явищ у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах;
організацію роботи з особами, які вчинили домашнє насильство;
зменшення кількості злочинів, пов’язаних з домашнім насильством;
підвищення іміджу сім’ї;
участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства;
попередження та протидію дискримінації за ознакою статі у всіх сферах суспільного життя;
рівні права і можливості жінок та чоловіків;
участь жінок у миротворчих процесах,
захист жінок та дівчат, які постраждали внаслідок конфлікту;
зменшення гендерно зумовленого насильства;
подолання або зменшення впливу гендерних стереотипів на життя жінок та чоловіків;
представництво та лідерство жінок на місцевому рівні;
формування гідних робочих умов для чоловіків і жінок, враховуючи нерівний розподіл побутових обовʼязків і обов’язків по догляду за дітьми;
викорінення дискримінаційної культури, установок і стереотипів у робочій сфері, а також впровадження гендерних норм у робочих стандартах;
розширення економічних прав і можливостей жінок;
змогу відстоювати свої права й звертатися до відповідних органів щодо відшкодування завданої шкоди, зокрема у випадках дискримінації чи гендерно зумовленого насильства;
поліпшення взаємодії з неурядовими організаціями, результативності їх роботи;
підвищення рівня роботи у сфері протидії торгівлі людьми;
запобігання торгівлі людьми, її первинна профілактика;
захист та допомога постраждалим від торгівлі людьми.
 
 
 
 
Заступник голови районної ради                                           Михайло СТАНКО
 
 
 
Додаток
до рішення районної ради
__________№________
 
ПАСПОРТ
районної Програми сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки
 
1. Ініціатор розроблення Про-грами Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2. Розробник Програми Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
3. Відповідальний виконавець Програми Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
4. Учасники Програми Управління соціального захисту населення райдержадміністрації, служба у справах дітей райдержадміністрації, відділи райдержадміністрації: освіти,  економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я; культури, молоді та спорту; інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ), районна координаційна рада з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми, громадські об’єднання
5. Термін реалізації Програми 2021 – 2025 роки
6. Фінансове забезпечення Програми Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, передбачених на відповідний рік, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
 
 
 
 
 
Заступник голови районної ради                                           Михайло СТАНКО
 
                                                                                               

Додаток
до рішення районної ради
__________№________
НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ
районної Програми сімейної, гендерної політики, запобігання та протидії домашньому насильству,
протидії торгівлі людьми на 2021 – 2025 роки
 

з/п
Пріоритетні напрями та заходи Термін виконання Відповідальні виконавці Джере-ла фінан-сування Орієнтовні обсяги фінансування (тис. гривень) Очікувані результати
2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024
рік
2025 рік
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1. Сімейна політика
1.1. Охорона здоров’я сім’ї та дітей
1.1.1. Поліпшення сфери охо-рони здоров’я, сім’ї та дітей, формування відпо-відального ставлення до власного життя та здоров’я, у тому числі репродуктивного 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Формування відповідаль-ного ставлен-ня до власно-го життя та здоров’я сі-мей та дітей
1.1.2. Забезпечення ефективної роботи мережі кабінетів дитячої і підліткової гінекології з метою профілактики і ранньої діагностики захворювань 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я  райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Профілакти-ка і рання діагностика захворювань
1.1.3. Забезпечення проведен-ня у навчальних закладах роз’яснювальної роботи серед учнівської молоді з питань формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя 2021 – 2025 роки Відділ освіти райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Формування у дитячого населення за-сад здорово-го способу життя
1.1.4. Створення умов для активного розвитку ма-сової фізичної культури та спорту, зокрема розширення доступу ді-тей та підлітків до фізкультурно-спортив-них закладів 2021 – 2025 роки Відділ молоді та спорту райдерж-адміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Створення умов для за-безпечення оптимальної рухової ак-тивності кожної лю-дини впро-довж усього життя, поліп-шення стану здоровʼя, профілактик-ки захворю-вань і фі-зичної реабі-літації
1.1.5. Запровадження консуль-тативних послуг щодо підготовки сім’ї до вагітності і пологів 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я  райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Формування у населення засад здоро-вого способу життя, у то-му числі без-печної ста-тевої пове-дінки, підго-товка молоді до сімей-ного життя
1.1.6. Сприяння вдосконален-ню медико-генетичної служби: впровадження перинатальних і постна-тальних технологій для ранньої діагностики природженої та спадко-вої патології та системи обов’язкового скринін-гового обстеження вагітних жінок і ново-народжених 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я   райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Своєчасне виявлення осіб (сімей), що потребу-ють медико-генетичної допомоги, та актуальність первинної профілактик-ки вродженої та спадкової патології
1.1.7. Продовження пропа-ганди серед населення грудного вигодовування дітей 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я    райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Поліпшення репродук-тивного здо-ровʼя жінок шляхом роз-повсюджен-ня інфор-мації про тривалість грудного ви-годовування дітей
1.1.8. Забезпечення медичного обстеження профільними спеціалістами дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклуван-ня, вихованців дитячих будинків сімейного типу, дітей з прийомних та багатодітних сімей. Проведення відбору дітей цих категорій, які потребують санаторного лікування 2021 – 2025 роки Відділ економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я    райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Здійснення постійного контрою за здоров’ям дітей
  Разом     - - - - - -  
1.2. Сприяння життєдіяльності сім’ї та її підтримка
1.2.1. Забезпечення сімей об-ласті одноразовою нату-ральною допомогою „пакунок малюка” при народженні дитини Постійно Управління соціального захисту населення райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Підтримка сімей при народженні дитини
1.2.2. Ведення банку даних багатодітних сімей з висвітленням проблем-них питань кожної сім’ї та їх вирішення Постійно Управління соціального захисту населення райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Обстеження матеріально-побутових умов багато-дітних сімей з метою на-дання їм со-ціальної до-помоги
1.2.3. Забезпечення бланками посвідчень батьків та дітей із багатодітних сімей області для отримання пільг, у тому числі шляхом їх виго-товлення 2021 – 2025 роки Управління соціального захисту населення райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
- - - - - - Забезпечення отримання пільг багато-дітними сім’ями
1.2.4. Проведення свят та урочистих заходів з нагоди відзначення Дня матері, Всенародного дня батька, Міжнарод-ного дня сім’ї для різних категорій сімей, Дня Святого Миколая, ново-річних та різдвяних свят, організація:
регіональних конкурсів для багатодітних родин „Таланти багатодітної родини”, „Родинні скарби Срібної Землі”;
регіональних турів Все-українського фестивалю-конкурсу творчості осіб з обмеженим фізичними можливостями „Барви життя”, фотоконкурсу „Миттєвості сімейного щастя”, виставки робіт „Єднання поколінь”;
сімейних розважально-спортивних свят із врученням подарунків дітям з багатодітних, малозабезпечених сімей, творчим родинам, обда-рованим дітям
Щороку Відділ  культури, молоді та спорту райдержадміністрації,  виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- - - - - - Пропаганда національних духовних цінностей
  Разом     - - - - - -  
2. Запобігання сімейному неблагополуччю та організація надання допомоги сім’ям та дітям,
які опинилися у складних життєвих обставинах
2.1. Підвищення рівня поін-формованості населення про форми, прояви, причини і наслідки домашнього насильства; розуміння суспільством природи домашнього насильства, його непро-порційного впливу на жінок і чоловіків, зокрема на осіб з інвалідністю, вагітних жінок, осіб похилого віку Постійно Управління соціального захисту населення райдержадмі-ністрації,
Хустське районне управління поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області (за згодою),  Хустський міський центр надання вторинної правової допомоги (за згодою),
 виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
 
- - - - - - Забезпечення поінформо-ваності на-селення про форми, про-яви, причини і наслідки домашнього насильства, права, заходи та соціальні послуги, які надають різні суб’єкти, хто та як може ними скорис-татися, про відповідаль-ність кривд-ників
2.2. Забезпечення створення та функціонування спе-ціалізованих служб під-тримки постраждалих осіб:
мобільних бригад соці-ально-психологічної до-помоги особам, які постраждали від домаш-нього насильства та/або насильства за ознакою статі;
притулків для осіб, постраждалих від до-машнього насильства, вивчення альтернатив-них можливостей на-дання соціальних послуг щодо забезпечення міс-цем безпечного тимчасо-вого цілодобового пере-бування постраждалих від домашнього насиль-ства осіб
2021 – 2025 роки Виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
- - - - - - Забезпечення надання опе-ративної до-помоги сім’-ям, в яких було скоєне домашнє насильство
 
 
 
 
- - - - - Забезпечення тимчасовим місцем пере-бування осіб, постражда-лих від до-машнього насильства
2.3. Забезпечення висвіт-лення проблем домаш-нього насильства та боротьби з ним через місцеві засоби масової інформації Постійно  Відділ інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
- - - - - - Висвітлення проблем до-машнього насильства та боротьби з ним через місцеві за-соби масової інформації
  Разом     - - - - - -  
3. Реагування на факти домашнього насильства
3.1. Забезпечення корди-нації та ефективної взаємодії спеціально уповноважених органів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, інших орга-нів та установ, які виконують функції, пов’язані з проведенням заходів у сфері запо-бігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, шляхом оператив-ного взаємного інформу-вання та спільних виїздів на факти домашнього насильства Постійно Управління соціального захисту населення  райдержадмі-ністрації, служба у справах дітей райдержадміністрації, відділи райдержадміністрації: освіти, 
економіки, агропромислового розвитку, житлово-комунального господарства, екології та охорони здоров’я,    
Хустське районне управління поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області (за згодою),  Хустський міський центр надання вторинної правової допомоги (за згодою)
виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Забезпечення оперативного реагування на факти домашнього насильства
3.2. Організація та прове-дення засідань районної координаційної ради з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству та протидії торгівлі людьми Щокварталу Управління соціального захисту населення  райдержадмі-ністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Координація роботи щодо взаємодії спеціально уповноваже-них органів, що здійсню-ють заходи у сфері запобі-гання та про-тидії домаш-ньому на-сильству, гендерної рівності та протидії тор-гівлі людьми
  Разом     - - - - - -  
4. Впровадження та поширення в територіальних громадах моделей корекційних програм для осіб,
які вчинили насильство, та інших заходів із протидії домашньому насильству
4.1. Забезпечення постійного приміщення для про-ведення корекційних програм з урахуванням організаційних та мате-ріально-технічних потреб 2021 – 2025 роки Виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
-
 
Забезпечення приміщення для роботи з особами, які скоїли до-машнє на-сильство
4.2. Забезпечення прохо-дження кривдниками корекційних програм Постійно Виконавчі комітети місцевих рад (ТГ) (за згодою) - - - - - - Забезпечення проходження кривдниками корекційних програм
  Разом     - - - - - -  
5. Соціальна робота та надання соціальних послуг особам та сім’ям (у тому числі з дітьми), спрямованих на профілактику
складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків
5.1. Утворення та забезпе-чення діяльності нада-вачів соціальних послуг комунального сектору (центрів соціальних служб, центрів надання соціальних послуг та інших закладів), фахівців із соціальної роботи в об’єднаних терито-ріальних громадах 2021 – 2025 роки Виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Забезпечення доступу на-селення до отримання соціальних послуг; на-дання соці-альних по-слуг особам та сім’ям з дітьми з метою про-філактики складних жи-ттєвих обста-вин, подо-лання або мінімізації їх негативних наслідків
5.2. Виявлення та оціню-вання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, ведення їх обліку 2021 – 2025 роки Виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Визначення потреб насе-лення адмі-ністративно-територіаль-ної одини-ці/громади у соціальних послугах
5.3. Надання базових та інших соціальних послуг особам/сім’ям (у тому числі з дітьми) та особам за рахунок бюджетних коштів 2021 – 2025 роки Виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Організація надання ба-зових та ін-ших соціаль-них послуг відповідно до потреб жите-лів адміні-стративно-територіаль-ної одиниці у соціальних послугах
5.4. Пошук, підбір та направлення на навчання кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихова-телі, опікуни, піклуваль-ники, усиновлювачі, наставники, патронатні вихователі 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Забезпечення прав дітей на виховання у сімейному оточенні. Реформуван-ня системи інституцій-ного догляду та виховання дітей, впро-вадження ус-пішних під-ходів із сві-тової прак-тики захисту прав дітей, які базують-ся на забез-печенні прав дітей і най-кращих інте-ресів дитини, спрямову-ються на під-тримку сім’ї, створення умов для ви-ховання та розвитку ді-тей у сім’ї або середо-вищі, макси-мально на-ближеному до сімейного
5.5. Аналіз потреб та на-правлення на навчання з метою підвищення ви-ховного потенціалу при-йомних батьків, батьків-вихователів, патронат-них вихователів, а також, за потреби, наставників, опікунів, піклувальників, усиновлювачів 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Підвищення кваліфікації щонайменше один раз у два роки ба-тьків-вихова-телів та при-йомних бать-ків, підтрим-ка сприятли-вого психо-логічного стану бать-ків, котрі взя-ли на вихо-вання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківсько-го піклуван-ня, а також надають під-тримку ді-тям, які опи-нилися у складних жи-ттєвих обста-винах
5.6. Підготовка кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, опікуни, пі-клувальники, наставни-ки, усиновлювачі, патро-натні вихователі, забез-печення підвищення кваліфікації прийомних батьків, батьків-вихо-вателів (у тому числі у формі „Літньої школи”), наставників, патронат-них вихователів та їх помічників, опікунів, пі-клувальників, усинови-телів (відповідно до потреби). Оплата по-слуг/відшкодування ви-трат на проживання, харчування, витрат на дорогу осіб, котрі виявили бажання взяти на виховання дітей у сім’ю, та осіб, котрі виховують у сім’ї дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклу-вання, осіб з їх числа, дітей, які опинилися у складних життєвих обс-тавинах, та інших витрат під час проходження навчання 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
- - - - - - Підтримка та розвиток сі-мейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, по-збавлених батьківсько-го піклуван-ня, підтрим-ка сприятли-вого психо-логічного стану бать-ків, котрі взяли на ви-ховання ді-тей-сиріт, ді-тей, позбав-лених бать-ківського пі-клування, а також дітей, які опини-лися у склад-них життє-вих обстави-нах. Впроваджен-ня іннова-ційних під-ходів соці-альної робо-ти з метою забезпечення права на ви-ховання ди-тини у сім’ї або в ото-ченні, набли-женому до сімейного
5.7. Розвиток сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (усиновлення, опіка/ піклування, створення прийомних сімей та дитячих будинків сімей-ного типу)   Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Збільшення кількості ді-тей-сиріт та дітей, по-збавлених батьківсько-го піклуван-ня, котрі потребували та влашто-вані у сімей-ні форми виховання
5.8. Забезпечення соці-альними послугами та/ або соціальним супро-водом прийомних сімей і дитячих будинків сімей-ного типу, дітей, які перебувають під опікою та піклуванням, відпо-відно до Державних стандартів соціальних послуг 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Забезпечення прав дітей-сиріт та ді-тей, позбав-лених бать-ківського пі-клування, осіб з їх числа, у тому числі тих, котрі вихо-вуються у сі-мейних фор-мах влашту-вання, на отримання соціальних послуг
5.9. Впровадження послуги патронату над дитиною через: визначення закла-ду, на який поклада-тимуться функції з організації надання по-слуги патронату над дитиною, його належ-ного кадрового забез-печення; пошук, первин-ний відбір кандидатів у патронатні вихователі, направлення їх на навчання, укладення договорів про надання послуг з патронату над дитиною; забезпечення захисту прав дітей, які через складні життєві обставини тимчасово не можуть проживати разом з батьками/законними представниками, надан-ня їм та їхнім сім’ям послуг, спрямованих на повернення у сім’ю відповідно до найкращих інтересів дитини 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад
(ТГ)
(за згодою)
Забезпечення права дити-ни, яка опи-нилася у складних жи-ттєвих обс-тавинах, на виховання у сімейному оточенні
5.10. Організація здійснення наставництва над дити-ною (далі – настав-ництво) шляхом: поши-рення інформації про наставництво та надання консультацій з питань наставництва заінте-ресованим особам; про-ведення добору кан-дидатів у наставники; сприяння в установленні (формуванні) настав-ницьких стосунків; супроводження настав-ників і дітей, які потребують соціально-психологічної підтримки 2021 – 2025 роки Служба у справах дітей райдержадміністрації, виконавчі комітети місцевих рад (ТГ)
(за згодою)
Підготовка дитини, яка проживає у закладі, до самостійного життя шля-хом розвитку її фізичного, духовного та інтелекту-ального по-тенціалу, впевненості у власних си-лах, форму-вання куль-турних і мо-ральних цін-ностей
  Разом     - - - - - -  
6. Гендерна політика
6.1. Реалізація комунікатив-них кампаній/заходів, спрямованих на підви-щення лідерських нави-чок жінок, надання більших можливостей жінкам щодо кар’єрного росту та реалізації у приватному секторі економіки, зменшення стереотипного тиску на працюючих у „жіночих”/ „чоловічих” сферах економічної діяльності 2021 – 2025
роки
Хустська міськрайонна філія Закарпатського обласного центру зайнятості,  виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Розширення доступу жі-нок до управ-ління еконо-мічними ре-сурсами
6.2. Реалізація програм під-тримки самозайнятості та підприємництва для жінок, внутрішньо пере-міщених осіб, ветеранів та інших осіб, які постраждали від конф-лікту 2021 – 2025
роки
Хустська міськрайонна філія Закарпатського обласного центру зайнятості (за згодою), 
виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Забезпечення участі жінок в управлінні економічни-ми ресурса-ми
6.3. Активізація діяльності координаційних рад з питань запобігання насильства в сім’ї, гендерної рівності та протидії торгівлі при виконавчих органах місцевих рад (ОТГ) 2021 – 2025
роки
Виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Забезпечення роботи із вза-ємодії спеці-ально упов-новажених органів, що здійснюють заходи у сфе-рі гендерної рівності та протидії тор-гівлі людьми
6.4. Надання безоплатної правової допомоги по-страждалим від конф-ліктів, гендерно зумов-леного насильства, сек-суального насильства, повʼязаного з конф-ліктом 2021 – 2025
роки
Хустський місцевого центру надання безоплатної вторинної правової допомоги
(за згодою)
 
Поліпшення якості нада-ння допомо-ги особам, які постраж-дали від тор-гівлі людьми
  Разом     - - - - - -  
7. Протидія торгівлі людьми
7.1. Організаційні заходи
7.1.1. Впровадження механізму залучення громадських організацій та продов-ження ефективної взає-модії щодо проведення спільних заходів з питань протидії торгівлі людьми та надання соціальних та інших послуг особам, які постраждали від торгівлі людьми
 
2021 – 2025
роки
Виконавчі органи місцевих рад (ОТГ),
(за згодою)
Поліпшення взаємодії з громадськи-ми організа-ціями
7.1.2. Забезпечити контроль за дотриманням суб’єктами підприємницької діяль-ності законодавства у сфері модельного, турис-тичного та розважаль-ного бізнесу, а також посередництва у праце-влаштуванні за кордо-ном, порушення якого створює умови для торгівлі людьми, та притягнення до відпові-дальності винних у цьому осіб 2021 – 2025
роки
Управління Держпраці у Закарпатській області (за згщдою), Хустський відділ поліції Головного управління
Національної поліції в Закарпатській області (за згодою)
виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Збільшення кількості обі-знаних та самоіденти-фікованих постражда-лих осіб
  Разом     - - - - - -  
7.2. Здійснення превентивних заходів з метою запобігання потрапляння у ситуацію торгівлі людьми
7.2.1. Проведення роз’ясню-вальної роботи з безробітними особами щодо проблеми торгівлі людьми 2021 – 2025
роки
Хустська міськрайонна філія Закарпатського обласного центру зайнятості (за згодою), 
 виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Запобігання потраплянню безробітних осіб до рук торгівців людьми
7.3. Заходи з надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми
7.3.1. Забезпечення національного механізму взаємодії суб»єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми 2021-2025 Виконавчі органи місцевих рад (за згодою) - - - - - - Поліпшення соціального супроводу осіб, які постраждали від торгівлі людьми
7.3.2. Виявлення, перенаправ-лення та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми 2021 – 2025
роки
Хустський районний відділ Головного управління Державної міграційної служби України в Закарпатській області (за згодою), Хустський відділ поліції Головного управління Національної поліції України в Закарпатській області (за згодою), Хустська міськрайонна філія Закарпатського обласного центру зайнятості (за згодою), 
 виконавчі органи місцевих рад (ОТГ)
(за згодою)
Поліпшення якості нада-ння допомо-ги особам, які постраж-дали від тор-гівлі людьми
7.3.3.
 
 
 
 
Надання соціальних по-слуг дітям, які по-страждали від торгівлі людьми, у тому числі: тимчасового притулку, медичних, освітніх по-слуг, психологічних кон-сультацій та забез-печення першочергових потреб 2021-2025 Виконавчі комітети місцевих рад (за згодою) - - - - - - Поліпшення якості нада-ння допомо-ги дітям, які постраждали від торгівлі людьми
7.3.4. Надання допомоги та послуг постраждалим від торгівлі людьми особам (врегулювання меха-нізму надання безоплат-ної допомоги та спе-ціалізованих послуг осо-бі, яка постраждала від торгівлі людьми, та грошової компенсації для задоволення першо-чергових потреб, у тому числі тимчасового при-тулку) 2021 – 2025
роки
Хустська міськрайонна філія Закарпатського обласного центру зайнятості (за згодою), 
 виконавчі комітети місцевих рад (ОТГ)
Поліпшення якості нада-ння допомо-ги особам, які постраж-дали від тор-гівлі людьми
  Разом     - - - - - -  
  Всього     - - - - - -  
Заступник голови районної ради                                                                                                                             Михайло СТАНКО