ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 5
ПРОЄКТ
УКРАЇНА
ХУСТСЬКА РАЙОННА РАДА
засідання двадцять четвертої сесії VІІ скликання
РІШЕННЯ №___
07 травня 2020 року м. Хуст
Про внесення змін та доповнень до Статуту комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області, виклавши його в новій редакції
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Бюджетного кодексу України, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 року, рішення п’ятнадцятої сесії 7-го скликання від 30.08.2019 року № 673, враховуючи клопотання комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» від 30.04.2020 року № 04-6/261, розпорядження в.о. голови Хустської райдержадміністрації 15.04.2020 року №135 «Про внесення змін до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у зв’язку із зміною структури райдержадміністрації та передачею повноважень на виконання функцій від одного головного розпорядника до іншого», з метою впорядкування діяльності некомерційного підприємства «Хустський центр первинної медико-санітарної допомоги» пов’язаної із зміною головного розпорядника коштів, районна рада
в и р і ш и л а:
1. Внести зміни та доповнення до Статут комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області, виклавши в новій редакції, що додається.
2. Комунальному некомерційному підприємству «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію змін до Статуту.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Біляк М.М.).
В.п. голови районної ради В. Сабадош
Про внесення змін та доповнень до Статуту комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області, виклавши його в новій редакції
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Бюджетного кодексу України, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 року, рішення п’ятнадцятої сесії 7-го скликання від 30.08.2019 року № 673, враховуючи клопотання комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» від 30.04.2020 року № 04-6/261, розпорядження в.о. голови Хустської райдержадміністрації 15.04.2020 року №135 «Про внесення змін до видатків за головними розпорядниками коштів районного бюджету на 2020 рік у зв’язку із зміною структури райдержадміністрації та передачею повноважень на виконання функцій від одного головного розпорядника до іншого», з метою впорядкування діяльності некомерційного підприємства «Хустський центр первинної медико-санітарної допомоги» пов’язаної із зміною головного розпорядника коштів, районна рада
в и р і ш и л а:
1. Внести зміни та доповнення до Статут комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області, виклавши в новій редакції, що додається.
2. Комунальному некомерційному підприємству «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області забезпечити в установленому порядку державну реєстрацію змін до Статуту.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань гуманітарної та соціальної сфери (Біляк М.М.).
В.п. голови районної ради В. Сабадош
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Хустської районної ради
07.05.2020 року № ____
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО
ПІДПРИЄМСТВА
«ХУСТСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ ВІЦИНСЬКОГО ОСТАПА ПЕТРОВИЧА»
ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
2020 рік
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Комунальне некомерційне підприємство «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області (надалі –Підприємство) є медичним закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.
1.2. Підприємство створене рішенням чергового засідання п'ятнадцятої сесії VІІ скликання Хустської районної ради Закарпатської області) (надалі– Засновник) від 30 серпня 2019 року № 673 відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» шляхом реорганізації комунального закладу охорони здоров’я Хустська районна лікарня (місцезнаходження юридичної особи: 90454, смт. Вишково, пл. Центральна, 17, код ЄДРПОУ 01992771) та комунального закладу охорони здоров’я Хустська районна поліклініка (місцезнаходження юридичної особи: 90400, м. Хуст, вул. Пушкіна, буд. 13, код ЄДРПОУ 32788081) шляхом їх злиття та створення комунального некомерційного підприємства «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області.
Підприємство створене на базі комунального майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селища Хустського району Закарпатської області.
Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов’язків комунального закладу охорони здоров’я Хустська районна лікарня (код ЄДРПОУ 01992771) та комунального закладу охорони здоров’я Хустська районна поліклініка (код ЄДРПОУ 32788081).
1.3. Комунальне некомерційне підприємство «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради є спільною комунальною власністю територіальних громад сіл, селища Хустського району, управління якою здійснює Хустська районна рада Закарпатської області (далі – Орган управління).
1.4. Засновником (Власником) Підприємства є територіальні громади сіл, селища Хустського району в особі Хустської районної ради Закарпатської області (надалі – Засновник). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику.
1.5. Підприємство здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
1.6. Забороняється розподіл отриманих доходів Підприємства або їх частини серед засновників, працівників комунального некомерційного підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.7. Не вважається розподілом доходів Підприємства, в розумінні п. 1.6 Статуту, використання Підприємством власних доходів виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
1.8. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним Кодексами України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я наказами та інструкціями Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, відповідними рішеннями місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цим Статутом.
2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ
2.1. Найменування:
2.1.1. Повне найменування Підприємства – комунальне некомерційне підприємство «Хустська центральна районна лікарня імені Віцинського Остапа Петровича» Хустської районної ради Закарпатської області.
2.1.2. Скорочене найменування Підприємства– КНП «Хустська ЦРЛ ім. Віцинського О.П.».
2.2. Місцезнаходження Підприємства – Україна, Закарпатська область, 90454, смт. Вишково, пл. Центральна, 17.
3. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
3.1. Основною метою діяльності Підприємства є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством, а також вжиття заходів з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров’я.
3.1.1. Єдиною підставою для отримання медичних послуг у Підприємстві є стан здоров'я особи та необхідність надання таких послуг, підтверджена наявністю в конкретної особи відповідних медичних показань. Підприємство не має права відмовляти у наданні медичних послуг будь-якій особі через те, що постійне місце її проживання знаходиться поза межами м. Хуста та Хустського району Закарпатської області чи з огляду на інші не пов'язані з станом здоров'я обставини.
3.1.2. Госпіталізація у стаціонарні відділення здійснюється лише у разі наявності в пацієнта медичних показань, що зумовлюють необхідність цілодобового медичного контролю за станом здоров'я пацієнта та/або цілодобового безперервного медичного втручання, які не можуть бути забезпечені поза стаціонаром, або у разі, коли госпіталізація є обов'язковою у зв'язку з вимогами законодавства.
3.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Підприємства є:
- створення разом із Засновником умов, необхідних для забезпечення доступної та якісної медичної допомоги населенню, організації належного управління внутрішнім лікувально-діагностичним процесом та ефективного використання майна та інших ресурсів Підприємства;
- медична практика з надання вторинної медичної допомоги населенню;
- безпосереднє забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому безоплатної кваліфікованої планової стаціонарної та спеціалізованої амбулаторно-поліклінічної допомоги, а також швидкої й невідкладної медичної (лікувально-профілактичної) допомоги у відповідності з договорами про надання медичних послуг, що закуповуються за рахунок коштів місцевого бюджету, з використанням власних кадрових та матеріально-технічних ресурсів;
- планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення, здійснення профілактичних заходів, у тому числі безперервне відстеження стану здоров’я пацієнта з метою своєчасної профілактики, діагностики та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів;
- консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, а також щодо ведення здорового способу життя;
- організація роботи з охорони материнства і дитинства;
- забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря з надання вторинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку;
- організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров’я та установ, що надають третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторно-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку;
- організація взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я з метою забезпечення наступництва у наданні медичної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування;
- проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
- направлення на медико-соціальну експертизу осіб зі стійкою втратою працездатності;
- проведення профілактичних оглядів;
-придбання, перевезення, зберігання, відпуск, використання та знищення наркотичних засобів, їх аналогів, прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих засобів, психотропних речовин за наявності ліцензії на здійснення відповідних видів діяльності у Підприємстві, у порядку, встановленому законодавством;
- заготівля донорської крові;
-проведення дезінфекційних, дезінсекційних та дератизаційних робіт для власних потреб; - надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо розробки планів розвитку вторинної медичної допомоги населенню Хустського району;
- визначення потреби структурних підрозділів Підприємства та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;
- надання елементів паліативної допомоги пацієнтам на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів, моральну підтримку членів їх сімей;
- вивчення, впровадження у практику роботи стаціонару Підприємства та поліклінічних структурних підрозділів сучасних методів і засобів діагностики і лікування, створення умов для творчої праці лікарів, середнього та молодшого медичного персоналу;
- організація підвищення кваліфікації кадрів, у тому числі безперервне навчання кадрів без відриву від виробництва (разом з вищим медичними навчальними закладами);
- організація та проведення круглих столів, семінарів тощо;
- координація діяльності лікарів із надання вторинної медичної допомоги з іншими суб’єктами надання медичної допомоги, зокрема закладами третинної медичної допомоги, санаторіями, а також з іншими службами, що опікуються добробутом населення, зокрема соціальними службами, та правоохоронними органами;
- надання платних послуг з медичного обслуговування населення відповідно до чинного законодавства України;
- огляд на стан сп’яніння алкогольного та наркотичного походження;
- профілактичні медичні огляди населення, в т.ч. наркологічні профілактичні огляди, медико-психологічні огляди водіїв та працівників інших професій, в т.ч. попередні, періодичні, позачергові;
- організація і надання платних послуг населенню району відповідно до цін та тарифів, затверджених у встановленому чинним законодавством порядку, а також па підставі укладених договорів з підприємствами, установами, організаціями та громадянами;
- ліцензована у встановленому порядку діяльність з використання джерел іонізуючого випромінювання;
- здійснення іншої не забороненої законодавством діяльності, необхідної для належного забезпечення та підвищення якості лікувально-діагностичного процесу, управління ресурсами, розвитку та підвищення якості кадрового потенціалу Підприємства.
3.3. Підприємство може бути клінічною базою вищих медичних, фармацевтичних навчальнихзакладів (установ) усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти.
3.4. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Якщо для провадження певних видів діяльності, передбачених Статутом, потрібний спеціальний дозвіл, Підприємство отримує його в порядку, визначеному законодавствомУкраїни.
3.5. Підприємство має право займатися іншими видами діяльності не передбаченими в даному Статуті і не забороненими законодавством України.
4. ПРАВОВИЙ СТАТУС
4.1. Підприємство є юридичною особою публічного права і самостійним господарюючим суб’єктом із статусом комунального некомерційного підприємства. Права та обов’язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном, що є спільною комунальною власністю територіальних громад сіл, селища Хустського району на праві оперативного управління.
4.3. Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого Засновником, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
4.4. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.5. Підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, Державному казначействі України, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
4.6. Підприємство має право укладати угоди (договори), набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.6.1. Підприємство відповідає за своїми зобов’язаннями коштами та іншим майном, що є в його розпорядженні, крім основних фондів. У разі недостатності таких коштів та майна у Підприємства відповідальність за його зобов’язаннями несе Орган управління.
4.7. Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників, розробляє і затверджує штатний розпис.
4.8. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику.Підприємство має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
4.8.1. Підприємство самостійно може займатися різними видами діяльності, які не суперечать чинному законодавству і не потребують ліцензування.
4.9. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи не втручаються в фінансово-господарську діяльність Підприємства, таке втручання здійснюється виключно у межах та у спосіб, передбачений законодавством України.
5. СТАТУТНИЙ КАПІТАЛ. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ
5.1. Майно Підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Майно Підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.
5.2. Статутний капітал Підприємства становить: 1000,00 (одна тисяча) гривень 00 копійок.
5.2.1. Підприємство не має право відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за ним майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника.
5.2.2. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Підприємства або її відчуження, вирішуються виключно Засновником.
5.3. Джерелами формування майна та коштів Підприємства є:
5.3.1. Комунальне майно, передане Підприємству відповідно до рішення про його створення;
5.3.2. Кошти місцевого бюджету (бюджетні кошти);
5.3.3. Власні надходження Підприємства: кошти від надання в оренду (зі згоди Засновника) майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації продукції (робіт, послуг);
5.3.4. Цільові кошти;
5.3.5. Кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення - Національної Служби здоров’я України;
5.3.6. Кредити банків;
5.3.7. Майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
5.3.8. Майно, що надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних благодійних внесків, пожертвувань юридичних і фізичних осіб; надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
5.3.9. Майно та кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством України;
5.3.10. Інші джерела, не заборонені законодавством.
5.4. Вилучення майна Підприємства може мати місце лише у випадках, передбачених законодавством України.
5.5. Підприємство може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію Засновника.
5.6. Підприємство має право надавати в оренду майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, юридичними та фізичними особам за рішенням Засновника відповідно до законодавства України та локальних нормативних актів органів місцевого самоврядування,що регламентують орендні відносини.
5.7. Підприємство у визначеному законодавством порядку самостійно організовує та здійснює бухгалтерський облік, веде статистичну, фінансову та податкову звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства.
5.8. Власні надходження Підприємства використовуються відповідно до законодавства України. Порядок розподілу та використання коштів Підприємства, отриманих від господарської некомерційної діяльності, визначає Директор Підприємства.
5.8.1. За рахунок власних надходжень Підприємства здійснюється покриття витрат, пов'язаних з організацією та наданням послуг, що надаються Підприємством згідно з його основною діяльністю, вказаною у розділі 2 цього Статуту.
5.8.2. Директор Підприємства має право самостійно спрямовувати кошти з власних надходжень на покриття витрат Підприємства виходячи з нагальної потреби у здійсненні таких витрат для підтримання нормальної роботи Підприємства.
5.9. Фінансування видатків на утримання Підприємства здійснюється сумісно за рахунок коштів районного бюджету та коштів Підприємства згідно бюджетного законодавства.
5.10. Підприємство не є платником податку на прибуток та податку на нерухоме майно.
5.11. Підприємство відповідає за своїми зобов’язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні.
5.12. Для закупівель товарів, робіт чи послуг Підприємство застосовує процедури закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі».
6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. Підприємство має право:
6.1.1. Звертатися у порядку, встановленому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань.
6.1.2. Самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Підприємства тайого матеріально-технічне забезпечення.
6.1.3. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
6.1.4 Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.5. Самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному законодавством України, враховуючи норми Статуту.
6.1.6. Здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку.
6.1.7. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.8. Співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я, науковими установами та фізичними особами-підприємцями.
6.1.9. Надавати консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я за їх запитом.
6.1.10.Створювати структурні підрозділи Підприємства відповідно до чинного Законодавства України.
6.1.11. Розробляти та приймати рішення стосовно оптимізації структури та потужності Підприємства, впровадження ефективних медичних технологій діагностичного та лікувального процесів, які базуються на даних із доведеною ефективністю, оснащення Підприємства сучасним обладнанням, необхідним для використання сучасних медичних технологій, забезпечення сталого фінансового розвитку Підприємства та впровадження сучасних ефективних методів фінансового менеджменту, підвищення рівня інформаційної підтримки процесів управління Підприємством при прийнятті лікарських рішень у клінічній практиці тощо.
6.1.12. Організовувати роботу всіх підрозділів лікарні, встановлювати режим роботи стаціонару та поліклініки, графіки прийому та обслуговування населення, роботи по наданню невідкладної медичної допомоги.
6.1.13. Здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.
6.2. Підприємство зобов’язане:
6.2.1. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
6.2.2. Здійснювати бухгалтерський облік, забезпечувати фінансову та статистичну звітність згідно з законодавством.
6.2.3. Керуватись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
6.2.4. Планувати свою діяльність щодо реалізації мети та предмету діяльності Підприємстваз урахуванням та у межах єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я.
6.2.5. Забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України.
6.2.6. Розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників.
6.2.7. Акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Підприємства відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
7. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ ТА ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ
ЗА ЙОГО ДІЯЛЬНІСТЮ
7.1. Управління Підприємством здійснює Хустська района рада Закарпатської області.
7.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства – Директор, який призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням районної ради відповідно до порядку, визначеного законодавством України та відповідним рішенням Хустської районної ради Закарпатської області, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорониздоров’я України. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
Наглядова рада Підприємства (у разі її утворення) контролює та спрямовує діяльність Директора Підприємства. Порядок утворення Наглядової ради, організація діяльності та ліквідації наглядової ради та її комітетів, порядок призначення членів наглядової ради затверджується рішенням Засновника.
7.3. Засновник:
7.3.1. За пропозицією дирекції Підприємства визначає головні напрямки діяльності Підприємства, затверджує плани діяльності та звіти про його виконання;
7.3.2. Затверджує статут Підприємства та зміни до нього.
7.3.3. Затверджує фінансовий план Підприємства та контролює його виконання;
7.3.4. Укладає і розриває контракт з Директором Підприємства та здійснює контроль за його виконанням;
7.3.5. Погоджує Підприємству договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні, кредитні договори та договори застави.
7.3.6. Здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл та селища Хустського району та закріплене за Підприємством на праві оперативного управління.
7.3.7. Приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію Підприємства, призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний баланс.
7.3.8. Здійснює організацію та проведення конкурсу на заміщення вакантної посади Директора Підприємства.
7.3.9. В межах своєї компетенції може фінансувати місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників, а також місцеві програми надання населенню медичних послуг, місцеві програми громадського здоров’я та інші програми в охороні здоров’я.
7.4. Хустська района державна адміністрація в особі відділу ВІДДІЛУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, ІНФРАСТРУКТУРИ ТА ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ХУСТСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ укладає з Підприємством договори про надання медичного обслуговування за рахунок коштів районного бюджету.
7.5. Директор Підприємства:
7.5.1. Діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності, делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки.
7.5.2. Самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що віднесен законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника.
7.5.3. Організовує роботу Підприємства щодо надання населенню медичної допомоги згідно з вимогами нормативно-правових актів.
7.5.4. Несе відповідальність за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Підприємства, результати його господарської діяльності, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, якість послуг, що надаються Підприємством, використання наданого на праві оперативного управління Підприємству майна спільної власності територіальних громад і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених Підприємством договорів.
7.5.5. Користується правом розпорядження коштами Підприємства відповіднодо законодавства та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна.
7.5.6. У межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства.
7.5.7. Забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації.
7.5.8. У строки і в порядку, встановленому законодавством, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Підприємство, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим.
7.5.9. Подає в установленому порядку Засновнику квартальну, річну, фінансову та іншу звітність підприємства, зокрема щорічно до 01 лютого надає Засновнику бухгалтерську та статистичну звітність, інформацію про рух основних засобів, за запитом Засновника надає звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду.
7.5.10. Приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників Підприємства, а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Підприємства. Забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом.
7.5.11. Забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України.
7.5.12. Призначає на посаду та звільняє з посади своїх заступників, медичного директора, заступника(ів) медичного директора та головного бухгалтера Підприємства.
.
Призначає на посади та звільняє керівників структурних підрозділів, інших працівників.
7.5.13. Забезпечує дотримання на Підприємстві вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці.
7.5.14. Вживає заходів щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
7.5.15. Затверджує положення про структурні підрозділи підприємства за поданням керівників цих підрозділів, інші положення та порядки, що мають системний характер, зокрема- положення про преміювання працівників за підсумками роботи Підприємства,- порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки; -порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів тощо.
7.5.16. Розробляє та затверджує штатний розпис підприємства.
7.5.17. Директор Підприємства та головний бухгалтер (керівник структурного підрозділу) несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку бухгалтерської, податкової та статистичної звітності у встановленому порядку.
7.5.18. Вирішує інші питання, віднесені до компетенції Директора Підприємства згідно із законодавством, цим Статутом, контрактом між Засновником і Директором Підприємства.
7.5.19. У разі відсутності Директора Підприємства або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує заступник Директора чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
7.6. З метою здійснення ефективного громадського контролю за діяльністю Підприємства та реального забезпечення права членів територіальної громади на участь в управлінні об’єктами комунальної власності на Підприємстві створюється Спостережна рада, яка є ініціативним і дорадчим органом Засновника та дорадчим органом Директора Підприємства.
7.6.1. Члени Спостережної ради здійснюють свою діяльність на громадських засадах без відриву від основної роботи чи заняття.
7.6.2. Метою діяльності Спостережної ради є покращення якості та доступності медичної допомоги та медичних послуг пацієнтам, дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів, додержання вимог законодавства при здійснені закладом охорони здоров’я медичного обслуговування населення, сприяння ефективному управлінню і розвитку Підприємства та покращенню його матеріально-технічної бази. Задля досягнення поставленої мети Спостережна рада має право витребувати для ознайомлення від Директора Підприємства та інших органів управління будь-які фінансові документи Підприємства, а також інші документи, пов’язані з обігом та ефективністю використання активів Підприємства, порядком та рівнем якості медичних послуг, що надаються Підприємством.
7.6.3. Спостережна рада самостійно визначає та затверджує порядок своєї роботи.
7.6.4. Порядок утворення, персональний склад, права та обов'язки Спостережної ради, строк повноважень такої ради визначається Засновником у відповідності до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1077 «Про спостережну раду закладу охорони здоров'я та внесення змін до Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров'я».
7.7. При Підприємстві можуть також утворюватися опікунські ради, до складу яких (за їхньою згодою) можуть включатися благодійники, представники громадськості та громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери та інші. Рішення про створення опікунської ради та положення про неї затверджуються наказом Директора Підприємства та погоджуються з Засновником.
7.8. В структурі апарату управління Підприємства можуть утворюватися інші консультативно-дорадчі органи, зокрема, медична рада, рада медичних сестер, лікувально-контрольна комісія, лікарсько-консультаційна комісія тощо.
8. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПІДПРИЄМСТВА
8.1. Структура Підприємства, порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Підприємства затверджуються Директором Підприємства.
8.2. Посадові інструкції працівників Підприємства затверджуються його Директором.
8.3. Штатну чисельність Підприємства Директор розробляє та затверджує на власний розсуд на підставі фінансового плану Підприємства, з урахуванням необхідності створення відповідних умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги.
9. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
9.1. Працівники Підприємства мають право брати участь в управлінні Підприємством через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, Спостережну Раду, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Підприємства, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління Підприємства відповідно до законодавства.
Підприємство зобов’язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.
9.2. Трудовий колектив Підприємства складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Підприємством.
Для вивчення рівня підготовки молодого або іншого спеціаліста, його потенціалу, спостереження за динамікою поглиблення знань та практичних навичок керівник має право працевлаштувати його шляхом укладення строкового трудового договору (на 1 рік) з подальшим безстроковим працевлаштуванням у разі відповідності професійного рівня вимогам закладу.
9.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Підприємством, не може обиратися Директор Підприємства. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
9.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства регулюються колективним договором.
9.5. Право укладання колективного договору надається Директору Підприємства, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
9.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є кошти, отримані в результаті його господарської некомерційної діяльності, а також інші кошти отримані у встановленому законодавством порядку.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у коллективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Директора Підприємства визначаються контрактом, укладеним із Засновником.
9.8. Працівники Підприємства проводять свою діяльність відповідно до Статуту, коллективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
10. КОНТРОЛЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ
10.1. Пiдприємство самостійно здiйснює оперативний та бухгалтерський облiк результатiв своєї дiяльностi та веде обробку та облiк персональних даних працiвникiв, а також веде юридичну, фiнансову та кадрову звiтнiсть. Порядок ведення бухгалтерського обліку та облiку персональних даних, статистичної, фiнансової та кадрової звiтностi визначається чиним законодавством України.
10.2. Пiдприємство несе вiдповiдальнiсть за несвоєчасне або недостовiрне подання передбачених форм звiтностi вiдповiдним органам.
10.3. Контроль за фiнансово-господарською дiяльнiстю Пiдприємства здiйснюють вiдповiднi державнi органи в межах їх повноважень та встановленого чинним законодавством України порядку.
10.4. Засновник має право здiйснювати контроль фiнансово-господарської дiяльностi Пiдприємства та контроль за якiстю i обсягом надання медичної допомоги. Пiдприємство подає Засновнику, за його вимогою, бухгалтерський звiт та iншу документацiю, яка стосується фiнансово-господарської, кадрової, медичної дiяльностi.
10.5. Контроль якості надання медичної допомоги хворим на Підприємстві здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевих стандартівв сфері охорони здоров’я та законодавству.
10.6. Головними критеріями ефективності господарської діяльності Підприємства є виконання його фінансового плану та зобов’язань, встановлених договором про надання Підприємством медичних послуг за кошти районного бюджету.
10.7. Якщо по завершенню фінансового року після здійснення всіх витрат на забезпечення надання медичних послуг згідно з договором про надання таких послуг, покриття матеріально-технічних і прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплату відсотків по кредитах банків, сплати податків та інших обов’язкових платежів у розпорядженні Підприємства є залишок коштів, то ці кошти зараховуються до резервного фонду Підприємства, який має бути розміщений на спеціальному цільовому рахунку Підприємства. До цього резервного фонду також зараховуються кошти, що передаються Підприємства у вигляді добровільних благодійних пожертв та гуманітарної допомоги.
10.8. Кошти резервного фонду можуть бути використані тільки для розвитку людських та матеріально-технічних ресурсів Підприємства з метою поліпшення якості медичних послуг, надання яких згідно з розділом 3 цього Статуту складає мету і предмет діяльності Підприємства, та на покриття фінансового дефіциту, що утворився протягом попереднього звітного періоду.
10.9. Для покриття дефіциту фінансових ресурсів Підприємство має право взяти банківську позику, використати кошти резервного фонду або отримати додаткові кошти від Засновника.
10.10. Рішення про використання коштів резервного фонду для покриття фінансового дефіциту Підприємства може бути прийняте Директором.
11. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ
11.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду.
11.2. У разі припинення Підприємства (ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) усі активи Підприємства передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду (правонаступнику) або зараховуються до доходу бюджету.
11.3. Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Засновником або за рішенням суду.
11.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
11.5. Ліквідаційна комісія розміщує у друкованих засобах масової інформації повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї, а наявних (відомих) кредиторів повідомляє особисто в письмовій формі у визначені законодавством строки.
Одночасно ліквідаційна комісія вживає усіх необхідних заходів зі стягнення дебіторської заборгованості Підприємства.
11.6. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Підприємством. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс та подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку. Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Підприємства, що ліквідується.
11.7. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
11.8. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
11.9. Підприємство вважається таким, що припинило свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
12. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ПІДПРИЄМСТВА.
12.1. Зміни до цього Статуту вносяться за рішенням Засновника, шляхом викладення Статуту у новій редакції.
12.2. Зміни до цього Статуту підлягають обов’язковій державній реєстрації у порядку встановленому законодавством України
13. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
13.1. Питання, не врегульовані цим Статутом, регулюються відповідними нормативно-правовими актами чинного законодавства України.